مجموع درآمد 10 شرکت برتر طراحی آی سی در سه ماهه سوم 22 کاهش 5.3 درصدی QQ بود. Broadcom از NVIDIA و AMD پیشی گرفت

خانه های طراحی آسیایی در گروه 10 برتر، همگی شاهد کاهش درآمد سه ماهه در سه ماهه بودند، زیرا تحت تأثیر تقاضای پایین تر در بازار لوازم الکترونیکی مصرفی قرار گرفتند.
در میان شرکت‌های طراحی IC مستقر در تایوان در 10 شرکت برتر سه ماهه سوم سال 22، مدیاتک شاهد کاهش کیفیت کیفیت 11.6 درصدی به 4.68 میلیارد دلار بود. به دلیل عملکرد ضعیف فروش برندهای چینی گوشی‌های هوشمند و مشتریانی که اصلاحات موجودی را تجربه می‌کنند، مدیاتک شاهد کاهش درآمد سه ماهه از راه‌حل‌های موبایل، پلت‌فرم‌های لبه هوشمند و آی‌سی‌های برق بود. کاهش موجودی همچنان اولویت اصلی مدیاتک در آینده خواهد بود. در مورد Realtek، فروش راه حل های آن برای شبکه و برنامه های کاربردی خودرو در سه ماهه سوم سال 22 ثابت بود. با این حال، تراشه‌های رایانه شخصی حدود 32 درصد از ترکیب محصولات آن را تشکیل می‌دهند، بنابراین انقباض چشمگیر تقاضای لوازم الکترونیکی مصرفی در همان دوره بر عملکرد کلی آن تأثیر گذاشته است. درآمد Realtek در سه ماهه 22 979 میلیون دلار بود که 5.5 درصد نسبت به سه ماهه کاهش داشت. در مورد Novatek، SoC ها و IC های درایور نمایشگر، دو دسته اصلی محصول آن، از قیمت و محموله های کمتری رنج می برند. در نتیجه، درآمد سه ماهه سوم آن با 39.9 درصد کاهش در سه ماهه به 643 میلیون دلار رسید. نواتک بیشترین کاهش درآمد را در بین 10 شرکت برتر داشت.

مارول توانست درآمد سه ماهه سوم سال 22 خود را 2.5 درصد در سه ماهه به 1.53 میلیارد دلار افزایش دهد، زیرا تقاضا برای راه حل های شبکه (مانند چیپست های مرکز داده)، داده، زیرساخت شبکه سازمانی و الکترونیک خودرو نسبتاً ثابت است. در مورد Cirrus Logic، به لطف پیشروی در بازار راه‌حل‌های پردازش سیگنال مختلط کم مصرف و با دقت بالا، در سه‌ماهه سوم سال 22 به 10 گروه برتر گروه بازگشت. حتی با وجود اینکه فروش گوشی های هوشمند اندرویدی در این سه ماهه ضعیف بود، اما افزایش نفوذ بازار تراشه های صوتی خاص برای گوشی های هوشمند اندرویدی رده بالا نیز مشاهده شد. علاوه بر این، Cirrus Logic از هجوم سفارشات اپل در رابطه با سری جدید آیفون 14 بهره مند شد و در نتیجه، درآمد آن با وجود شرایط سخت بازار، 37.3 درصد QoQ افزایش یافت و به 541 میلیون دلار رسید.

از نظر شرکت‌های طراحی IC مستقر در ایالات متحده که در سه ماهه سوم سال 22 در بین 10 شرکت برتر گروه قرار داشتند، کوالکام شاهد افزایش QoQ برای فروش SoCهای گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های مودم 5G بود. همچنین با گسترش همکاری های خود با شرکای صنعت خودرو، دستاوردهایی در بازار الکترونیک خودرو به دست آورده است. در نتیجه، ارقام درآمد سه ماهه 22 کوالکام برای عرضه موبایل و خودرو به ترتیب نشان دهنده افزایش QoQ به ترتیب 6.8 و 22.0 درصد است. رشد درآمد در این دو دسته محصول عمده، کاهش حاشیه ای در درآمد تراشه های فرانت اند RF را جبران کرد. درآمد کلی طراحی آی سی کوالکام در سه ماهه سوم 5.6 درصد افزایش یافت و به 9.90 میلیارد دلار در سه ماهه سوم 22 رسید. این شرکت به طور محکم در صدر رتبه بندی قرار دارد.

Broadcom نتایج قابل توجهی را برای فروش راه حل های نیمه هادی خود در سه ماهه 22 به ثبت رساند. به لطف تقاضای پایدار بخش رده بالای بازار دستگاه های شبکه، درآمد آن در سه ماهه 6.8 درصد رشد کرد و به 6.94 میلیارد دلار رسید. خرید VMware توسط Broadcom در حال حاضر توسط مقامات نظارتی مربوطه در دست بررسی است. پس از انجام این معامله، Broadcom این شانس را خواهد داشت تا برای رتبه اول در رتبه بندی درآمد رقابت کند.

Will Semiconductor که در سرزمین اصلی چین مستقر است، در سه ماهه سوم با 25.8 درصد کاهش به 513 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال 22 رسید. از آنجایی که این شرکت عمدتاً تراشه‌های مجهز به گوشی‌های هوشمند (به عنوان مثال، سنسورهای تصویر CMOS، راه‌حل‌های TDDI و آی‌سی‌های آنالوگ) را ارائه می‌دهد، عملکرد آن تحت تأثیر فروش ضعیف گوشی‌های هوشمند و قفل شدن COVID-19 قرار گرفته است. 19 در چین.

NVIDIA با موفقیت فروش تراشه های مستقر در مراکز داده و الکترونیک خودرو را طی سه ماهه 22 افزایش داد. با این حال، این دستاوردها برای جبران توقف تقاضا برای کارت‌های گرافیکی مجهز به ماشین‌های استخراج ارز دیجیتال کافی نبود. انویدیا گزارش داد که درآمد حاصل از راهکارهای بازی سازی 32.6 درصد QoQ و درآمد راهکارهای تجسم حرفه ای 44.5 درصد کاهش یافته است. به طور کلی، انویدیا 14.0 درصد کاهش در سه ماهه به 6.09 میلیارد دلار ثبت کرد.

برای سه ماهه 22، AMD افزایش 8.3 درصدی درآمد حاصل از کسب و کارهای مربوط به مرکز داده را گزارش کرد. AMD همچنین برای اولین بار دریافت که درآمد حاصل از راه حل های مرکز داده بیشتر از درآمد حاصل از راه حل های مشتری (یعنی پردازنده های دسکتاپ و لپ تاپ و همچنین سایر SoC ها) است. با این وجود، تقاضای ضعیف‌تر برای لوازم الکترونیکی مصرفی تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد راه‌حل‌های مشتری داشت که بر عملکرد کلی AMD تأثیر گذاشت. AMD با کاهش 15.0 درصدی QoQ به 5.57 میلیارد دلار رسید.

شرکت اطلاعاتی بازار جهانی TrendForce گزارش می دهد که شتاب تولید درآمد صنعت طراحی IC جهانی در سه ماهه سوم 22 کند شده است. عوامل اصلی این توسعه، درگیری نظامی روسیه و اوکراین، قرنطینه‌های اخیر COVID-19 در چین، تورم مداوم و مشتریانی که اصلاحات موجودی را تجربه می‌کنند، بودند. مجموع درآمد 10 شرکت برتر طراحی آی سی در جهان 37.38 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال 22 بود که 5.3 درصد نسبت به سه ماهه سوم کاهش داشت. کوالکام در رتبه بندی 10 شرکت برتر طراحی آی سی در جهان از نظر درآمد در سه ماهه 22 در جایگاه اول باقی ماند. Broadcom با پشت سر گذاشتن NVIDIA و AMD به جایگاه دوم بازگشت که به دلیل تقاضای ضعیف تر برای رایانه های شخصی و ماشین های استخراج ارز دیجیتال به ترتیب به رتبه های سوم و چهارم سقوط کردند.

TrendForce اشاره می کند که خانه های طراحی IC استراتژی های ترکیب محصول متفاوتی دارند. بنابراین، تقاضا برای برخی از آنها که ترکیبات محصولات آنها عمدتاً از راه حل هایی برای مراکز داده، سخت افزار شبکه، دستگاه های اینترنت اشیا، الکترونیک خودرو و غیره تشکیل شده است، ثابت بوده است. در مقابل، تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی، بیلبوردها و ارزهای دیجیتال به میزان قابل توجهی کاهش یافت. ماشین آلات معدن، بنابراین درآمد راه حل مرتبط نیز کاهش یافته است. در نتیجه، 10 نتیجه برتر درآمد شرکت طراحی آی سی برای سه ماهه 322 سودهایی را برای برخی از دسته بندی های محصول نشان می دهد که همراه با ضرر برای سایرین است. با این حال، بازار نیمه هادی ها به طور کلی اخیراً رکودی را تجربه کرده است، به طوری که بیش از نیمی از 10 شرکت برتر شاهد کاهش درآمد در سه ماهه سوم سال 22 بوده اند.

با توجه به دوره 4 Q22 تا 1 Q23، TrendForce تخمین می زند که به دلیل تورم مداوم، فعالیت های تبلیغاتی مربوط به فصل تعطیلات منجر به افزایش قابل توجهی در تقاضای کلی برای لوازم الکترونیکی مصرفی نخواهد شد. علاوه بر این، تنظیم سطح موجودی با توجه به تقاضای بازار نیمه هادی ها زمان بیشتری می برد. بنابراین، این دو سه ماهه برای شرکت‌های طراحی IC بسیار سخت خواهد بود و شانس آن‌ها برای ارسال نتایج منفی درآمد QoQ بالاست. با این حال، خانه‌های طراحی آی‌سی نیز می‌توانند از این رکود برای کاهش سطح موجودی خود و افزایش سطح نقدینگی خود استفاده کنند. آنها همچنین می توانند محصولات خود را در بخش های کاربردی دیگر، به ویژه مراکز داده و الکترونیک خودرو معرفی کنند. با انجام این کار، آنها برای بهبود آینده کل صنعت نیمه هادی آمادگی بهتری خواهند داشت.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران