مایکروسافت و OpenAI همکاری خود را با سرمایه گذاری بیشتر گسترش می دهند

امروز، ما فاز سوم همکاری بلندمدت خود با OpenAI را از طریق سرمایه‌گذاری چند ساله و چند میلیارد دلاری برای تسریع پیشرفت‌های هوش مصنوعی اعلام می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این مزایا به طور گسترده با جهان به اشتراک گذاشته می‌شود.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI گفت: «سه سال اخیر همکاری ما عالی بوده است. مایکروسافت ارزش‌های ما را به اشتراک می‌گذارد و ما از ادامه تحقیقات مستقل و کار برای ایجاد هوش مصنوعی پیشرفته که به نفع همه باشد، هیجان‌زده هستیم.

این نوآوری ها تخیل را به خود جلب کرده و هوش مصنوعی را در مقیاس به عنوان یک پلتفرم فناوری قدرتمند و همه کاره معرفی کرده اند که ما معتقدیم تأثیری دگرگون کننده در مقیاس در سراسر رایانه شخصی، اینترنت، دستگاه های موبایل و ابر ایجاد می کند.

این توافق از سرمایه‌گذاری‌های قبلی ما در سال‌های 2019 و 2021 پیروی می‌کند. همکاری مداوم ما در تحقیقات ابررایانه و هوش مصنوعی را گسترش می‌دهد و هر یک از ما را قادر می‌سازد تا به‌طور مستقل فناوری‌های هوش مصنوعی پیشرفته حاصل را تجاری کنیم.

  • ابر محاسباتی در مقیاس بزرگ – مایکروسافت سرمایه گذاری در توسعه و استقرار سیستم های ابررایانه تخصصی را افزایش خواهد داد تا تحقیقات هوش مصنوعی پیشگامانه OpenAI را تسریع بخشد. ما همچنین به ساخت زیرساخت‌های هوش مصنوعی پیشرو در صنعت Azure ادامه خواهیم داد تا به مشتریان کمک کنیم تا برنامه‌های هوش مصنوعی خود را در سطح جهانی بسازند و به کار گیرند.
  • تجربیات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی – مایکروسافت مدل‌های OpenAI را در محصولات مصرف‌کننده و سازمانی خود مستقر خواهد کرد و دسته‌های جدیدی از تجربیات دیجیتال را بر اساس فناوری OpenAI معرفی خواهد کرد. این شامل سرویس Azure OpenAI مایکروسافت است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های کاربردی هوش مصنوعی پیشرفته را با دسترسی مستقیم به مدل های OpenAI با پشتیبانی قابلیت های سازمانی قابل اعتماد Azure و زیرساخت ها و ابزارهای بهینه سازی شده برای صنعت بسازند.
  • ارائه دهنده انحصاری ابر – Azure به عنوان ارائه‌دهنده انحصاری ابری OpenAI، تمام بارهای کاری OpenAI در تحقیقات، محصولات و خدمات API را تامین می‌کند.

ساتیا نادلا، رئیس – مدیرعامل مایکروسافت، گفت: “ما همکاری خود را با OpenAI حول یک جاه طلبی مشترک برای پیشبرد مسئولانه تحقیقات پیشرفته هوش مصنوعی و دموکراتیزه کردن هوش مصنوعی به عنوان یک پلت فرم جدید فناوری شکل دادیم.” در این مرحله بعدی از مشارکت ما، توسعه‌دهندگان و سازمان‌ها در تمام صنایع به بهترین زیرساخت‌ها، مدل‌ها و زنجیره ابزار هوش مصنوعی با Azure برای ساخت و اجرای برنامه‌های خود دسترسی خواهند داشت.»

تمام تلاش‌های ما مبتنی بر تعهد مشترک مایکروسافت و OpenAI برای ساختن سیستم‌ها و محصولات هوش مصنوعی قابل اعتماد و ایمن است. تحقیقات پیشرفته OpenAI در مورد همسویی هوش مصنوعی و استاندارد هوش مصنوعی مسئول مایکروسافت نه تنها یک چارچوب پیشرفته و پیشرفته برای استقرار ایمن فناوری‌های هوش مصنوعی ما ایجاد می‌کند، بلکه به هدایت صنعت به سمت نتایج مسئولانه‌تر نیز کمک خواهد کرد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران از سال 2016، مایکروسافت متعهد شده است که Azure را یک ابررایانه هوش مصنوعی برای جهان بسازد و به عنوان پایه و اساس دیدگاه ما برای دموکراتیک کردن هوش مصنوعی به عنوان یک پلتفرم عمل کند. مایکروسافت و OpenAI از طریق سرمایه‌گذاری و همکاری اولیه خود، مرزهای فن‌آوری ابر رایانه‌های ابری را جابجا کرده‌اند و اولین 5 ابررایانه برتر سال 2020 ما را معرفی کردند و سپس چندین سیستم ابررایانه‌ای هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ ساختند. OpenAI از این زیرساخت برای آموزش مدل های پیشرفت خود استفاده کرد، که اکنون در Azure مستقر شده اند تا محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی مانند GitHub Copilot، DALL·E 2 و ChatGPT را تقویت کنند.