مادربردهای سری B650 گیگابایت آماده تامین انرژی اصلی بیلدهای بازی AMD هستند

با ورود پردازنده‌های دسکتاپ سری Ryzen 7000 AMD مبتنی بر معماری جدید Zen 4، برند پیشرو محاسباتی جهان، گیگابایت امروز مادربردهای B650E و B650 خود را برای تامین انرژی این پردازنده‌های نسل بعدی اعلام کرد. مادربردهای گیمینگ AORUS B650E و B650 با سوکت جدید AM5 به طراحی منبع تغذیه دیجیتال مستقیم و یک ماژول خنک کننده کاملاً پوشیده برای خنک نگه داشتن مدار مجهز شده اند. این مادربردهای AORUS دارای اتصال PCIe 5.0 و پشتیبانی از حافظه DDR5 هستند که AMD EXPO و Intel XMP قادر به تا DDR5-6600 و بالاتر هستند. مادربردهای بازی AORUS همچنین به طراحی نصب و حذف سریع برای دستگاه‌های PCIe و M.2 مجهز شده‌اند که به‌روزرسانی‌های آینده را سریع و آسان می‌کند.

تحویل نیرو و طراحی حرارتی همیشه از عوامل اصلی در مورد عملکرد CPU بوده است. مادربردهای گیمینگ AORUS B650E و B650 برای پاسخگویی به نیازهای گیمرهایی که به دنبال عملکرد سیستمی قدرتمند و در عین حال پایدار هستند، با حداکثر توان دو برابر دیجیتال فاز 16 + 2 + 2 طراحی شده اند که توسط یک هیت سینک عظیم پوشانده شده است که دارای سطحی چهار برابر بیشتر از نسل قبلی است. اطمینان از روانترین تحویل نیرو حتی تحت بارهای سنگین. طرح های حرارتی دیگر، مانند لوله های حرارتی 8 میلی متری و هیت سینک های اختصاصی روی اجزای کلیدی، پایداری و عملکرد کلی سیستم را تا حد زیادی بهبود می بخشند. گیگابایت با طراحی کاربرپسند ویژگی های PCIe و M.2 EZ-Latch در مادربردهای گیمینگ AORUS B650، تبادل قطعات را تا حد زیادی تسهیل می کند.

گیگابایت در مجموع 14 مادربرد شامل B650E AORUS TACHYON، B650E AORUS MASTER، B650 AORUS ELITE AX، B650 AERO G، B650I AORUS ULTRA و غیره را عرضه می کند که از 10 اکتبر به فروش می رسد. تمامی مشتریان منطقه آمریکای شمالی که مادربردهای سری AMD AM5 گیگابایت AORUS را خریداری می کنند، گارانتی 2 ساله تمدید خودکار دریافت خواهند کرد که از 3 سال گارانتی اولیه به 5 سال افزایش می یابد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup