لیست قیمت مادربورد، ۲۳ بهمن ترب | techpowerup

یک پردازنده‌ی دسکتاپ استاندارد، مانند Intel i7-9700K، می‌تواند بیش از ۱۰۰ آمپر جریان را هنگام بارگیری کامل بگیرد. VRMها بسیار کارآمد هستند؛ اما آن‌ها نمی‌توانند بدون تلفات، ولتاژ را تغییر دهند. در امتداد سمت چپ این مادربرد، یک ردیف کانکتور وجود دارد که معمولاً به آن مجموعه‌ی I/O (ورودی/خروجی – input/output) گفته می‌شود و در این ماردبرد، تراشه‌ی Southbridge تنها تعدادی از آن‌ها را کنترل می‌کند.

راهنمای خرید از اگزو

این دو با ترکیب هم می توانند یک کارت گرافیک منحصر بفرد را به وجود بیاورند. اگر برای رایانه خود مادربردی انتخاب کرده اید کارت گرافیکی خریداری کنید که مجهز به کارت گرافیک آن برد نباشد، به دلیل اینکه این مادربرد ها گران قیمت هستند و پرداخت هزینه اضافی به دلیل اینکه از آن استفاده نمی کنید، توجیهی ندارد. لبته مادربردهای برتری که امروزه وجود دارد گران هستند بنابراین با انتخاب بهترین مادربرد مطمئنا بهترین کارت گرافیک را نیز انتخاب خواهید کرد. ممکن است قیمت مادربرد برای خرید بهترین مادربرد بالا باشد، اما باید بدانید که کاربران معمولی به خرید مادربرد پیشرفته‌ای‌ که برای محاسبات در سطح سازمانی یا کامپیوترهای گیمینگ طراحی شده‌‌اند، نیازی نخواهند داشت. انتخاب و خرید مادربرد کیس تقریبا آسان‌تر از یافتن مادربرد مناسب برای لپ‌تاپ است. مادربردهای لپ‌تاپ به صورت سفارشی ساخته شده و معمولاً برای هر مدل به صورت جداگانه طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند؛ در حالی که مادربردهای کامپیوترها از استانداردهای طراحی خاصی پیروی می‌کنند.

http://asanbehbar.ir

هر مجله خبری سخت افزار کامپیوتر تنها برای استفاده از نسل خاصی از پردازنده‌ها طراحی می‌شود و امکان استفاده از نسل‌های مختلف بر روی یک سوکت وجود ندارد. مثلا سوکت LGA1200 تنها از نسل 10 و 11 پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند و امکان نصب پردازندۀ نسل 12 بر روی سوکت LGA1200 وجود ندارد. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمیاینستاگرام رایانه کمکقرار دهید. پنل پشتی مادربرد را کنترل کنید و ببینید کدامیک از موارد زیر را دارد.

مادربرد های قدیمی AT

در هنگام خرید مادربرد حرفه ای به تعداد و نوع اسلات رم حتما توجه نمایید. توصیه می شود که مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید. اما نکته دیگری که نیاز است تا به آن توجه شود سازگاری نوع اسلات با نوع رم کامپیوتر است. همچنین اگر قصد دارید که مستقیما به وای فای متصل شوید، پس نیاز است که مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب نمایید. مادربرد یک تخته مداری الکتریکی می باشد که به پایگاه ارتباطات رایانه نیز شهرت دارد.

  • تراشه‌ی دیگری که در این مادربرد به‌صورت جداگانه افزوده شده است، تراشه‌ی صدا است.
  • پاورسوئیچ نرم‌افزاری است و درواقع مادربرد را روشن یا خاموش نمی‌کند بلکه مدارهای روی برد، سوئیچ ولتاژ را با دو پین کنترل می‌کنند و هنگامی که آن‌ها به هم وصل شوند (اتصال کوتاه)، بسته به وضعیت فعلی آن، مادربرد را خاموش یا روشن می‌کند.
  • اما کل آماده‌سازی توسط پین‌های موجود روی پردازنده محدود می‌شود.
  • بنابراین با این اوصاف برای متقبل نشدن هزینه دوباره بهتر است دیگر با انتخاب بهترین مادربرد پولتان را دور نریزید.

از جمله محصولات این شرکت می توان به مادربردهای همراه با پردازنده، رایانه های صنعتی، سرورهای رک مونت و رایانه های پنل اشاره نمود. برند ازراک یکی دیگر از برندهای شناخته شده در عرصه تولید و ساخت کامپیوتر و تجهیزات آن به شمار می آید که در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی تولید مادربرد، سینماهای خانگی و کامپیوترهای صنعتی گذاشته است. خوب است بدانید که این برند در ابتدا یکی از زیرشاخه های کمپانی بزرگ و معروف ایسوس بوده که در سال 2002 از ایسوس جدا شد و به عنوان یک کمپانی مستقل به فعالیت حرفه ای خود در این عرصه ادامه داد و در سال 2010 نیز این کمپانی تحت عضویت کمپانی Pegatron درآمد. شرکت ازراک از آوریل 2013 به صورت رسمی وارد عرصه تولید و ساخت مادربرد شد و در حال حاضر لقب سومین کمپانی بزرگ در عرصه تولید و ساخت مادربرد را از آن خود کرده است. پردازندۀ صوتی مورد استفاده در مادربرد است که به صورت یک چیپست و مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی بر روی مدار چاپی قرار دارد و وظیفۀ پردازش سیگنال‌های صوتی بر عهدۀ این بخش است. از معروف‌ترین پردازنده‌های صوتی مورد استفاده در مادربردها می‌توان به مدل‌های مختلف کمپانی Realtek اشاره کرد.

مادربرد کامپیوتر چیست؟

تحریریه Techpowerup