قیمت و خرید انواع دی وی دی رایتر درایو نوری اکسترنال با کیفیت عالی و قیمت مناسب بروزکالا | techpowerup

همان طور که از اسم هم واضح است انواع اینترنال همین دی وی دی درایو های معمولی هستند که بر روی همه دستگاه های PC مشاهده می شود و به صورت ثابت در داخل کیس نصب شده اند. اما انواع اکسترنال نوعی از دی وی دی درایو ها هستند که به صورت یک دیسک نوری مجزا و قابل حمل تعبیه شده و از طریق کابل USB به لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی شما متصل می شود. رایتر های نوع اکسترنال از قیمت ها و گاها امکانات بیشتری به نسبت نوع اینترنال برخوردار هستند. اگر سری به مغازه های فروش پک های نرم افزاری بزنید تنها چیزی که مشاهده خواهید نمود انواع سی دی ها و دی وی دی هاست که شما برای خواندنشان نیاز به یک درایو نوری خواهید داشید.

بنابراین بعضی از مجله خبری سخت افزار کامپیوتر وی دی رایترها امکان یک بار نوشتن را دارند ولی بعضی دیگر امکان چندین دفعه نوشتن را دارند. دی وی دی رایترها یک وسیله خوبی برای تهیه نسخه های پشتیبان از فایل های مختلف می باشد.دی وی دی ها سبک و نازک هستند که جا به جایی آنها راحت می باشد. از قابلیت های اصلی این محصول می توان به امکان خواندن و نوشتن دی وی دی دولایه اشاره نمود.

دی وی دی رایتر لپ تاپ 12.7 میلی متر فیلپس لایتون Philips Liteon Sata slim DVD-RW – 12.7mm

ابعاد و وزن بسیار کم DVD-RW باعث شده که بتوانید همواره آن‌را با خود به همراه داشته باشید و هرکجا که به خواندن یا نوشتن روی لوح‌های فشرده DVD و CD نیاز داشتید، از آن استفاده کنید. رایترهای نوع اکسترنال اغلب مورد استفاده تعمیرکاران و کسانی است که از لپ تاپ های فاقد دیسک نوری استفاده می نمایند. این نوع از رایترها علی رغم قیمت بالاتری که دارند به دلیل دارا بودن اتصال USB از سرعت به مراتب بیشتری نسبت به نوع اینترنال (به وسیله پورت ساتا به دستگاه وصل می شوند.) برخوردار می باشند. با توجه به اهمیت تعمیر دی وی دی رایتر کامپیوتر و لپ تاپ از گذشته تا به امروز می‌توان گفت که انتخاب محل تعمیر مناسب می‌تواند از همه جوانب به نفع شما باشد. برندهای مختلفی از برند خود دی وی دی رایتر گرفته تا برند لپ‌تاپ در بازار وجود دارد.

http://asanbehbar.irدرایو نوری ODD یا دیسک گردان نوری با استفاده از امواج الکترومغناطیسی و نور لیزر برای خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی دیسک ها استفاده می‌شود. بافر buffer نوعی از حافظه در یک دستگاه و یا سخت افزار جانبی است که به طور موقت ، اطلاعات رسیده از پردازنده اصلی رو در خود حفظ می کند تا تبادل اطلاعات بین پردازشگر اصلی و دستگاه جانبی ( مثل هارد ، رایتر و …) به صورت هماهنگ و منظم انجام شود . در واقع در صورت نبود بافر ، دستوراتی که CPU به هارد ، پرینتر یا رایتر ارسال می کند به هدر رفته و بی نظمی و اختلال عجیب و غریبی در کل سیستم بوجود می آید . چگونه می‌توان تعمیر دی وی دی رایتر را به بهترین شکل انجام داد؟ برخی زمان این موضوع که به مراکز تعمیراتی مراجعه کنند را ندارند. برای تمامی این سوالات یا معضلات در این مقاله پاسخی قانع کننده وجود دارد. البته این مورد زمانی که می خواهید دی وی دی رایتر خود را درون باکس دی وی دی رایتر قرار دهید و به جای درایو نوری از کدی استفاده کنید نیز مهم است تا باکس دی وی دی رایتر مناسب را انتخاب کنید .

تعمیر دی وی دی رایتر کامپیوتر به چه صورت است؟

بسیاری از انواع دی وی دی رایترها ، قادرند بدون هیچ مشکلی ، اطلاعات ثبت شده روی دی وی دی های دولایه DVD+R DL DVD-R/DL را نیز بازخوانی نموده و اطلاعات جدید را نیز ثبت نمایند . دی وی دی های دو لایه ، از حداکثر ظرفیت 8.5 گیگابایت برخوردارند که تقریبا دو برابر ظرفیت دی وی دی های تک لایه معمولی است . دی وی دی رام کامپیوتر ، قادر است دیسک های نوری با فرمت های CD-DA ، CD-ROM و CD-R/RW را بازخوانی نماید . اما به هرحال قدرت اصلی این نوع درایو در باز خوانی اطلاعات از دی وی دی هاست . دی وی دی رام ، قادر است اطلاعات ثبت شده روی DVD-Video ، DVD-ROM و DVD-Audio را بخواند . دی وی دی رایتر اکسترنال جدید شرکت ونتوبا تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل محبوب ویندوز سازگار است.

  • در اين ديسک ها ، همانطور که از نامشان پيداست ، ديتا به وسيله اشعه هاي مختلف در ديسک نگاشته مي شود و در آن ثبت مي گردد.
  • برای مثال مشکل قسمت لنز دستگاه دی وی دی رایتر می‌تواند با یک پیچ ساده حل شود.
  • به‌جای این کار از دکمه‌ای که دارد برای داخل کردن محفظه وجود دارد، استفاده نمایید.
  • دلیل این مشکل ، هم می تواند سخت افزاری باشد و هم نرم افزاری مشکل سخت افزاری آن مربوط به دور چرخش دیسک است زیرا در زمان رایت سی دی یا دی وی دی ، دیسک باید در سرعت مشخصی چرخش داشته باشد که راه حل آن در بخش قبلی توضیح داده شده است .
  • نصب رایتر کار چندان دشواری نیست ، برای انجام آن تنها کافی است سیستم را خاموش کنید ، سیم برق پاور را به پورت بزرگتر و سیم ساتا ( معمولا رنگ قرمز ، مشکی یا نارنجی داره ) به پورت ساتا وصل کنید .