راهنمای عيب يابی درایو CD و DVD | techpowerup

بنابراین بعضی از دی وی دی رایترها امکان یک بار نوشتن را دارند ولی بعضی دیگر امکان چندین دفعه نوشتن را دارند. دی وی دی رایترها یک وسیله خوبی برای تهیه نسخه های پشتیبان از فایل های مختلف می باشد.دی وی دی ها سبک و نازک هستند که جا به جایی آنها راحت می باشد. از قابلیت های اصلی این محصول می توان به امکان خواندن و نوشتن دی وی دی دولایه اشاره نمود.

http://asanbehbar.ir

بسیاری از انواع دی وی دی رایترها ، قادرند بدون هیچ مشکلی ، اطلاعات ثبت شده روی دی وی دی های دولایه DVD+R DL DVD-R/DL را نیز بازخوانی نموده و اطلاعات جدید را نیز ثبت نمایند . دی وی دی های دو لایه ، از حداکثر ظرفیت 8.5 گیگابایت برخوردارند که تقریبا دو برابر ظرفیت دی وی دی های تک لایه معمولی است . دی وی دی رام کامپیوتر ، قادر است دیسک های نوری با فرمت های CD-DA ، CD-ROM و CD-R/RW را بازخوانی نماید . اما به هرحال قدرت اصلی این نوع درایو در باز خوانی اطلاعات از دی وی دی هاست . دی وی دی رام ، قادر است اطلاعات ثبت شده روی DVD-Video ، DVD-ROM و DVD-Audio را بخواند . دی وی دی رایتر اکسترنال جدید شرکت ونتوبا تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل محبوب ویندوز سازگار است.

باکس هارد 3.5 اینچ USB 3.0 ساتا 3 اوریکو

ایندرایو نوری اکسترنال داده‌ها را از طریق رابط پرسرعت USB 3.0 و بدون تاخیر بین درایو و سیستممنتقل می‌کند. همچنین این محصول توانایی پشتیبانی از نسخه قدیمی‌ترUSB 2.0 را هم دارد، ولی در صورت اتصال از طریق رابط USB 2.0 سرعت انتقال داده‌ها، مقداری کندتر می‌شود. رفته‌رفته لپ تاپ ها به سمت نازک‌تر شدن و سبک‌تر شدن پیش می‌روند.

دی وی دی رایتر اکسترنال ایسوس SDRW-08D2S-U Lite

مجله خبری سخت افزار کامپیوترگیری این محصول در کیف لپ تاپ و حمل آن کار بسیار آسانی است زیرا از وزن و ابعاد کمی برخوردار است. اگر دقت کرده باشید ، سرعت خواندن / نوشتن در دی و دی یا سی دی ها با ترکیبی از یک عدد و حرف X بیان می شود . حرف X بیانگر یک عدد ثابت ( سرعت پایه ) در زمینه خواندن / نوشتن اطلاعات روی حافظه نوری است . این رقم در خواندن اطلاعات از سی دی برابر با 150 کیلوبایت در ثانیه ، برای دی وی دی 1385 کیلوبایت در ثانیه و برای دیسک بلوری برابر با 4500 کیلوبایت بر ثانیه است .

مشکلات شایع در دی وی دی رام کامپیوتر لنوو

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بعد از چند ماه معمولاً برای همه درایوهای نوری ایجاد می‌شود این است که درب آن‌ها باز نمی‌شود. مکشی / کشویی؛ حتماً در زمان خرید این نکته را در نظر داشته باشید که درایور شما از کدام نوع است. در زمان قرار دادن دیسک، آن را به‌طور صحیح در آن قرار دهید و به‌صورت برعکس نگذارید. متاسفانه به علت کمبود وقت ، دوبله کردن ، زیرنویس و ویرایش کردن برخی کلیپهای آموزشی زمان و انرژی زیادی مصرف میکند که در آینده نزدیک این مشکلات رفع خواهد شد . تسمه چون از جنس پلاستیک می باشد بعد از مدتی خاصیت خودش را از دست می دهد و نمی تواند به خوبی بین موتور درب و چرخ دنده ها ارتباط برقرار کند.

  • اینکه اگر ویندوز خود را روی یک درایو SSD فوق ‌العاده سریع نصب کنید قادر هستید نرم‌ افزار ها را در یک چشم بهم زدن اجرا کنید.
  • آیا دستگاه شما بخشی برای گذاشتن دی وی دی یا سی دی دارد؟ آیا می‌دانستید که دی وی دی درایو ها انواع مختلفی دارد؟ در این مقاله ما به معرفی دی وی دی درایو لپ تاپ می‌پردازیم و انواع آن را به شما معرفی می‌کنیم.
  • IBM؛ این سری از درایو ها، مخصوص لپ تاپ های قدیمی شرکت لنوو می‌باشد.
  • بنابراین می توانید CD های موسیقی مورد علاقه خود را بسازید و یا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم ایجاد کنید.