دی وی دی رام کامپیوتر لنوو تعمیر و تعویض دی وی دی رایتر کامپیوتر | techpowerup

برای اتصال دی وی دی رایتر اکسترنال به سیستم نیاز به هیچ ، آداپتور یا ترانس دیگری وجود ندارد . دی وی دی رایتر اکسترنال به طور معمول یک قطعه ی کاملا مستقل از دیگر قطعات کامپیوتر یا لپ تاپ است. این نوع رایتر ها در یک محفظه خاص قرار می گیرند و مانند سی دی پلیر با فشردن دکمه ی اپن، درب آنها باز می شود و آماده ی خوانش یا رایت انواع دی وی دی می شوند. این نوع دی وی دی رایترها در تناسب با انواع اکسترنال، بیشتر بر روی کامپیوتر و لپ تاپ ها نصب می شود .

  • تفاوت این دو با یکدیگر این است که DVD RW هم قادر به خواندن دیسک ها می باشد و هم می تواند برروی دیسک خام، فایل ها را کپی کند.
  • CD-RW؛ سی دی درایو قدیمی‌ترین نوع می‌باشد که فقط قابلیت خواندن و نوشتن CD را دارد.
  • برای اینکار لازم است انتهای دی وی دی رایتر را با خط کش اندازه بگیرید.
  • البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از تعمیرکاران، تعمیر دی وی دی رام را تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نمی دانند و اقدام به تعویض آن می کنند.
  • اگر لپ تاپ شما درایو نوری ندارد و درعین‌حال شما نیاز به این قطعه دارید، توصیه ما این است که یک دی وی دی رایتر اکسترنال خریداری نمایید.
  • شما می توانید به راحتی با زدن چند کلیک کالای خود را ثبت کرده و در سریعترین زمان ممکن محصول را درب منزل خود دریافت کنید.

سرعت ۱X برای سی دی و دی وی دی هم تفاوت دارد و در هرکدام تعریف خاص خود را دارد برای فهم بهتر این موضوع بد نیست نگاهی به جدول زیر بیندازید تا میزان سرعت ها و معیار های آن را بهتر درک کنید. اما نوع نرم افزاری آن بیشتر مربوط به ویندوز و درایور ها است که با آپدیت مشکل بیشتر اوقات رفع یمی شود برای آپدیت می توانیداز بخش تنظیمات به قسمت آپدیت ها و امنیت (Update & Security) و سپس به Check for Update بروید . برای اینکار لازم است انتهای دی وی دی رایتر را با خط کش اندازه بگیرید. در برخی مدل‌های خاص لپ تاپ، مثل DELL E6400، SONY VGN Z و SONY VPC S حتماً باید DVD درایو مخصوص دستگاه را تهیه نمایید. نوع اتصال؛ در زمان خرید درایور لپ تاپ، حتماً توجه داشته باشید که اتصال این قطعه با مادربرد شما از نوع SATA است یا IDE.

دی وی دی رایتر لپ تاپ 12.7 میلی متر فیلپس لایتون Philips Liteon Sata slim DVD-RW – 12.7mm

تمامی حقوق این فروشگاه متعلق به پورومیکس بوده و هرگونه کپی برداری از آن ممنوع می باشد. شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین مشاهده و خرید کنید وهمچنین خیلی سریع تحویل بگیرید. ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است. یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید. ایمیل خود را وارد کنید و از به روز رسانی های جدید، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه ما مطلع شوید. در داخل این محفظه برای تمیز کردن از دو نوع مایع می توانید استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از اسپری کنتاکت شور استفاده کنید اما به جای آن می توانید از الکل نیز برای پاک سازی کمک بگیرد و مشکلی پیش نخواهد آمد .

تا همین چند سال مجله خبری سخت افزار کامپیوترش دیسک های نوری بازار به ۴ شکل CD-ROM، CD-Writer، DVD-ROM، DVD-Writer موجود بودند. دراو های CD-ROM و DVD-ROM تنها قادر به خواندن اطلاعات بودند و امکان رایت نمودن سی دی یا دی وی دی را نداشتند. اما انواع CD-Writer و DVD-Writer هم قادر به خواندن اطلاعات و هم قادر به نوشتن آن بودند. اما در حال حاضر تنها نوعی که در بازار یافت می شود DVD-Writer است که قادر به نوشتن و خواندن اطلاعات از روی انواع سی دی و دی وی دی می باشد. با این کار همیشه می توانید یک دی ‌وی ‌دی رایتر یا حتی بی ‌دی رایتر اکسترنال را همراه خود داشته باشید.

http://asanbehbar.ir

اما در برخی مواقع که اطلاعات از نرم افزارهای کم سرعتی چون فتوشاپ یا مدیا پلیر دریافت می شوند روند رایت با مشکل مواجه شده و شما پیغام buffer underrun و یا buffer underflow را دریافت خواهید نمود. برای رفع مشکلاتی این چنین کمپانی های سازنده دی وی دی رایتر ها و همچنین شرکت های طراحی نرم افزار های رایت DVD مثل NERO برای مدتی لیزر دستگاه را متوقف می نمایند تا بافر مجددا از اطلاعات ارسالی پر گردد و آن گاه ادامه روند رایت از سر گرفته خواهد شد. بنابراین برای رفع این مشکل یک حافظه ثانیوه در محلی بین CPU و هارد یا رایتر قرار داده می شود این که حافظه ثانویه بافر نام دارد. وظیفه بافر ذخیر اطلاعات ارسال شده از سوی CPU به منظور استفاده قطعاتی چون هارد و رایتر می باشد.

درایو نوری

تحریریه Techpowerup