حداکثر 16 ترابایت با سرعت 60 گیگابایت بر ثانیه

حداکثر 16 ترابایت با سرعت 60 گیگابایت بر ثانیه

زیرساخت‌های مرکز داده تفکیک‌پذیر ترکیبی نوید تغییر روش ساخت مراکز داده برای بارهای کاری مدرن را می‌دهد. با این حال، برای درک کامل پتانسیل فناوری‌های جدید، مانند CXL، این صنعت به سخت‌افزار کاملاً جدید نیاز دارد. اخیراً، سامسونگ جعبه ماژول حافظه CXL (CMM-B) خود را معرفی کرده است، دستگاهی که می‌تواند تا هشت دستگاه حافظه CXL – DRAM (CMM-D) را در خود جای دهد و مقدار زیادی حافظه متصل با استفاده از رابط PCIe/CXL اضافه کند.

جعبه ماژول حافظه CXL (CMM-B) سامسونگ اولین دستگاه از این نوع است که حداکثر هشت ماژول حافظه 2 ترابایتی E3.S CMM-D را در خود جای می دهد و تا 16 ترابایت حافظه را به حداکثر سه سرور مدرن با کانکتورهای مناسب اضافه می کند. تا آنجایی که به عملکرد مربوط می شود، جعبه می تواند تا 60 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند (که با آنچه رابط PCIe 5.0 x16 ارائه می دهد مطابقت دارد) و تأخیر 596 ns ارائه دهد.

از نقطه نظر عملکرد خالص، یک ماژول حافظه CXL-Box کندتر از یک زیر سیستم حافظه دو کاناله DDR5-4800 است. با این حال، این واحد هنوز به طور قابل توجهی سریعتر از SSD های پیشرفته است. در عین حال، ظرفیت بسیار مناسبی را فراهم می کند، که اغلب دقیقاً همان چیزی است که پزشک برای بسیاری از برنامه ها دستور داده است.

Samsung CMM-B با پروتکل های CXL 1.1 و CXL 2.0 سازگار است. این شامل یک بانک حافظه در مقیاس رک (CMM-B)، چندین میزبان برنامه، نرم افزار کنسول مدیریت سامسونگ Cognos و یک سوئیچ بالای رک (ToR) است. این دستگاه با همکاری نزدیک با Supermicro توسعه یافته است، بنابراین انتظار دارید که این سازنده سرور ابتدا محصول را ارائه دهد.

ماژول حافظه CXL سامسونگ برای برنامه‌هایی طراحی شده است که به حافظه زیادی نیاز دارند، مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و پایگاه‌های داده درون حافظه، البته نه همیشه. CMM-B امکان تخصیص پویا حافظه لازم را به یک سیستم در زمانی که به این حافظه نیاز دارد و سپس از DRAM با ماشین های دیگر استفاده می کند، می دهد. در نتیجه، اپراتورهای دیتاسنترها می توانند برای تهیه حافظه گران قیمت (هزینه 16 ترابایت حافظه هزینه زیادی) هزینه کنند، مصرف برق را کاهش دهند و انعطاف پذیری را به تنظیمات خود اضافه کنند.

منبع: سامسونگ

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup