جزئیات قاب لپ تاپ 13 فریم ورک با سری Ryzen 7040

هنگامی که ماه گذشته در رویداد Framework Next Level لپ تاپ Framework 13 (سری AMD Ryzen 7040) را معرفی کردیم، تنها توانستیم مجموعه بسیار محدودی از اطلاعات را در مورد قدرت های آن به اشتراک بگذاریم. با پردازنده‌هایی که اکنون به طور رسمی توسط AMD رونمایی شده‌اند، می‌توانیم جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذاریم. ما از پردازنده های Ryzen 5 7640U و Ryzen 7 7840U استفاده می کنیم که هر دو عملکرد فوق العاده ای از CPU و GPU ارائه می دهند. این هر دو امروز قابل پیش‌سفارش هستند و بسته‌های آن در سه ماهه سوم امسال ارسال می‌شوند.

مثل همیشه، ما مادربرد را بر اساس سری Ryzen 7040 برای حداکثر انعطاف طراحی کردیم. می‌توانید لپ‌تاپ نسل یازدهم یا دوازدهم اینتل Core Framework موجود خود را با استفاده از مادربرد جدید ارتقا دهید و می‌توانید از مادربرد به‌عنوان یک رایانه مستقل، با قرار دادن آن در کیس مادربرد Cooler Master یا با چاپ سه‌بعدی مادربرد استفاده کنید. اگر لپ تاپ Framework خود را به مادربرد جدید ارتقا می دهید، به یاد داشته باشید که به DDR5 SO-DIMM تا DDR5-5600 و همچنین RZ616 یا کارت WiFi سازگار با Ryzen نیاز دارید. همه این موارد امروز در بازار چارچوب قابل پیش‌سفارش هستند!



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اگر می خواهید از eGPU استفاده کنید، می توانید این کار را نیز انجام دهید! در واقع، لپ‌تاپ Framework 13 با پردازنده‌های سری Ryzen 7040 دارای دو درگاه USB4 کاملاً سازگار با اسلات‌های کارت توسعه سمت چپ و عقب راست است. اسلات کارت توسعه جلوی سمت چپ می تواند از USB 3.2 و DisplayPort Alt Mode استفاده کند، در حالی که کارت توسعه جلوی سمت راست می تواند از USB 3.2 استفاده کند. این بدان معنی است که یک اسلات کارت توسعه وجود دارد که نمی تواند کارت های توسعه HDMI یا DisplayPort را پشتیبانی کند و اکثر سیستم عامل ها در صورت فراموش کردن، هشداری را ارائه می دهند. همچنین می توانید لپ تاپ Framework خود را از طریق یکی از چهار کارت توسعه شارژ کنید.

Ryzen 5 7640U دارای 6 هسته CPU با فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز و حداکثر تقویت 4.9 گیگاهرتز است، در حالی که Ryzen 7 7840U دارای 8 هسته باورنکردنی و 16 رشته پردازش با فرکانس پایه 3.3 گیگاهرتز و بالاتر است. . در حداکثر تقویت 5.1 گیگاهرتز. همه این ها هسته های Zen 4 هستند که دارای سریع ترین فناوری پردازنده ای هستند که AMD تا کنون ساخته است. این تراشه ها بر روی گره فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده اند، به این معنی که حتی با چنین عملکرد بالایی نیز بسیار کارآمد هستند. ما سیستم حرارتی را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که در صورت نیاز به انجام محاسبات سنگین، قادر به کنترل CPUهای تا 28 وات بار مداوم باشد.

کاربران لپ تاپ فریم ورک مبتنی بر Ryzen نیز از عملکرد گرافیکی خوشحال خواهند شد. پردازنده‌های سری Ryzen 7040 دارای آخرین نسل گرافیک‌های AMD Radeon 700M هستند، اولین گرافیک یکپارچه مبتنی بر AMD RDNA 3. Ryzen 5 7640U دارای گرافیک Radeon 760M با 8 واحد محاسباتی است در حالی که Ryzen 7 7840U دارای Radeon 1de واحدها این بدان معناست که Laptop Framework 13 (سری AMD Ryzen 7040) می تواند مستقیماً طیف وسیعی از عناوین بازی های مدرن را مدیریت کند.