تحقیقات Jon Peddie: سه ماهه اول سال 2022 شاهد کاهش محموله های GPU در سه ماهه نسبت به سه ماهه بودیم.

تحقیقات Jon Peddie: سه ماهه اول سال 2022 شاهد کاهش محموله های GPU در سه ماهه نسبت به سه ماهه بودیم.

Jon Peddie، رئیس JPR، گفت: «مصرف‌کنندگان با وجود معرفی محصولات جدید از AMD، Intel و Nvidia (AIN) در نیمه دوم محتاط هستند. بنابراین، پیش‌بینی ما برای سال 2 تا 3 درصد برای پردازنده‌های گرافیکی است.

JPR همچنین مجموعه‌ای از گزارش‌ها را در مورد بازار کارت‌های گرافیک مکمل و بازار سخت‌افزار رایانه‌های شخصی منتشر می‌کند که کل بازار شامل سیستم‌ها و لوازم جانبی را پوشش می‌دهد و 31 کشور را بررسی می‌کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

درصد کلی سهم بازار AMD نسبت به سه ماهه گذشته 0.7% افزایش یافت، سهم بازار اینتل 2.4-% کاهش یافت و سهم بازار Nvidia 1.69% افزایش یافت، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

مجموع محموله‌های GPU نسبت به سه ماهه گذشته -6.2 درصد، AMD -1.5 درصد، اینتل -8، 7 درصد و Nvidia 3.2 درصد افزایش یافته است.

Jon Peddie Research گزارش می دهد که بازار جهانی واحد پردازش گرافیک رایانه شخصی (GPU) در سه ماهه اول سال 2022 به 96 میلیون واحد رسیده است و محموله های GPU رایانه های شخصی به دلیل اختلالات در چین، اوکراین و بازگرداندن قرنطینه در سایر نقاط، 6.2 درصد کاهش یافته است. با این حال، پایه‌های بازار پردازنده‌های گرافیکی و رایانه‌های شخصی در بلندمدت قوی هستند، JPR پیش‌بینی می‌کند که پردازنده‌های گرافیکی نرخ رشد مرکب سالانه 6.3 درصدی را در دوره 2022-2026 خواهند داشت و به پایه نصب شده 3.3 میلیون واحد در پایان سال می‌رسند. دوره پیش بینی . طی پنج سال آینده، نفوذ پردازنده‌های گرافیکی گسسته (dGPU) در بازار رایانه‌های شخصی به سطح 46 درصد افزایش خواهد یافت.نکات برجسته سریع

  • نرخ اتصال کلی GPU (شامل GPUهای یکپارچه و مجزا، رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و ایستگاه‌های کاری) به رایانه‌های شخصی در این سه ماهه 129 درصد بود، 5.0 درصد بیشتر از سه ماهه گذشته.
  • بازار کلی پردازنده های رایانه شخصی در سه ماهه نسبت به سه ماهه 10.8- درصد و سال به سال 26.2- درصد کاهش داشته است.
  • کارت‌های گرافیک دسک‌تاپ (AIB‌هایی که از پردازنده‌های گرافیکی مجزا استفاده می‌کنند) نسبت به سه ماهه گذشته ۱.۴ درصد رشد داشته‌اند.
  • این سه ماهه شاهد کاهش 16.5 درصدی در فروش تبلت ها نسبت به سه ماهه گذشته بودیم.

سه ماهه اول به طور کلی ثابت است یا نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است. این سه ماهه نسبت به سه ماهه گذشته -6.2 درصد کاهش داشت که بالاتر از میانگین 10 ساله 10.2- است. پردازنده‌های گرافیکی به‌طور سنتی یک شاخص پیشرو در بازار بوده‌اند، زیرا یک GPU قبل از ارسال رایانه شخصی توسط فروشندگان وارد سیستم می‌شود. اکثر فروشندگان نیمه هادی افزایش را برای سه ماهه آینده، به طور متوسط ​​1.99٪ پیش بینی می کنند. در سه ماهه آخر، آنها -0.4 درصد را هدایت کردند که بسیار بالا بود.

طبق پیش‌بینی اقتصادی هیئت کنفرانس برای اقتصاد ایالات متحده، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده 2.3 درصد (سال به سال) افزایش خواهد یافت، و ما انتظار داریم در سال 2023 رشد 2.1 درصدی (سال به سال) داشته باشیم.

کل سهم بازار (رومیزی و لپ تاپ) دو فروشنده dGPU در جدول زیر نشان داده شده است.

گردباد تأثیرات در حال بازی شامل اختلالات کلان در اروپا و آمریکای شمالی می شود زیرا کووید با تغییر استراتژی های قرنطینه می آید و می رود. بازگشت کووید به کار و بازگشت به ادارات نیز تا حدودی یک اختلال مداوم است و هر کشوری در حال مذاکره برای تغییری است که به نظر نمی‌رسد کسی را خوشحال کند. چین راه خود را در مقابله با کووید طی کرده است که همچنان بر در دسترس بودن کالاها و قطعات تأثیر می گذارد. و اکنون جنگ است. حمله روسیه به اوکراین اثرات کووید، به ویژه تورم و ناامنی غذایی را چند برابر می کند.