به گفته TrendForce، قیمت DRAM تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین و تورم، کاهش قیمت DRAM انتظار می رود در سه ماهه دوم 22 تا 0 تا 5٪ ادامه یابد.

به گفته TrendForce، قیمت DRAM تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین و تورم، کاهش قیمت DRAM انتظار می رود در سه ماهه دوم 22 تا 0 تا 5٪ ادامه یابد.
از نظر DRAM مصرف کننده، تقاضا برای DDR3 از محصولات خاص مانند ایستگاه های پایه WiFi 6 و 5G همچنان قوی است. مقدار DRAM عرضه شده در بازار از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. سامسونگ و SK hynix به تدریج تولید DDR3 را کاهش داده اند، در حالی که شرکت تایوانی Nanya Tech اخیراً به دلیل حاشیه سود ناخالص بالاتر DDR3 تولید خود را به DDR3 تغییر داده است. به دلیل تقاضای نسبتاً پایدار و محموله‌های محدود تولیدکنندگان کره‌ای، قیمت DDR3 در سه ماهه دوم 22 3 تا 8 درصد افزایش می‌یابد و DDR4 روند قیمتی نزولی خود را حفظ می‌کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

از نظر DRAM موبایل، با توجه به عوامل متعددی مانند تورم بالا، تغییر وضعیت همه‌گیری در کشورهای مختلف و جنگ روسیه و اوکراین، نمی‌توان از کاهش حجم تولید گوشی‌های هوشمند چشم‌پوشی کرد زیرا برندهای گوشی‌های هوشمند مطمئناً کاهش خواهند یافت. در برنامه ریزی تولید و تهیه مواد دقت بیشتری داشته باشید. در سمت عرضه، مهاجرت فناوری در تولید، تغییر تولید DRAM به دامنه DRAM سرور از 2H21 را جبران کرد و سطح عرضه بیت DRAM موبایل را حفظ کرد. به همین دلیل، با توجه به اینکه اهداف تولید برندهای گوشی های هوشمند کاهش یافته و میانگین ظرفیت حافظه یک دستگاه بهبود قابل توجهی نداشته است، انتظار می رود عرضه مازاد بر تولید در سه ماهه دوم با کاهش حدود 0 تا 5 درصدی قیمت ها ادامه یابد.

از نظر PC DRAM، شرکت‌های تولیدکننده رایانه‌های شخصی به دلیل جنگ روسیه و اوکراین که ممکن است بر سفارش‌ها در فصل اوج در 2 H22 تأثیر بگذارد، استراتژی ذخیره‌سازی محتاطانه برای سفارش‌ها در سه‌ماهه دوم سال 22 را اتخاذ می‌کنند و در حال بازنگری در اهداف ارسال 2022 هستند. عرضه کلی بیت به رشد خود ادامه می دهد، بنابراین افت قیمت DRAM رایانه شخصی در سه ماهه دوم 22 به 3 تا 8 درصد افزایش می یابد و ممکن است به وخامت ادامه دهد.

از نظر DRAM سرور، سطح موجودی فعلی DRAM سرور که توسط ارائه‌دهندگان خدمات ابری و مشتریان سازمانی نگهداری می‌شود، تقریباً با مقدار موجود در سه ماهه اول سال 22 برابری می‌کند، و این سطح موجودی نسبتاً بالا برای پشتیبانی از برگشت قیمت کافی نیست. نرخ عرضه DRAM سرور که همچنان مازاد عرضه است، بالای 100 درصد باقی می ماند و این وضعیت در سه ماهه دوم 22 ادامه خواهد داشت. با این حال، کاهش قیمت ها در سه ماهه دوم 22 باید به سمت 0-5٪ همگرا شود که همزمان با اوج افزایش فصلی ذخایر است.

از نظر گرافیک DRAM، تقاضا طی چند ماه گذشته تحت تاثیر قیمت های ضعیف ارزهای مجازی قرار گرفته است که به تدریج شروع به کاهش تقاضا برای کارت های گرافیک کرده است. این پیشنهاد با محدودیت های عرضه و کمبود تامین کنندگان مواجه است زیرا Micron از عرضه 8 گیگابایت GDDR6 در سه ماهه دوم سال 22 خارج می شود. این باعث عدم تعادل موقت بین عرضه و تقاضا برای Graphics DRAM می شود زیرا تخصیص ظرفیت تولیدکنندگان کره ای نمی تواند فوراً شکاف فوق الذکر را پر کند. حتی اگر تقاضای ترمینال کاهش یابد، زیرا 8 گیگابایت GDDR6 در بازار امروز رایج است، تولیدکنندگان برای تبدیل مشخصات به 16 گیگابایت زمان می‌برند. انتظار می‌رود قیمت‌ها در سه ماهه دوم 22 0 تا 5 درصد افزایش یابد.

TrendForce پیش‌بینی می‌کند که میانگین قیمت جهانی DRAM در سه‌ماهه دوم سال 22 حدود 0 تا 5 درصد کاهش یابد که دلیل آن افزایش اندکی موجودی خریداران و فروشندگان، همراه با تقاضا برای محصولاتی مانند رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند در کوتاه مدت است. با جنگ روسیه و اوکراین و تورم بالا که قدرت خرید مصرف کنندگان را تضعیف کرده است. در حال حاضر، تنها منبع باقی مانده تقاضا در سمت سرور است، بنابراین موجودی کلی DRAM در سه ماهه دوم سال 22 بیش از حد باقی خواهد ماند.

تحریریه Techpowerup