بلوک های آبی EK کاملاً با پردازنده های Raptor Lake نسل سیزدهم سازگار است

بلوک‌های جدید CPU سری EK-Quantum Velocity² مخصوص سوکت هستند و فقط با پردازنده‌های سوکت LGA1700 اینتل سازگار هستند.

بلوک های آب CPU EK-Quantum Velocity² D-RGB – 1700 مجهز به 14 LED D-RGB هستند. مدل‌هایی که رویه‌های اکریلیک شفاف دارند کاملاً روشن می‌شوند، در حالی که گزینه‌های رویه جامد دارای پرتوهای نور پیچیده‌ای هستند که از آنها عبور می‌کنند. آنها با تمام فناوری‌های همگام‌سازی RGB آدرس‌پذیر محبوب همه تولیدکنندگان اصلی مادربرد سازگار هستند. فلش روی کانکتور 3 پین D-RGB LED با علامت +5V در هدر RGB آدرس پذیر قرار دارد.

این بلوک‌های آبی از یک موتور خنک‌کننده مخصوص پلاگین استفاده می‌کنند تا بهترین عملکرد و جریان را با محدودیت‌های کم در هر پلت فرم تضمین کنند. از آنجایی که پلتفرم Z790 مبتنی بر سوکت LGA1700 است، بلوک‌های آبی EK-Quantum Velocity² 1700 کاملاً با سوکت CPU و هندسه IHS پردازنده‌های نسل سیزدهم Intel Core سازگار هستند.

EK-Quantum Speed² D-RGB – 1700

در Velocity² یک موتور خنک کننده بلوک آبی CPU نسل بعدی EK است که مخصوص سوکت است. ترکیبی از فشار نصب و هندسه صفحه سرد، مطابق با چیدمان IHS و چیپ پردازنده‌های سوکت LGA 1700 اینتل، برای دستیابی به محدودیت جریان هیدرولیک کم و اطمینان از عملکرد بالا استفاده می‌شود. صفحه سرد تراشکاری شده با دقت ساخته شده است تا به طور موثر IHS را بپوشاند و فشار بهینه را روی ناحیه قالب اعمال کند.

نسخه LGA 1700 برای پردازنده های Raptor Lake و Alder Lake طراحی شده است و در 7 نوع ارائه می شود:

  • نیکل + پلکسی
  • نیکل + استال
  • نیکل کامل
  • نیکل ساتن + تیتانیوم
  • مس + استال
  • نیکل + طلا
  • نسخه لیگنوم – گردو

این تغییرات بر اساس زیبایی شناسی هستند و تقریباً هیچ تأثیری بر عملکرد ندارند. صفحه سرد از بالاترین کیفیت مس الکترولیتی خالص 99.99 درصد ساخته شده است که برای تماس و انتقال حرارت بهینه ماشینکاری شده است. سپس مس نیکل اندود می شود، به جز نسخه مس + استال که از صفحه سرد مسی لخت استفاده می کند.

بلوک‌های آبی EK-Quantum Velocity² از یک سیستم EK-Exact Mount در انتظار ثبت اختراع استفاده می‌کنند که به دنبال مکانیزم نصب آسان و در عین حال زیبایی‌شناختی دلپذیر است. این فقط از دو تکه تشکیل شده است – صفحه پشتی و خود بلوک آب – و از پشت به داخل پیچ می‌شود و جلوه یکپارچه و تمیز را بدون هیچ پیچی که هماهنگی فرم را به هم می‌زند، می‌دهد. این سیستم از فنرهای پیش تنیده پنهان در بالای بلوک آب استفاده می کند، بنابراین نصب کامل است و فشار نصب دقیق تنها با چند چرخش مهره های بال به دست می آید.

EK-Quantum Velocity² یک محصول دارای گواهینامه EK-Matrix7 است. EK-Matrix7 یک شبکه محصول مناسب است که بعد جدیدی به خنک‌کننده مایع رایانه شخصی می‌افزاید، جایی که افزایش‌های 7 میلی‌متری ارتفاع محصول و فاصله پورت را مدیریت می‌کنند. این امر هم ترازی محصول را بهبود می بخشد و زمان صرف شده برای برنامه ریزی حلقه و لوله های خمشی را کاهش می دهد. به لطف برنامه ریزی و طراحی دقیق محصولات ما، ساختن یک کامپیوتر با مایع خنک کننده آسان و سرگرم کننده می شود، درست مانند بازی با آجر.

موجودی و قیمت
بلوک‌های آبی سری EK-Quantum Velocity² در اسلوونی، اروپا تولید می‌شوند و می‌توان آن را از طریق فروشگاه اینترنتی EK و شبکه فروش شریک سفارش داد. جدول زیر قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) شامل مالیات بر ارزش افزوده را نشان می دهد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

EK، سازنده برتر تجهیزات خنک‌کننده مایع، خوشحال است که اعلام کند بلوک‌های آبی EK-Quantum Velocity² D-RGB—1700 کاملاً با پردازنده‌ها و پلت فرم جدید Raptor Lake Intel 13th Core سازگار هستند. – شکل Z790. دقیقا یک سال پیش، بلوک آب EK-Quantum Velocity² عرضه شد و اولین محصول EK بود که با EK-Matrix7 سازگار بود. از آن زمان تاکنون چندین جوایز طراحی و اجرا را از آن خود کرده است.