بلوتوث SIG باند فرکانسی 6 گیگاهرتز را هدف قرار می دهد

گروه علاقه ویژه بلوتوث (SIG)، انجمن تجاری که بر فناوری بلوتوث نظارت دارد، امروز یک پروژه توسعه مشخصات جدید را برای تعریف نحوه عملکرد بلوتوث کم انرژی (LE) در طیف متوسط ​​اضافی بدون مجوز، از جمله باند فرکانس 6 گیگاهرتز، اعلام کرد. با بیش از 5 میلیارد محصول ارسال شده در سال، فناوری بلوتوث رایج ترین استاندارد بی سیم در جهان است. یک دلیل کلیدی برای پذیرش و موفقیت بی نظیر آن، پیشرفت مداوم این فناوری در زمینه های کلیدی از جمله توان عملیاتی بالاتر، تأخیر کمتر و دقت موقعیت یابی بیشتر است. پروژه جدید گسترش طیف کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که این پیشرفت ها در عملکرد بلوتوث می تواند در آینده نیز ادامه یابد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پیش نویس مشخصات جدید، به bluetooth.com/specifications-in-development مراجعه کنید. از کارمندان تمام شرکت‌های عضو بلوتوث SIG دعوت می‌شود تا برای شرکت به زیرگروه باندهای بالا برای کم انرژی در گروه کاری مشخصات هسته بپیوندند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران مارک پاول، مدیر عامل بلوتوث SIG گفت: «در بیست سال گذشته، فناوری بلوتوث زندگی ما را سازنده‌تر، ایمن‌تر، سالم‌تر و شادتر کرده است. “جامعه بلوتوث SIG به طور مداوم در حال توسعه فناوری برای پاسخگویی به تقاضاهای روزافزون بازار برای ارتباطات بی سیم است. گسترش به باند طیف 6 گیگاهرتز به جامعه این امکان را می دهد که به بهبودهای مورد نیاز برای هدایت راه به سمت نوآوری بلوتوث در بیست سال آینده ادامه دهد. “

کوین رابینسون، رئیس و مدیر عامل Wi-Fi Alliance گفت: «تخصیص جهانی طیف اضافی برای استفاده بدون مجوز برای اطمینان از اینکه فناوری‌های بی‌سیم می‌توانند همچنان تقاضاهای رو به رشد اتصال را برآورده کنند، ضروری است. «تعیین 6 گیگاهرتز برای استفاده بدون مجوز، منبع طیف ارزشمندی را ایجاد می کند که در سطح جهانی به دلیل توانایی آن در ارائه مزایای اجتماعی-اقتصادی فوق العاده شناخته شده است. Wi-Fi Alliance مشتاق همکاری با Bluetooth SIG برای اطمینان از همزیستی موفق ما در گروه است.