برای خود یک نمونه کار بسازید

بنابراین برای آشنا شدن با روش های تبلیغ سایت آماده باشید. در این پست بلاگ با نحوه ایجاد اکانت در گوگل ادز آشنا شدید. ما در این مطلب مطابق با جدیدترین به روز رسانی های گوگل ادز و بهترین متدهای روز دنیا برای تبلیغات اینترنتی نحوه تبلیغ سایت در گوگل را برای شما عزیزان شرح داده ایم. به عنوان مثال مسابقات خندوانه نمونه ای از این موارد بود که با ضبط و انتشار آن ها می توانستید به درآمد خوبی برسید. بهطور مثال شما باید به چشم ببینید که آن شرکت، در زمینه SEO و PPC چه اقداماتی انجام داده و دانش و اطلاعاتش تا چه میزان به کارش آمده است. اگر کاربری عبارت “طراحی سایت حرفه ای” را در گوگل جستجو کند، اگر شما از آن عبارت در عنوان و توضیحات تبلیغ متنی استفاده کرده باشید و صفحه فرود شما نیز کاملا درباره موضوع طراحی وبسایت باشد، هزینه آن کلیک ارزانتر از حالتی خواهد بود که به عنوان مثال صفحه فرود در مورد طراحی وبسایت نباشد.

با مطالعه این مقاله، اطلاعات خود را در زمینه تبلیغ در گوگل افزایش دادید. قبل از ورود با ایمیلی که میخواهید از آن استفاده کنید وارد گوگل شوید و بعد از ورود به سایت Google Ads روی گزینه «Sign in» کلیک کرده و سپس مانند تصویر زیر روی عبارت«NEW GOOGLE ADS ACCOUNT» کلیک کنید. با توجه به عکس زیر، قسمت زرد رنگ ( ads and extentions) مربوط به افزونه های google ads می شود که شماره تماس هم در آن جا است. مرحله اول: وارد سایت Google Ads شوید. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرایند بهینه سازی تبلیغات، صفحات فرود و طراحی کل سایت برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری است. چگونه میتوان نرخ تبدیل را بهبود داد؟

بقا و رشد کسبوکارهای محلی و خدماتی بیش از هر چیزی به تماس تلفنی وابسته است؛ بنابراین میتوان گفت که این افزونه برای چنین کسبوکارهایی یک نعمت است. با این حال، برای اضافهکردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز باید مسیر متفاوتی با کسبوکارهای خارجی طی کنید. با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا بتوانیم به شما کمک کنیم. همان طور که به این نکته اشاره شد، شما می توانید میزان بودجه ای را مشخص کنید تا بتوانید تبلیغات در گوگل را انجام دهید. حال که نمیتوان از همان مسیر معمول و همیشگی برای درج شماره تلفن ایران اقدام کرد، باید بیخیال آن شویم؟ خیر. گوگل برای برخی تبلیغدهندهها که به عنوان شریک تجاری گوگل ادز شناخته میشوند تخفیفهایی در نظر میگیرد اما به طور کلی، امکان گرفتن تخفیف یا استفاده رایگان از تبلیغات گوگل وجود ندارد. ایجاد حساب کاربری در گوگل ادز رایگان است و با صرف چند دقیقه میتوانید یک اکانت در گوگل ادوردز راه اندازی کنید. گوگل ادز ادیتور یکی از نرمافزارهای رایگان گوگل است که به شما اجازه میدهد کمپینهای تبلیغاتی خود را بهصورت آفلاین مدیریت کنید. اسکریپت شما آماده است! به عبارت دیگر، کسبوکارهای محلی و خدماتی لقمهای آماده را با کمک این افزونه در اختیار مخاطبان خود میگذارند.

برای آنکه سایت در نتایج جستجو به صورت طبیعی بالا باشد می بایست در سایت اصول و قواعد سئو رعایت گردد و سایت به صورت منظم به روز رسانی گردد. این روش در حقیقت بالا آوردن سایت به صورت طبیعی در نتایج جستجوی گوگل می باشد و هزینه های تبلیغی آن به مراتب پایین تر نسبت به ادوردز می باشد. تبلیغات بینگ به نسبت تبلیغات گوگل ارزانتر است. گوگل به دلیل تحریمها نسبت به کاربران ایرانی سختگیری میکند و حتی ممکن است وابستگی شما به تعلیق حسابتان منجر شود؛ زیرا شما قوانین گوگل را زیر پا گذاشتهاید. هر چقدر تعداد افراد بیشتری روی تبلیغ نمایش داده شده در وبلاگ شما کلیک کنند، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد، زیرا این تبلیغ با مکانیزم هزینه به ازای کلیک نیز محاسبه می شود. همچنین با استفاده از این روش میتوانید ترافیک و کلیکهای بیشتری جذب کنید.

در بخش قبل، اسامی اصطلاحات برای شما آورده شده است. شما میتوانید برای جذب مشتری جدید و افزایش فروش از تبلیغات آنلاین استفاده کنید. برای ساخت اکانت گوگل ادز بدون ایجاد کمپین در این مرحله باید گزینههایی را که به شما نمایش میدهد، نادیده بگیرید و روی عبارت آبی رنگ «Create an Account Without a Campaign» در پایین کادر سفید رنگ کلیک کنید. برای ستکردن این اسکریپت به اکانت گوگل ادز خود مراجعه کنید و روی گزینهٔ «TOOLS AND SETTINGS» کلیک کنید و سپس گزینهٔ «Scripts» را در بخش «Bulk Actions» انتخاب کنید. در همین صفحه از شما خواسته میشود تا اطلاعات شخصی خود مثل ماه، روز و سال تولد و جنسیت خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینهی Next کلیک کنید. تبلیغات آنلاین به شما کمک میکند تا در مکان مناسب و در زمان مناسب برای ارتباط با مخاطبان تبلیغ در گوگل خود ظاهر شوید. از این پس گوگل ادز شما را با آن ID شما را میشناسد. ما در این مقاله چگونگی ست کردن کد اسکریپت شماره تماس در گوگل ادز و همچنین نحوهٔ افزودن شماره تلفن در گوگل ادز ادیتور را با شما در میان گذاشتیم. اما شما با استفاده از کلمات کلیدی در ایجاد کمپین گوگل ادز میتوانید در صفحه اول نتایج قرار بگیرید.

بررسی دقیق این گزارشها و درک آنها به شما کمک میکند متوجه شوید این شیوه تبلیغات به تناسب هزینهای که کردهاید، برایتان مقرونبهصرفه بوده یا خیر؟ به همین دلیل تبلیغات کلیکی در سایت آمازون برای کسب و کارهای فعال در این پلتفرم، تأثیر بسیار زیادی در فروش آنها خواهد داشت. شرکت آمازون نیز یک پلتفرم اختصاصی برای تبلیغات کلیکی دارد. فرض کنید فردی برای تعمیر ماشین خود بهدنبالِ مکانیکی در شهر خود است. در این حالت، مشخص میکنید هنگامی که یک کلمه حوزه کاری مثل یادگیری ماشین جستجو شد، وبسایت، آدرس و عنوان کاری شما به کاربر نشان داده شود. شما همچنین میتوانید شماره تماستان را هم در همین نرمافزار، به یکی از کمپینها یا گروههای تبلیغاتی (اد گروپ) خود اضافه کنید. لایه سوم یعنی گروههای تبلیغاتی مجموعهای از تبلیغات مشابه همراه با کلمات کلیدی متنوع است که بازدیدکنندگان را به سمت تبلیغ شما هدایت می کند. بهترین و سریع ترین روش برای سنجش کارایی PPC گوگل این است که عملکرد کمپین خود را با تبلیغ کننده های مشابه در صنعت خود مقایسه کنید. این مبلغ هم با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند ترافیک ورودی سایت، محل قرارگیری تبلیغات بنری و… اولین بار یوتیوب بود که یک روش جدید را به تبلیغ دهندگان ارائه داد تا با استفاده از TrueView بازده تبلیغات بهتر شود.

قیمت هر کلیک، کیفیت لید (Lead)های بهدستآمده و رقابت بر سر رتبهی تبلیغ برای کلمات کلیدی مختلف متفاوت است. برای تبلیغ در گوگل چه کاری باید انجام دهیم؟ شرکتها فروشگاههای اینترنتی بزرگ بهخوبی میدانند “تبلیغات گوگل ادز” یکی از بهترین گزینهها برای ایجاد تنوع در استراتژی تبلیغاتی آنها است. این امر به ویژه در مورد محصولات اطلاعاتی یا دوره های آنلاین که ایجاد و فروش آنها ارزان هستند صادق است. گوگل ادز یک سیستم تبلیغات آنلاین محصولات و خدمات است و شما برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید نیاز به ساخت اکانت در گوگل ادز دارید. ویدئو (Video): از این کمپین برای اجرا ویدئو تبلیغاتی در پیش نمایش ویدئوهای یوتیوب استفاده میشود. اگر می خواهید، کمپین را خودتان مدیریت کنید، الزامی به ارسال موارد ذکر شده نبوده، تنها باید آدرس ایمیل، آدرس سایت و شماره تماس خود را به ما ارائه دهید. یک سری نکات در زمینه ساخت اکانت وریفای شده گوگل ادوردز وجود دارد که باید به آن توجه کرده و در پیشبرد سریع اهداف خودتان آنها را در نظر داشته باشید. شماره تماس داخل کد (۰۲۱۴۵۱۹۵۰۰۰) را پاک کنید و شمارهٔ خودتان را بنویسید.

تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research) به روند استفاده از ابزارها و داده­ها اشاره دارد تا مشخص شود که کدام ­یک از کلمات کلیدی به احتمال زیاد، تبلیغات و سایت شما را با حجم بالایی از ترافیک مواجه می­کند. آیا او دوست دارد با وبسایت تعمیرگاه مواجه شود یا با دیدن شماره تماس مکانیک خوشحال میشود؟ آیا چیزی از قلم افتاده است یا هنگام افزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز به مشکل خاصی برخورد کردهاید؟ آیا میخواهید آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند؟ اگر میخواهید مورد توجه کاربران گوگل قرار بگیرید یکی از روشها، استفاده از ابزار گوگل ادز است. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، بهترین روش برای معرفی محصولات شما تبلیغ در گوگل است. کار با اسکریپتها بسیار راحت است! فراموش نکنید که هرقدر برقراری ارتباط با شما راحتتر باشد، شانس بیشتری برای تبدیل مشتریان بالقوه خواهید داشت. افزونهٔ تماس میتواند به شما کمک کند نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و شما هم مانند بیشتر صاحبان کسبوکارها دوست دارید اطلاعات بیشتری از کسبوکارتان را با مخاطبتان در میان بگذارید. با این حال، بهتر است از انتخاب ایران در گوگل ادز پرهیز کنید؛ زیرا هرگونه وابستگی به ایران میتواند به اکانت و کمپین شما لطمه وارد کند.

در مرحلهٔ بعدی، ابتدا روی گزینهٔ «Preview» کلیک کنید و چند ثانیه منتظر بمانید. برای اینکه شماره تماس خود را به اکانتتان اضافه کنید، ابتدا روی گزینهٔ «Shared library» در پنجرهٔ «MANAGE» کلیک کنید. در مرحلهٔ بعدی، گزینهٔ «Shared call extensions» را انتخاب کنید. بهعنوان مثال، برای اضافهکردن شماره تلفنتان به یکی از گروههای تبلیغاتی، کافی است روی آن اد گروپ کلیک کنید و سپس گزینهٔ «Ad extensions» و بعد گزینهٔ « Call extensions» را در پنجرهٔ «MANAGE» انتخاب کنید. افزونهٔ Call یکی از پرکاربردترین و موثرترین افزونههای گوگل ادز است که به شما اجازه میدهد مشتریان احتمالی را تشویق کنید با شما تماس بگیرند؛ بنابراین میتوانید با مشتریان بالقوهٔ خود صحبت کنید و با گوشدادن به مشکلات آنها، مشاوره دهید و سپس آنها را به مشتری تبدیل کنید. نرخ تبدیل (CVR) CVR معیاری برای نمایش میزان تبدیلات و اتفاقاتی است که در رابطه اب تبلیغتان اتفاق افتاده است.

تبلیغ گوگل یک روش موثر برای جذب لید و تبدیل آنها به مشتری است. در حال حاضر، شما برای اینکه بتوانید از شماره تلفن ایران در گوگل ادز استفاده کنید، قوانین گوگل را باید نادیده بگیرید و آنها را دور بزنید. برای اضافهکردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز باید قوانین و مقررات گوگل را زیر پا بگذارید. بنابراین باید از شرکتهایی که خدمات تبلیغاتی گوگل ادز را ارائه میدهند حساب خود را برای ایجاد و راه اندازی کمپین در گوگل شارژ کنید. ایجاد کمپین بخشی از مراحل اولیه ساخت اکانت گوگل ادز است. با ساخت اکانت در گوگل ادوردز میتوانید برای تبلیغات برند، محصولات و خدمات خود کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید.

از این رو، شما نهتنها در درازمدت باید هزینه بیشتری برای هر کلیک بپردازید، بلکه باید منتظر حذف تبلیغتان از میدان نبرد هم باشید؛ زیرا کاهش نرخ کلیک و امتیاز کیفیت، عدم نمایش تبلیغ را به دنبال دارد. ما در این مقاله بهترین سایت های ایرانی و خارجی برای تبلیغات سایت تان را به شما معرفی کرده ایم و شما میتوانید از طریق لیست قرار داده شده در این صفحه کاربران بیشتری را از سایر سایت ها به سایت تان هدایت کنید و کسب و کارتان را بهبود بخشید. ما منتظر جزئیات بیشتری درباره این تغییرات هستیم، ولی با توجه به چیزهایی که تا به حال خوانده ایم به نظر می رسد فرصتی عالی برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم شود تا از قدرت و توان تبلیغات آنلاین برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنند. ولی ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به نتیجه دلخواه برسید. میتوانید از اسکریپت تماس گوگل ادز یا گوگل ادز ادیتور برای درج شماره تماستان در تبلیغاتتان استفاده کنید؛ ولی فراموش نکنید که ممکن است گوگل شما را تنبیه کند.

داشتن اکانت در گوگل ادز به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تبلیغات خود را شروع کنید. وقتی کاربران موضوعی را جستجو میکنند، برای داشتن بهترین بازده از این تبلیغ، دیده شدن در همان جستجوی اول کاربران است. افزونهٔ Call به شما اجازه میدهد شمارهای را به تبلیغتان بچسبانید تا مخاطبِ هدفتان از همان صفحهٔ نتایج با شما تماس بگیرد. امکاناتی که این پنل در اختیار شما میگذارد بیشمار است و شما با کمی فعالیت روی این کمپینها میتوانید به راحتی مدیریت دقیقی روی نمایش تبلیغات خود داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. با استفاده از افزونههای گوگل ادز میتوان فضای بیشتری را در صفحهٔ نتایج اشغال کرد و مسیر سفر مشتری را کوتاهتر کرد. این تنظیمات خاص می توانند به صورت خود کار هدف های تبلیغاتی بیشتری برای شما ایجاد کنند. هیچکس در خارج از گوگل نمی داند الگوریتم گوگل دقیقا چگونه کار می کند بنابراین بعضی از سئو ها موقتی هستند. دوره آموزشی گوگل ادوردز یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است و علاقه مندان به حوزه های بازاریابی آنلاین می توانند در این دوره شرکت کنند. گوگل ادز یک مدل بازاریابی PPC مخفف Pay-Per-Click است که به ازای هر کلیک میبایست مبلغی را به گوگل پرداخت کنید.

تحریریه Techpowerup