بایگانی‌های پاور کامپیوتر پانا پی سی | techpowerup

برای همین موضوع است که همواره توصیه می شود موقع مجله خبری سخت افزار کامپیوتر این قطعه به میزان توان واقعی که همان قدرت اصلی قطعه است، توجه کنید. محصولات مختلف برند گرین ویژگی‌های منحصر به فردی دارند، بهترین پاورهای گرین با قدرت ۶۰۰ و ۷۰۰ وات و با بازده ۸۰ پلاس و بالاتر به بازار عرضه شده‌اند. به عنوان مثال کارت گرافیک و کارت صدای شما هر دو به برق اضافی نیاز دارند، اما در فاصله زیادی از یکدیگر روی مادربرد قرار می‌گیرند. اگر فقط یک کابل PCIe داشته باشید، سیستم‌تان با مشکل مواجه می‌شود؛ به‌علاوه، اجرای آن‌ها روی یک کابل اصلا استاندارد نیست. البته این را فراموش نکنید که شما برای خرید هر وسیله ای باید کمی دست به جیب شوید.

  • برای مثال یک پاور 600 واتی استاندارد باید واقعاً قادر باشد حداقل 600 وات را ساعت ها بی وقفه تأمین کند.
  • با وجود اینکه گواهی 80 پلاس پاور راه مطمئنی برای پی بردن به کیفیت و عملکرد یک پاور نیست، اما پاورهای با راندمان انرژی بالاتر، معمولاً قطعات مرغوب‌تر و طراحی‌های بهتر و پیشرفته‌تری دارند.
  • در حقیقت پاور جریان متناوب شهری را با ولتاژ بالا (220 ولت) دریافت کرده و به صورت جریان مستقیم با ولتاژهای متناسب با قطعات (3.3، 5 و 12 ولت) ارائه می دهد.
  • برای نمونه ممکن است یک پاور دارای کابل های فول ماژولار، نورپردازی RGB و طراحی چشم نواز باشد اما از نظر فنی در سطح بسیار نامطلوبی قرار بگیرد.

این نوع از منبع تغذیه بهترین گزینه برای تمامی سیستم‌های اداری و خانگی محسوب شده و از نظر قیمت و کارایی بسیار مناسب است. یکی از بخش‌های کامپیوتر که با توجه به جذاب نبودن اما مهمترین بخش آن را تشکیل می‌هد پاور کامپیوتر است. خرید هر منبع تغذیه‌ای برای راه اندازی رایانه شخصی وسوسه انگیز است، اما این انتخاب عقلانی نیست.

پاور کولر مستر Cooler Master MWE Gold 850 – V2 850W

پاور کولر دیپ کول مدل DQ750-M-V2L، یک پاور تمام ماژولار و دارای توان 750 وات می باشد. در این مقاله به صورت مفصل به بررسی المان‌های حائز اهمیت در خرید پاور یا منبع تغذیه برای کامپیوتر و به ویژه کامپیوترهای گیمینگ پرداختیم. تهیه پاور مناسب شامل انتخاب مدل با اتصالات، فرم فاکتور، بازدهی و توان مصرفی متناسب با کامپیوتر شما می‌شود. حداقل‌های یک پاور مناسب، توان صدا وات بالاتر از نیاز کامپیوتر و بهره گیری از استاندارد 80PLUS برنزی است.

GREEN GP330S-SFX

بنابراین نمی توان گفت چون یک پاور توسط یک سازنده مطرح یا معتبر تولید شده است، پس حتماً بی نقص است. پاورهای جدید معمولاً از طراحی‌های منطبق بر استانداردهای بروزتر برخوردار هستند و بهتر هستند، از همین رو خرید پاورهای قدیمی متعلق به چند سال قبل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اگر محدودیت بودجه دارید بهتر است یک پاور بروز یا دست کم متعلق به بازه گذشته نزدیک چون 2 الی 3 سال خریداری کنید. برای نمونه خرید یک پاور مربوط به 6 سال قبل اصلاً فکر خوبی نیست و شما را از پیشرفت ها، اصلاحات و بهبودهای استانداردهای جدیدتر محروم می کند. پاورهای ماژولار دارای کابل‌های تماماً جداشدنی هستند و به دلخواه می‌توانید تنها کابل‌های مورد نیاز خود را متصل کنید تا کمتر فضای کیس اشغال شود.

بهترین پاور 750 واتی کامپیوتر مناسب گیمینگ

بخش دیگری از مدار محافظتی اولیه پاورها، محافظت در برابر جریان بالا است که می تواند ناشی از صاعقه یا نوسان های خود شبکه توزیع برق باشد. عملکرد و کیفیت این مدار نیز در پاورهای غیر استاندارد قابل بحث است. همچنین برخی کارت‌های گرافیک نسل جدید چون سری RTX 40 انویدیا به کانکتور تغذیه جدید 16 پینی 12VHPWR نیاز دارند که در پاورهای قدیمی یافت نمی‌شود. متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد پاوری که شما خریداری می کنید واقعاً مشابه همان نمونه ای باشد که گواهینامه 80Plus اخذ کرده است و از معیاب گواهینامه 80Plus پاور است.

http://asanbehbar.ir