اینتل کوانتوم SDK نسخه 1.0 را برای گسترش اکوسیستم توسعه دهندگان منتشر کرد

SDK یک پلت فرم قابل تنظیم و توسعه است که انعطاف پذیری بیشتری را هنگام توسعه برنامه های کوانتومی ارائه می دهد. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های کامپایلر را که یکی از ویژگی‌های استاندارد توسعه رایانه کلاسیک است، مقایسه کنند تا بفهمند یک الگوریتم در کامپایلر چقدر بهینه شده است. این به کاربران اجازه می‌دهد کد منبع را ببینند و به سطوح پایین‌تری از انتزاع دست یابند و بینشی در مورد نحوه ذخیره داده‌ها توسط یک سیستم به دست آورند.

اولین باطن یک شبیه ساز کیوبیت عمومی منبع باز با کارایی بالا، Intel Quantum Simulator (IQS) است. IQS دارای یک backend است که قادر به 32 کیوبیت در یک گره و بیش از 40 کیوبیت در چندین گره است. دومی یک باطن هدف است که سخت‌افزار کیوبیت نقطه کوانتومی اینتل را شبیه‌سازی می‌کند و شبیه‌سازی مدل‌های فشرده کیوبیت‌های چرخشی سیلیکونی اینتل را امکان‌پذیر می‌سازد. کیوبیت های اینتل از تخصص این شرکت در ساخت ترانزیستورهای سیلیکونی برای ساخت یک کامپیوتر کوانتومی در مقیاس بزرگ استفاده می کند.
با SDK، کاربران می‌توانند حجم‌های کاری کوچکی را ایجاد کنند تا مشخص کنند که چه ویژگی‌هایی از معماری سیستم کامپیوتر کوانتومی برای اجرای الگوریتم‌ها به طور موثر و دقیق روی کیوبیت‌ها مورد نیاز است. علاوه بر این، اینتل از SDK به صورت داخلی برای طراحی مشترک سخت افزار و نرم افزار کوانتومی به صورت پشت سر هم استفاده می کند و توسعه سیستم را تسریع می بخشد.

ویژگی های اضافی عبارتند از:

  • کد در الگوهای آشنا: اینتل LLVM استاندارد صنعتی را با پسوندهای کوانتومی گسترش داد و یک محیط زمان اجرا کوانتومی ایجاد کرد که برای محاسبات کوانتومی اصلاح شده است، و IQS شبیه‌سازی برداری حالت یک کامپیوتر کوانتومی جهانی را ارائه می‌کند.
  • اجرای کارآمد گردش‌های کاری ترکیبی کلاسیک-کوانتومی: برنامه‌های افزودنی کامپایلر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا نتایج الگوریتم‌های کوانتومی را در پروژه ++C خود ادغام کنند و دری را به روی حلقه‌های بازخورد لازم برای الگوریتم‌های ترکیبی کوانتومی-کلاسیک مانند بهینه‌سازی کوانتومی تقریبی الگوریتم و (QA) باز کنند. کوانتومی حل ویژه متغیر (VQE).
  • شبیه سازی با کارایی بالا: کاربران Intel DevCloud می توانند فایل های اجرایی با قابلیت شبیه سازی برنامه ها و الگوریتم ها با حداکثر 32 کیوبیت در یک گره محاسباتی و بیش از 40 کیوبیت در چندین گره ایجاد کنند.
  • چگونه اینتل یک اکوسیستم کوانتومی ایجاد می کند: اینتل متعهد به پیشرفت حوزه محاسبات کوانتومی است و در تلاش است تا جامعه ای از توسعه دهندگان را ایجاد کند. به عنوان نقطه شروع این تلاش، اینتل به پنج دانشگاه کمک مالی اعطا کرده است تا برنامه درسی دوره های کوانتومی را برای به اشتراک گذاشتن با سایر دانشگاه ها و گسترش استفاده از آن در دانشگاه ها: دانشگاه پنسیلوانیا، Technische Hochschule Deggendorf، دانشگاه Keio، دانشگاه ایالتی اوهایو، و پنسیلوانیا. دانشگاه دولتی.
  • مؤسسه فناوری Deggendorf در مونیخ آلمان از SDK برای بررسی یک مشکل در دینامیک سیالات مهم برای آیرودینامیک و هیدرودینامیک استفاده می کند. در ژانویه 2023، اینتل میزبان چالش محاسبات کوانتومی اینتل در موسسه فناوری Deggendorf بود. موارد ارسالی، موارد استفاده کوانتومی را با استفاده از Intel Quantum SDK بتا، از جمله حذف نویز تصویر و تولید تصاویر واقعی، و حل مشکلات جستجوی ساختار نیافته، بررسی کردند. Leidos، یکی دیگر از کاربران بتا، در حال بررسی برنامه‌هایی مانند یادگیری ماشین کوانتومی، شبیه‌سازی مواد، و مشکلات اخترفیزیکی مانند انتقال از راه دور کوانتومی، سیاه‌چاله‌ها و کرم‌چاله‌ها است.

این چیزی است که آزمایش کنندگان بتا می گویند:

  • دانشگاه پنسیلوانیا: “اینتل کوانتوم SDK آسان است، و از آنجایی که همه چیز در فضای ابری است، تنها چیزی که نیاز دارم یک کلاینت پوسته ایمن است و شبیه ساز گزارش های بسیار دقیقی تولید می کند تا بتوانم هسته هایی را که می نویسم تجزیه و تحلیل و اشکال زدایی کنم. Gushu Li، استادیار گروه محاسبات و علوم اطلاعات گفت.
  • موسسه فناوری Deggendorf: یکنان جان گامبو، دانشجوی فارغ التحصیل گفت: “اینتل کوانتوم SDK یک تغییر دهنده بازی در زمینه توسعه کوانتومی است، زیرا به راحتی به توسعه دهنده اجازه می دهد تا در سطحی نزدیک تر به سخت افزار برای استفاده بهتر از منابع عمل کند.”
  • جرمی پوپ، دانشجوی دپارتمان مهندسی کامپیوتر، گفت: “دانشگاه ایالتی پن: کوانتوم SDK اینتل یک راه منحصر به فرد برای اعمال دانش من از C در قلمرو کوانتومی ارائه کرد.” این به من کمک کرد تا برنامه‌نویسی کوانتومی را طوری بپذیرم که انگار یک زبان کلاسیک است.
  • Elizabeth Iwasawa، Ph.D، مدیر فناوری کوانتومی و دانشمند تحقیقاتی، گفت: «لیدوس تطبیق پذیری شبیه‌سازی مستقل از سخت‌افزار خود را برای توسعه نرم‌افزار و محک‌گذاری ارزشمند دانسته است. حتی با بتا، ما طیف گسترده‌ای از موضوعات تحقیقاتی را از مدل‌سازی مواد و یادگیری ماشین کوانتومی گرفته تا تحقیقات نظری روی حالت‌های دوگانه میدان حرارتی بررسی کردیم.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

Intel Quantum SDK به برنامه نویسان کمک می کند تا برای کامپیوترهای کوانتومی تجاری در مقیاس بزرگ در آینده آماده شوند. این نه تنها به توسعه دهندگان کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه الگوریتم های کوانتومی و برنامه های کاربردی در شبیه سازی بسازند، بلکه با ایجاد یک جامعه توسعه دهندگان که توسعه برنامه ها را تسریع می کند، صنعت را نیز پیشرفت خواهد داد. آن ماتسورا، مدیر برنامه‌های کاربردی و معماری کوانتومی، آزمایشگاه‌های اینتل، می‌گوید، بنابراین زمانی که سخت‌افزار کوانتومی اینتل در دسترس قرار گیرد، آماده خواهند بود.

SDK نسخه 1.0 شامل یک رابط برنامه نویسی بصری مبتنی بر C ++ است که یک زبان برنامه نویسی آشنا برای توسعه دهندگان رایانه اصلی را فراهم می کند و امکان همکاری بین آنها و توسعه دهندگان کوانتومی را فراهم می کند. این کیت همچنین شامل یک محیط اجرای کوانتومی است که برای اجرای الگوریتم‌های کوانتومی-کلاسیک ترکیبی بهینه شده است. توسعه دهندگان برای شبیه سازی کیوبیت ها برای نشان دادن تعداد بالاتری از کیوبیت های عمومی یا سخت افزار اینتل، انتخابی از دو بک اند هدف دارند.

اینتل پس از عرضه نسخه بتا خود در سپتامبر 2022، امروز نسخه 1.0 کیت توسعه نرم افزار کوانتومی اینتل (SDK) را منتشر کرد. SDK یک کامپیوتر کوانتومی کامل در شبیه‌سازی است که می‌تواند با سخت‌افزار کوانتومی اینتل، از جمله تراشه کنترلی Horse Ridge II و تراشه کوانتومی اسپین کیوبیت اینتل که امسال در دسترس باشد، ارتباط برقرار کند. این کیت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا الگوریتم‌های کوانتومی را در شبیه‌سازی برنامه‌ریزی کنند، و دارای یک رابط برنامه‌نویسی بصری است که در C++ با استفاده از زنجیره ابزار استاندارد صنعتی کامپایلر ماشین مجازی سطح پایین (LLVM) از صنعت نوشته شده است. بنابراین، SDK اینتل یک رابط یکپارچه با برنامه‌های C/C++ و Python ارائه می‌دهد که آن را متنوع‌تر و قابل تنظیم‌تر می‌کند.