اینتل نتایج مالی سه ماهه سوم 2022 را گزارش می کند



شرکت اینتل امروز نتایج مالی سه ماهه سوم سال 2022 خود را اعلام کرد. پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل گفت: «با وجود وخامت شرایط اقتصادی، ما نتایج قوی را ارائه دادیم و در اجرای محصولات و فرآیندهای خود در طول سه ماهه پیشرفت چشمگیری داشتیم. برای اینکه خودمان را برای این چرخه اقتصادی قرار دهیم، ما به شدت به هزینه ها پرداخته و کارایی را در سراسر تجارت بهینه می کنیم تا چرخ فلایویل IDM 2.0 خود را برای آینده دیجیتال تسریع کنیم.

دیوید زیننر گفت: «همانطور که ما در مرحله بعدی IDM 2.0 آغاز می کنیم، ما بر روی اتخاذ یک مدل ریخته گری داخلی متمرکز هستیم تا گروه تولیدی و واحدهای تجاری خود را چابک تر کنند، تصمیمات بهتری بگیرند و ساختار هزینه رهبری را ایجاد کنند.» ، مدیر مالی اینتل. ما به استراتژی بلندمدت و مدل مالی که در جلسه سرمایه‌گذارانمان ابلاغ شد متعهد هستیم.»

خلاصه واحد تجاری

اینتل قبلاً چندین تغییر سازمانی را برای سرعت بخشیدن به اجرا و نوآوری خود با امکان جذب رشد در بازارهای سنتی بزرگ و بازارهای نوظهور با رشد بالا اعلام کرده بود. این شامل سازماندهی مجدد واحدهای تجاری اینتل برای به دست آوردن این رشد و افزایش شفافیت، تمرکز و مسئولیت پذیری است. در نتیجه، این شرکت گزارش بخش خود را در سه ماهه اول سال 2022 اصلاح کرد تا با سازماندهی مجدد تجاری که قبلاً اعلام شده بود هماهنگ شود. تمام داده‌های بخش برای دوره‌های قبل به صورت گذشته‌نگر تعدیل شده‌اند تا منعکس‌کننده نحوه مدیریت و نظارت داخلی شرکت بر عملکرد بخش عملیاتی از ابتدای سال مالی 2022 باشد.

نکات برجسته شرکت

  • اینتل با هدف رسیدن به پنج گره در چهار سال به پیشرفت خود ادامه می دهد. اینتل 4 در حال حرکت به سمت تولید با حجم بالا است و این شرکت انتظار دارد در سه ماهه چهارم، نقطه عطف تولید Meteor Lake را ثبت کند، نقطه عطف نهایی برای انتقال پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل از مرحله طراحی به شروع تولید در سیلیکون. اینتل 3 طبق برنامه به پیشرفت خود ادامه می دهد. در Intel 20A و Intel 18A، اولین تراشه‌های آزمایشی داخلی از اینتل و چیپ‌های یک مشتری بالقوه ریخته‌گری با کار در حال انجام ثبت شدند.
  • در سه ماهه سوم، CCG پردازنده‌های Intel Core نسل سیزدهم را راه‌اندازی کرد که سریع‌ترین پردازنده دسک‌تاپ دنیا و بازی‌های قدرتمند، تولید محتوا و بهره‌وری را ارائه می‌دهند. CCG همچنین Intel Unison را برای ارائه بهترین تجربه کاربری چند دستگاهی در صنعت معرفی کرده است.
  • DCAI SKUهای با حجم بالای پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable خود را عرضه کرده است. علاوه بر این، گوگل سری C3 خود را با پردازنده نسل چهارم Intel Xeon Scalable و واحد پردازش زیرساخت سفارشی Google E3200 اینتل به نمایش گذاشت.
  • NEX پردازنده‌های Intel Core نسل دوازدهم خود را بهینه‌سازی شده برای کاربردهای اینترنت اشیا معرفی کرد که برای موارد استفاده در خرده‌فروشی، بانکداری، مهمان‌نوازی، آموزش، تولید صنعتی و مراقبت‌های بهداشتی طراحی شده‌اند.
  • AXG سری Intel Data Center GPU Flex را راه‌اندازی کرد و به مشتریان یک راه‌حل واحد پردازش گرافیکی برای طیف گسترده‌ای از بارهای کاری بصری ابری و پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ Intel Arc A770 و A750 ارائه کرد که به گیمرها در سراسر جهان GPU قیمت و تعادل عملکرد ضروری را ارائه می‌دهد.
  • این هفته، Mobileye در بورس Nasdaq عمومی شد، که اینتل می گوید ارزش سهامداران اینتل را باز می کند.
  • IFS اعلام کرد که NVIDIA متعهد شده است که به برنامه RAMP-C وزارت دفاع ایالات متحده (DOD) به رهبری اینتل بپیوندد، که هم مشتریان تجاری ریخته گری و هم وزارت دفاع آمریکا را قادر می سازد از سرمایه گذاری های بزرگ اینتل در فناوری های پیشرفته بهره مند شوند. علاوه بر این، از سه ماهه دوم، IFS تعاملات خود را به هفت مشتری از 10 مشتری برتر ریخته گری گسترش داده است، همراه با رشد مداوم خط لوله و شامل 35 تراشه آزمایشی مشتری است.

در طول سه ماهه، اینتل برنامه سرمایه گذاری مشترک نیمه هادی ها (SCIP) را راه اندازی کرد، یک مدل تامین مالی جدید برای صنعت نیمه هادی های سرمایه بر. به عنوان بخشی از SCIP، اینتل یک قرارداد قطعی با Brookfield Asset Management، یکی از بزرگترین مدیران دارایی های جایگزین جهان امضا کرده است که بر اساس آن، شرکت ها به طور مشترک تا 30 میلیارد دلار در توسعه تولید اینتل در پردیس Ocotillo خود در چندلر سرمایه گذاری خواهند کرد. آریزونا این شرکت همچنین با افتتاح دو تا از پیشرفته ترین تاسیسات تولید تراشه در جهان در اوهایو، به سمت ایجاد یک زنجیره تامین نیمه هادی متعادل، امن و انعطاف پذیر از لحاظ جغرافیایی پیشرفت کرد. این سایت به عنوان بخشی از استراتژی IDM 2.0 این شرکت برای تامین انرژی نسل جدیدی از محصولات نوآورانه اینتل و پاسخگویی به نیازهای مشتریان ریخته گری در نظر گرفته شده است.

همانطور که اینتل وارد فاز بعدی IDM 2.0 می شود، طرز فکر و مدل ریخته گری را برای مشتریان IFS و خطوط تولید اینتل خود اتخاذ می کند. برای رسیدن به این هدف، اینتل دفتر شتاب IDM 2.0 (IAO) را به رهبری استوارت پن، مدیر تحول کسب و کار ایجاد کرد. CAE مسئول عملیاتی کردن کامل مدل IDM 2.0 اینتل و توسعه و پیاده سازی سیستم ها و فرآیندها برای پشتیبانی از نیازهای تجاری داخلی و مشارکت های مشتریان ریخته گری خارجی خواهد بود. هدف از این کار این است که اینتل را قادر می سازد تا ناکارآمدی های ساختاری موجود در مدل فعلی خود را شناسایی و برطرف کند، شفافیت بیشتری در اجرای مالی خود به دست آورد، معیار بهتری در برابر سایر ریخته گری ها داشته باشد، و به عملکرد کارخانه ریخته گری پیشرو در صنعت دست یابد.

چشم انداز کسب و کار
راهنمای اینتل برای سه ماهه چهارم و سال کامل شامل تخمین های GAAP و غیر GAAP است. تطابق بین اقدامات مالی GAAP و غیر GAAP در زیر آمده است.

نتایج پخش اینترنتی
اینتل امروز در ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی میزبان یک پخش اینترنتی عمومی خواهد بود تا نتایج سه ماهه سوم 2022 خود را مورد بحث قرار دهد. پخش زنده عمومی را می توان در وب سایت اینتل با سرمایه گذاران به آدرس www.intc.com مشاهده کرد. ارائه نتایج Q3’22 و پخش مجدد پخش اینترنتی نیز در سایت در دسترس خواهد بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران