اینتل توسعه برنامه توسعه دهنده رایانه های شخصی هوش مصنوعی را اعلام کرد و قصد دارد به توسعه دهندگان نرم افزار و سخت افزار بیشتری دسترسی پیدا کند.

اینتل توسعه برنامه توسعه دهنده رایانه های شخصی هوش مصنوعی را اعلام کرد و قصد دارد به توسعه دهندگان نرم افزار و سخت افزار بیشتری دسترسی پیدا کند.

امروز، اینتل اعلام کرد که به دنبال پیشرفت بیشتر برنامه AI PC Acceleration با ارائه جعبه‌ابزارها و ابزارهای توسعه‌دهندگان مختلف برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار هوش مصنوعی تحت یک طرح فرعی جدید برنامه توسعه‌دهنده AI PC است. برنامه شتاب‌دهی رایانه‌های هوش مصنوعی که در ابتدا در 23 اکتبر راه‌اندازی شد، برای اتصال فروشندگان سخت‌افزار با توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، با استفاده از منابع و تجربیات گسترده اینتل برای توسعه اکوسیستم گسترده‌تری ایجاد شد، زیرا جهان به سوی توسعه‌ی هوش مصنوعی هدایت می‌شود.

هدف اینتل به حداکثر رساندن پتانسیل برنامه‌ها و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی و گسترش کل اکوسیستم رایانه‌های شخصی متمرکز بر هوش مصنوعی با هدف دستیابی به هوش مصنوعی در 100 میلیون رایانه شخصی هوش مصنوعی مبتنی بر اینتل تا سال 2025 است. هدف برنامه توسعه‌دهنده رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی ساده‌سازی پذیرش فناوری‌های جدید هوش مصنوعی چارچوب ها در مقیاس بزرگتر این امکان دسترسی به ابزارهای مختلف، گردش کار، چارچوب های استقرار هوش مصنوعی و کیت های توسعه دهنده را فراهم می کند و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از آخرین NPU موجود در سری پردازنده های Meteor Lake Core Ultra اینتل استفاده کنند.

همچنین منابع متمرکزی مانند جعبه ابزار، مستندات و آموزش را ارائه می دهد تا به توسعه دهندگان این امکان را بدهد که به طور کامل از نرم افزار و سخت افزار خود در کنار هم با فناوری های مرتبط با Meteor Lake (و فراتر از آن) برای بهبود عملکرد برنامه کاربردی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده کنند. چنین ابزارهایی قبلاً به طور گسترده توسط توسعه دهندگان از جمله OpenVino اینتل استفاده می شود.

علاوه بر این، این پلتفرم منبع متمرکز برای ساده‌سازی فرآیند توسعه هوش مصنوعی طراحی شده است و باعث می‌شود توسعه‌دهندگان بتوانند قابلیت‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود ادغام کنند. این به گونه ای طراحی شده است که نقش مهمی در استراتژی اینتل ایفا کند تا نه تنها فناوری هوش مصنوعی را پیش ببرد، بلکه آن را کاربرپسندتر و سازگارتر با برنامه های مختلف دنیای واقعی کند.

قابل ذکر است که این هم یک بازی نرم افزاری و هم سخت افزاری است. اینتل نه تنها به دنبال جذب بیشتر توسعه دهندگان نرم افزاری برای استفاده از منابع هوش مصنوعی آنهاست، بلکه آنها می خواهند فروشندگان سخت افزار مستقل (IHV) را نیز در اختیار داشته باشند. OEM ها و مونتاژکنندگان سیستم تا حد زیادی تحت شرایط مایکروسافت برای گواهینامه ویندوز قرار دارند، اما اینتل می خواهد فروشندگان قطعات جداگانه را نیز درگیر کند. چگونه می توان از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد صوتی استفاده کرد؟ نمایش عملکرد؟ عملکرد ذخیره سازی؟ این چیزی است که اینتل می خواهد بداند.

ما با برنامه شتاب کامپیوتر هوش مصنوعی خود با کار با اکوسیستم پیشرفت های زیادی کرده ایم. امروز، با اضافه شدن برنامه توسعه‌دهنده رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی، در حال گسترش دامنه دسترسی خود به فراتر از ISV‌های بزرگ و تعامل با بازیکنان کوچک و متوسط ​​و توسعه‌دهندگان مشتاق هستیم.کارلا رودریگز، معاون رئیس جمهور و مدیر کل Client Software Ecosystem Enabling گفت.هدف ما ایجاد یک تجربه بدون اصطکاک با ارائه مجموعه گسترده ای از ابزارها از جمله کیت توسعه دهنده جدید آماده هوش مصنوعی است.

برنامه شتاب رایانه هوش مصنوعی Intel دسترسی 24/7 به منابع و سخت افزار مرجع اولیه را ارائه می دهد تا هم ISV ها و هم توسعه دهندگان نرم افزار بتوانند قبل از راه اندازی اجزای خرده فروشی، حجم کاری ایجاد و بهینه کنند. توسعه دهندگان می توانند برای اطلاعات بیشتر به برنامه شتاب رایانه AI در صفحه وب رسمی خود بپیوندند یا برای اطلاعات بیشتر به AIPCIHV@intel.com ایمیل بزنند.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup