اینتل از نسل سیزدهم خانواده پردازنده های موبایل Raptor Lake رونمایی کرد

خانواده نسل سیزدهم Core HX شامل سه مدل پردازنده 8P+16E است که توسط Core i9-13980HX رهبری می‌شود، یک مدل تک 8P+12E که پیشرو بسته Core i7، i7-13700HX است. برخی از مدل های 8P+8E و به دنبال آن مدل های 6P+8E و 6P+4E خط Core i5 را تشکیل می دهند. تمام قطعات دارای توان پایه 55 وات و حداکثر توان توربو 157 وات هستند که حداقل سه مورد از آنها از مجموعه ویژگی های کامل vPro Enterprise بهره می برند.

پردازنده‌های سری H Core با کلاس قدرت 45 وات، اصلی‌ترین پردازنده‌های سری اینتل هستند. این تراشه ها بر اساس یک سیلیکون جدید ساخته شده اند که دارای یک تراشه محاسباتی 6P+8E و یک PCH یکپارچه است. بخش H دارای 11 SKU است که از SKUهای 6P+8E Core i9 باقی مانده است، سه تا از چهار SKUهای Core i7 نیز 6P+8E هستند، اما با فرکانس‌های پایین‌تر. و یک SKU 6P+4E Core i7. سری Core i5 بخش H شامل سه SKU 4P+8E و یک SKU 4P+4E است. SKUهای سری Core i9 و Core i7 H توان پایه 45 وات و حداکثر توان توربوی 115 وات را ارائه می‌دهند. بخش P پردازنده‌ها لپ‌تاپ‌های باریک و سبک را در بخش قدرت 28 وات هدف قرار می‌دهند و شامل چهار SKU هستند که Core i7 و Core i7 را پوشش می‌دهند. برنامه های افزودنی با برند Core i5. قسمت بالایی Core i7 6P+8E و به دنبال آن قسمت 4P+8E قرار دارد. سری Core i5 شامل چند قطعه 4P+8E است. هر دو با توان پایه 28 وات و توان توربوی 64 وات ارائه می‌شوند. در زیر آن بخش‌های U بسیار مهم قرار دارند که دستگاه‌های فوق قابل حمل را هدف قرار می‌دهند، با رتبه‌بندی قدرت آن‌ها به 15 وات و تا 55 وات توان توربو. این تراشه ها بر اساس یک نسخه کوچکتر از سیلیکون “Raptor Lake” جالب هستند که از نظر فیزیکی فقط 2P+8E را به عنوان پیکربندی پایه خود دارد. اینتل همچنین مشخصات پلتفرم موبایل Evo خود را به‌روزرسانی کرده است تا شامل ویژگی‌های بیشتری برای در دسترس بودن فوری، پاسخ‌دهی، عمر باتری، بهبود نمایشگر، مشخصات دوربین و سنسور و گزینه‌های عملکرد باشد. اتصال بهبود یافته.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اینتل امروز نسل سیزدهم پردازنده های موبایل Core “Raptor Lake” خود را معرفی کرد. پردازنده‌های موبایل (لپ‌تاپ) بخش عمده‌ای از فروش پردازنده‌های مشتری اینتل را تشکیل می‌دهند، و بنابراین این شرکت عوامل و بازارهای مختلفی را هدف قرار می‌دهد. این سری با نسل سیزدهم پردازنده‌های بخش علاقه‌مند Core HX برای گیمرها، سازندگان داخلی و ایستگاه‌های کاری موبایل آغاز می‌شود. این پردازنده ها با تعداد هسته تا 8P+16E عرضه می شوند که آنها را به اولین پردازنده های 24 هسته ای موبایل تبدیل می کند. تراشه ها به عنوان دارای TDP 55 وات با حداکثر توان توربو در 155 وات طبقه بندی می شوند.