ایسر از نقض اطلاعات رنج می برد – 160 گیگابایت Trove برای فروش آنلاین ظاهر می شود

در اوایل این هفته، گنجینه ای 160 گیگابایتی از 2869 فایل از سیستم های داخلی ایسر برای فروش در یک انجمن اینترنتی شلوغ ظاهر شد. هکر ادعا می کند که داده ها را در ماه فوریه 2023 به سرقت برده است و حاوی فایل های با ارزشی از جمله داده های محرمانه محصول، کتابچه راهنمای فنی، باینری ها، داده های زیرساخت پشتیبان، اسناد مدل های محصول، اجزای بایوس و رام، کلیدهای محصول، ISO و داخلی است. اطلاعات مربوط به لپ تاپ ها، تلفن ها و تبلت های مختلف. آنها همراه با فهرست داده‌های به‌دست‌آمده غیرقانونی، یک عکس فوری از گنج برای اثبات صحت ارائه کردند و درخواست پرداخت از طریق ارز دیجیتال مونرو (XMR) کردند.

ایسر این نقض را روز سه شنبه به چندین منبع تایید کرد و گفت:

ما اخیراً یک حادثه دسترسی غیرمجاز به یکی از سرورهای اسناد تکنسین تعمیرات خود را شناسایی کردیم. اگرچه تحقیقات ما در حال انجام است، اما در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر ذخیره اطلاعات مصرف کننده در این سرور وجود ندارد.”

ایسر در سال‌های اخیر هدف چند نقض داده‌های پرمخاطب بوده است، با هک در سال 2021 که بالاترین قیمت باج را تا به امروز ثبت کرد و به دنبال آن نقض داده کوچک‌تر دیگری در همان سال انجام شد. اگرچه به نظر نمی‌رسد این هک اخیر حاوی اطلاعات شناسایی شخصی مانند داده‌های مشتری باشد، اما در اسناد فنی و به‌ویژه داده‌های زیرساختی ارزش زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای به خطر انداختن بیشتر سیستم‌ها در آینده استفاده کرد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup