EKWB 25 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند و دلیل آن کاهش فروش آب خنک کننده است.

EKWB 25 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند و دلیل آن کاهش فروش آب خنک کننده است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، EK متعهد به ارائه کیفیت و تجربه ای است که مشتریان وفادار ما می خواهند. ما صمیمانه امیدواریم که اقدامات ما به ما کمک کند تا در آینده این کار را انجام دهیم.

در ادامه، ما همچنین پاسخ چند سوال سریعی را که از شرکت مطرح کرده بودیم، دریافت کردیم:

TechPowerUp: با مرور لینکدین قبلاً، به نظر می رسد که اکثر افرادی که اخراج شدند، مهندسان تحقیق و توسعه / پرسنل فناوری بودند. آیا این بر برنامه های محصول آینده تأثیر می گذارد؟ به نظر نمی رسد که مدیر شرکت/بخشی وجود داشته باشد.

EKWB: کاهش کارکنان تقریباً به طور متناسب در هر بخش انجام شده است (با تمرکز بر رشد آینده)، تحقیق و توسعه حوزه اصلی ما است و بیشتر نوآوری های برجسته از این هسته ناشی می شود، بنابراین بخشی جدایی ناپذیر از EK باقی می ماند.

TechPowerUp: این تخفیف 25 درصدی بر اساس چه دوره ای است؟ برخی از کارمندان سابق ادعا می کنند که نزدیک به 70 کارمند اخیراً و حتی بیشتر در دو ماه گذشته اخراج شده اند.

EKWB: همانطور که گفته شد، کاهش 25 درصدی به عنوان یک اقدام یک بار برای بهینه سازی عملیات ما رخ داد. ما در سال‌های 2020 و 2021 به سرعت رشد کرده‌ایم و بیش از 30 درصد رشد سال به سال را ثبت کرده‌ایم. البته در این مدت نوساناتی وجود داشته است، به طور دقیق در سال 2021 4 درصد. که در مقایسه با معیارهای صنعت ما واقعاً پایین است. برای اینکه چیزها را کمی بیشتر در نظر بگیریم: EK در نظرسنجی مشارکت کارکنان گالوپ در سال 2021 شرکت کرد و ما در سطح جهانی در صدک ششم هستیم (تنها 6٪ از شرکت‌ها در سراسر جهان کارکنان بیشتری نسبت به EK دارند). ما برای بهترین محیط کاری تلاش می کنیم و هنوز هم تلاش می کنیم. اندکی پس از آن، EK یکی از بهترین مکان های جهان برای ایجاد یک حرفه بود و هنوز هم می باشد.

در پاسخ به این روندها که نشان دهنده تمایل متوسط ​​به هزینه کردن است، EK اقدامات احتیاطی اولیه را برای ساده کردن عملیات خود در اسلوونی انجام می دهد. متأسفانه این به معنای کاهش 25 درصدی تعداد کارمندان بود. طرح‌های دیگری نیز راه‌اندازی شده‌اند که باعث می‌شود EK با محصولات استثنایی و نوآورانه‌تر وارد بازارهای جغرافیایی و کانال‌های فروش جدید شود.

(پایان سوالات)

TechPowerUp با EKWB صحبت کرد و این بیانیه رسمی را از شرکت دریافت کرد:

در سه ماهه اول سال 2022، EK، ارائه‌دهنده پیشرو راه‌حل‌های خنک‌کننده مایع رایانه، نشانه‌هایی از کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده در واکنش به رویدادهای جهانی مشاهده کرد. علیرغم پیش بینی کاهش تقاضا برای اتحادیه اروپا و ایالات متحده در اجلاس جهانی سال 2021، شروع درگیری در اوکراین باعث شده است که فروش کمتر از این انتظارات باشد.

EK Water Blocks، احتمالاً برجسته‌ترین سازنده راه‌حل‌های خنک‌کننده رایانه شخصی DIY، در پاسخ به کاهش شدید فروش، یک چهارم کارکنان خود را کاهش داده است. این بر بیش از 60 شغل از بیش از 200 شغل فنی در اسلوونی، کشور اصلی EKWB که با افتخار به نمایش می‌گذارد، تأثیر می‌گذارد. EKWB فروش خود را عمدتاً بین بازارهای آمریکای شمالی و اروپا به نصف می بیند. حضور این شرکت در بازار آسیا در حال حاضر محدود است، اگرچه در حال حاضر یک منطقه تجدید قوا از تمرکز است. طبق گزارش های خبری اسلوونی، این شرکت از اکتبر 2021 تا کنون شاهد کاهش فروش سه ماهه تا 20 درصد بوده است.

این شرکت این کاهش فروش را به همه‌گیری COVID-19، به ویژه تأثیرات اقتصادی آن، افزایش سرسام‌آور قیمت‌های سخت‌افزار رایانه، و افرادی که کمتر برای سخت‌افزارهای پیشرفته/جدیدتری که EKWB در آن تولید می‌کند، خرج می‌کنند، نسبت می‌دهد. این شرکت همچنین به تأثیر جنگ در اوکراین اشاره کرد که باعث کمبود محصولات مختلف برای تولید کنندگان در اروپا شد. Matjaž Krč (مدیرعامل EKWB) در بیانیه‌ای حتی تأثیر جامعه‌شناختی COVID-19 را مقصر دانست، به‌ویژه شکاف‌های بین امواج همه‌گیر که به مردم اجازه می‌دهد سفر کنند و از فضای باز لذت ببرند و نمی‌خواهند برای چیزهایی هزینه کنند که آنها را در داخل نگه می‌دارد، مانند بازی‌ها.

در اینجا مناسب است که زمینه ای به این وضعیت اضافه کنیم. EKWB طی پنج سال گذشته شاهد رشد مالی ثابتی بوده است، از جمله سه ماهه همه گیر منتهی به Q4-2021. این شرکت توسط اتاق بازرگانی اسلوونی به دلیل رشد مداوم و احتیاط مالی خود جایزه دریافت کرده است. این شرکت حتی حقوق و دستمزد خود را در سال 2021 با استخدام 64 کارمند جدید افزایش داد.

TechPowerUp: به کسانی که می پرسند چرا رویدادهای بازاریابی مانند غرفه در PAX East و غیره را کاهش نمی دهید، چه می گویید؟ ?

EKWB: ما مجبور شدیم کسب و کار را با تقاضا تنظیم کنیم و در عین حال ساختار کسب و کار را برای رشد ایجاد کنیم. از نظر چشم انداز و استراتژی چیزی تغییر نکرده است. ما به چشم انداز خود برای ارتقای رایانه ها برای جهانی بهتر اختصاص داده ایم. EK یک برند جهانی قوی است و طبیعی است که در رویدادهای جهانی مانند PAX حضور داشته باشید. در مقایسه با بازیگران اصلی سخت‌افزار، حضور ما همیشه خلاق‌تر است و با سرمایه‌گذاری‌های متوسط ​​تأثیر قابل توجهی ایجاد می‌کنیم.
همانطور که قبلاً گفته شد، حضور ما در بازار جهانی همچنان قوی خواهد بود.

بعید است که این کوچک سازی موجودیت شرکت را تهدید کند، زیرا به نظر می رسد که تغییرات تجاری را به همراه داشته باشد تا همچنان در بازار مرتبط بماند. برای شروع، علیرغم اینکه این شرکت یک متخصص در قطعات خنک کننده آبی DIY است، این شرکت در حال هجوم جدیدی به بازار کولرهای همه کاره پیش مونتاژ شده (AIO) بسیار اشباع شده است، با بازیگران شناخته شده ای مانند Antec، Cooler Master، Corsair. و Thermaltake. همه برای سهم بازار می جنگند. او حتی برخی از راه حل های خنک کننده هوا را در رویدادهای آنلاین اخیر EKWB Expo به نمایش گذاشت و این به تجارت و تجارت OEM که انجام می دهد می افزاید. مطمئناً، به دلیل ناپدید شدن چندین برند کوچک‌تر در بازار مصرف خنک‌کننده DIY، نیاز به تغییر است و برخی دیگر با پیش‌فرض‌های پرداخت مواجه هستند. مهم نیست که شما چه فکر می‌کنید، از دست دادن شغل هرگز چیزی نیست که ما می‌خواهیم ببینیم، و برای هرکسی که از کار بیکار شده است، آرزوی بهترین‌ها را برای تلاش‌های آینده‌شان داریم.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup