آشنایی با انواع دی وی دی رایتر آرکا آنلاین | techpowerup

برای رفع این مشکلات، اجزای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض می شوند. لنز، موتور و درب دی وی دی رام را می توان اجزای اصلی به شمار آورد که اختلال در عملکرد هریک از این اجزا، باعث اختلال در عملکرد کل DVD ROM خواهد شد. این محصول یکی دیگر از محصولات برند ایسوس به شمار می رود که از طراحی شیک و چشمگیری بهره مند است. این درایو را می توان به عنوان یک محصول حرفه ای معرفی نمود زیرا سرعت خواندن و نوشتن بالایی دارد. در دیسک های سی دی زمان دسترسی تصادفی به اطلاعات به وسیله ی این محصول از سرعت 140 میلی ثانیه ای بهره مند است و در دیسک های دی وی دی نیز دارای سرعتی برابر با 160 میلی ثانیه می باشد.

http://asanbehbar.irگاهی مشکل کابل‌های ورودی و خروجی با یک مرتبه قطع و وصل کردن به دستگاه کاملا حل شد و دستگاه به خوبی کار خواهد کرد. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های درایوهای نوری اکسترنال برندهای مختلف می‌پردازیم. درایو اکسترنال یا درایو خارجی، یک درایو مستقل خارج از محفظه سیستم کامپیوتر است که منبع تغذیه و فن مخصوص خود را دارد و توسط یک کابل به کامپیوتر متصل می شود. درایوهای نوری از رایج‌ترین اجزای رایانه هستند که در طرفین خود دارای سوراخ‌هایی برای نصب آسان در محفظه محرک 5.25 اینچی در قاب کامپیوتر هستند.

رابط برق وشارژر موبایل الدینیو

است.مجله خبری سخت افزار کامپیوترات شرکت پایونیر از کيفيت بسيار بالايی برخوردار بوده و در بيش از 100 کشور دنيا عرضه می‌شود و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده و توانسته رضایت حداکثری کاربران را جلب کند. برای درک آسان و سریع مفهوم ” درایو نوری اکسترنال ” نیاز است که ابتدا دو مفهوم ” درایو نوری ” و ” درایو اکسترنال ” را به صورت جداگانه توضیح دهیم. که از آن برای خواندن و نوشتن یا پاک کردن اطلاعات ازدیسک‌های نوری استفاده می‌شود. زمانی که به درستی از دی وی دی رایتراکسترنال محافظت کنید و آن را داخل محفظه ای پلاستیکی یا درون جعبه ای و .. نگهداری کنید تا گرد و غبار موقع حمل ، داخل آن نفوذ نکند، با این شرایط می توانید تا مدت زمان طولانی ازآن استفاده کنید. میزان عمر بالای آنها می باشد ، به این صورت که برای اتصال آن به سیستم توسط اتصالات سخت افزاری یو اس بی استفاده می شود و این امر موجب می شود که هیچ آلودگی و گرد و غباری وارد دی وی دی پلیر نمی شود ، مگر اینکه دچار یک ضربه فیزیکی شود.

  • با تمیز کردن موتور خیلی از ایرادها ، مانند وقتی که سی دی اجرا می شود ولی دی وی دی نه یا رایت نکردن دی وی دی رایتر که اگر نرم افزاری نباشد حل می شود.
  • بسیار عالی بود واقعا ازت ممنونم اگه اموزشهای دیگه ای هم داری لطف کن و مارو بی نصیب نذار.
  • گاهی وقت‌ها با این که از یک DVD بسیار سالم نیز استفاده می‌کنیم ولی دستگاه DVD PLAYER قادر نیست که آن را پخش کند.
  • این روش ، علاوه بر کیفیت بالاتر نسبت به چاپ ، موجب افزایش عمر داده های تصویری و کاهش احتمال از دست رفتن آنها نیز می گردد .
  • همانطور که می‌دانید این وسیله یک درایو خارجی است که با استفاده از فناوری پرتوی لیزر، داده‌های دیسک‌های نوری را خوانده و اجرا می‌کند.

درایو نوری بلوری ، برای ذخیره محتوای تصویری با کیفیت بالا استفاده می شود . این محتوای تصویری ، قابلیت نمایش در مانیتورهای با کیفیت بالا را دارد . دیسک های بلوری ، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند ؛ دیسک های بلوری یک طرفه از 25 گیگابایت و دیسک های دوطرفه بلوری از 50 گیگابایت ظرفیت برخوردارند . نصب رایتر کار چندان دشواری نیست ، برای انجام آن تنها کافی است سیستم را خاموش کنید ، سیم برق پاور را به پورت بزرگتر و سیم ساتا ( معمولا رنگ قرمز ، مشکی یا نارنجی داره ) به پورت ساتا وصل کنید . همه دی وی دی رایتر های موجود در بازار به جز نوع اکسترنال با پورت معروف ساتا تولید می شوند و این یک استاندارد بین المللی محسوب می شود. برای خواندن و نوشتن بر روی یک دیسک نوری دو عدد متفاوت تعیین می شود و ممکن است دیسکی که دارای سرعت خواندن ۵۲X است در زمان رایت سرعتی برابر با ۱۸X داشته باشد.

کار نکردن دی وی دی رایتر و راه حل آن در الکتروتاپ

دو دلیل عمده و شایع که برای این مشکل وجود دارد اولی کثیفی لنز دی وی دی رایتر است و دومی موتور چرخنده دی وی دی یا سی دی. بهتر است پيش از خريد بودجه خود را مشخص کنيد و بر اساس آن به بازار خريد قدم بگذاريد. در هنگام خريد به بافر و سرعت دي وي دي رايتر توجه کنيد و دی وی دی رایتری با سرعت و بافر مطابق با نيازتان انتخاب کنيد.

تحریریه Techpowerup