MSI کامپیوتر گیمینگ MEG Trident X2 را منتشر کرد

این MEG Trident X2 نه تنها به پردازنده پیشرفته i9-13900K و کارت گرافیک RTX 4090 مجهز شده است، بلکه به فناوری انحصاری اتلاف حرارت Silent Storm Cooling 3 MSI نیز مجهز است که می تواند به طور موثر گرمای تولید شده توسط قطعات را کاهش دهد. طراحی بافل هوا می تواند به طور موثری هوای سرد اطراف را جمع آوری کند و از برگشت گرمای اضافی داخل شاسی به کارت گرافیک جلوگیری کند. با طراحی وارونه مادربرد تکمیل شده است تا کارت گرافیک در بالا قرار گیرد تا ابتدا با هوای سرد خنک شود.

گرمای CPU توسط یک خنک‌کننده مایع 280 میلی‌متری پخش می‌شود، در حالی که جریان هوا از منبع تغذیه، اصل “داخل و خروج” را حفظ می‌کند تا دما به سرعت تخلیه شود. به لطف طراحی منحصر به فرد اتلاف حرارت که در بالا ذکر شد، اجزای داخلی سیستم به 3 قسمت تقسیم می شوند. محفظه های هوای مجزا به هر یک از اجزای این امکان را می دهد که بازده اتلاف حرارت بهتری داشته باشند. طراحی منحصر به فرد خنک کننده MEG Trident X2 می تواند راندمان اتلاف گرما را در مقایسه با سیستم های طراحی سنتی تقریباً 13 درصد افزایش دهد. به لطف طراحی عالی اتلاف گرما، در عملکرد “سناریو استفاده” مرکز MSI، عملکرد بازی را می توان با تغییر از حالت متعادل به حالت عملکرد فوق العاده برای افزایش عملکرد 8٪ بهبود بخشید.

MSI، برند پیشرو محصولات بازی، MEG Trident X2 را با آخرین پردازنده نسل سیزدهم اینتل و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX سری 40 عرضه می کند. این راه‌اندازی روی «بازی بدون محدودیت» تمرکز دارد. این دسکتاپ بازی مجهز به پردازنده Intel Core i9 است که نسبت به نسل قبلی عملکردی 41 درصدی دارد. با سری RTX 40 مجهز به جدیدترین هسته های تنسور نسل چهارم، هسته های RT نسل سوم و چند پردازنده های جریانی جدید، عملکرد نرخ فریم بازی ها نیز به طرز چشمگیری بهبود یافته است. بازیکنان می توانند 100 فریم را با کیفیت تصویر 4K و با فعال کردن جلوه های ویژه پخش کنند. HMI (رابط انسان و ماشین) اختصاصی MSI که برای آزادسازی کامل عملکرد نسل بعدی طراحی شده است، همچنین ارتقای اساسی را آغاز کرد. علاوه بر کنترل های عملیاتی بصری اصلی، یک صفحه نمایش لمسی 4.5 اینچی و عملکرد GI اکنون اضافه شده است.

فناوری انحصاری HMI MSI یک صفحه نمایش لمسی 4.5 اینچی IPS را معرفی می کند و آن را با عملکرد GI مانیتورهای بازی MSI ترکیب می کند و تجربه بازی منحصر به فرد تری را برای گیمرها فراهم می کند. گیمرها می توانند مستقیماً اطلاعات سیستم مانند FPS بازی را از طریق پنل HMI 2.0 مشاهده کنند و از بین بروند نیاز به نرم‌افزار شخص ثالث. بازیکنان همچنین می‌توانند بازی را با یک کلید شروع کنند و حالت بازی را فعال کنند، بنابراین نور، عملکرد و جلوه‌های صوتی همه می‌توانند تنها در یک مرحله در جای خود قرار گیرند. نمایشگرهای بازی MSI نیز از طریق HMI 2.0 قابل کنترل هستند. مانند Smart Crosshair، Optix Scope و Night Vision یا تنظیم روشنایی، برای جلوگیری از ناراحتی استفاده از جوی استیک 5 طرفه مرورگر یا OSD پاپ آپ.

MEG Trident X2 به دلیل ظاهر منحصر به فرد و عملکرد قدرتمند خود به تدریج مورد توجه مردم جهان قرار گرفت و به تدریج شهرت فوق العاده ای به دست آورد. در CES 2023 (نمایش لوازم الکترونیکی مصرفی)، حتی برنده جایزه نوآوری CES شد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

MEG Trident X2 همچنین به آخرین مشخصات انتقال، مانند حافظه DDR5 یا اسلات PCI-e 5.0 SSD مجهز شده است. همه اینها به گیمرها اجازه می دهد تا بازی ها را در بالاترین سطح عملکرد بازی کنند. از نظر واحدهای منبع تغذیه، آخرین منبع تغذیه 1000 واتی ATX 3.0 می تواند الزامات عملکرد RTX 4090 را برآورده کند. آخرین کانکتور 12VHPWR و کابل 16 پین برای پایدارتر کردن منبع تغذیه استفاده می شود.

تحریریه Techpowerup