کوالکام اسنپدراگون 6 و 4 نسل اول را معرفی کرد

“بر اساس همکاری طولانی مدت ما با Qualcomm Technologies، ما مشتاقانه منتظر معرفی گوشی هوشمند جدید iQOO خود هستیم که از پلتفرم موبایل جدید Snapdragon استفاده می کند. iQOO Z6 Lite یکی از اولین گوشی های هوشمند در جهان خواهد بود که از Snapdragon جدید قدرت می گیرد. نیپون ماریا، مدیر عامل iQOO هند، گفت: پلتفرم موبایل نسل 4. ما مشتاقانه منتظر ارائه عملکرد قدرتمند به مصرف کنندگان و ایجاد تجربیات پیشرفته تلفن همراه در سطح جهانی هستیم.

اسنپدراگون 6 و اسنپدراگون 4 به‌روزرسانی‌هایی را در سری مربوطه خود ارائه می‌کنند تا پیشرفت‌هایی در زمینه ضبط، اتصال، سرگرمی و هوش مصنوعی فراهم کنند. دیپو جان، مدیر ارشد مدیریت محصول، گفت: این پلت‌فرم‌های موبایل جدید به مشتریان ما کمک می‌کنند تا راه‌حل‌های مصرف‌کننده پیشرفته ارائه دهند. Qualcomm Technologies, Inc.

پلتفرم موبایل اسنپدراگون 6 نسل 1

اسنپدراگون 6 نسل 1 تجربه های پویا را با قدرت و عملکرد پایدار تقویت می کند. دارای یک ISP سه گانه است که امکان گرفتن نور را از سه دوربین به طور همزمان با سرعت گیگاپیکسل فراهم می کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از طریق پشتیبانی از سنسور تصویر HDR سطحی، عکس‌هایی تا حداکثر 108 مگاپیکسل بگیرند و با کامپیوتر HDR فیلم بگیرند. اسنپدراگون 6 دارای موتور هوش مصنوعی Qualcomm از نسل هفتم است که عملکرد هوش مصنوعی را تا 3 برابر بهتر در مقایسه با آن دارد. سلف برای کمک های هوشمند در همه سطوح، از جمله ردیابی فعالیت مبتنی بر هوش مصنوعی. اسنپدراگون 6 با ویژگی‌های بازی تاثیرگذار که تا 35 درصد رندر گرافیکی سریع‌تر و تا 40 درصد پردازش سریع‌تر را ارائه می‌کند، به بازی‌های HDR با سرعت فوق‌العاده روان و 60+ FPS قدرت می‌دهد و در عین حال تصاویری با کیفیت بالا و واکنش‌پذیر را برای برنده شدن سرگرمی ارائه می‌دهد. . این پلتفرم با پشتیبانی از سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X62، اتصال جهانی گسترده را با پشتیبانی از 3GPP Release 16 5G و حداکثر سرعت دانلود 5G 2.9 گیگابیت بر ثانیه امکان پذیر می کند، در حالی که Qualcomm FastConnect 6700 2×2 Wi-Fi 6E را ارائه می دهد که اولین سری Sapdra 6 است.

شرکت Qualcomm Technologies پلتفرم‌های موبایل Snapdragon 6 Gen 1 و Snapdragon 4 Gen 1 را معرفی می‌کند که راه‌حل‌های فناوری پیشرفته را برای رفع نیازهای بخش حجم متوسط ​​و انبوه ارائه می‌دهد. اسنپدراگون 6 نسل 1 عکسبرداری روشن، گیم پلی تاثیرگذار و کمک هوش مصنوعی بصری را ارائه می دهد. دسترسی کاربر را با اتصال گسترده و قدرت و عملکرد بادوام و کارآمد در هر سطح افزایش می دهد. جدیدترین پلتفرم سری 4، اسنپدراگون 4 نسل 1، عملکرد چشمگیر و هوش مصنوعی را ارائه می دهد تا تعاملات یکپارچه و بصری باشد. علاوه بر این، این پلتفرم ویژگی‌های پیشرفته عکاسی را برای امکان گرفتن عکس خیره‌کننده و همچنین اتصال پیشرفته‌تر ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند بی‌پایان به اشتراک بگذارند.

نقل قول های حمایتی
فرانسوا لا فلام، مدیر استراتژی و مدیر ارشد بازاریابی موتورولا، گفت: «در موتورولا، ما تلاش می‌کنیم تا فناوری هوشمندتر را برای مصرف‌کنندگان خود به ارمغان بیاوریم و مفتخریم که فناوری‌های کوالکام را در این سفر همراه خود داریم». ما به عنوان یک شرکت، با استفاده از پلتفرم اسنپدراگون 6 نسل 1 موبایل در آینده به ایجاد تعادل کامل بین عملکرد و مقرون به صرفه بودن ادامه خواهیم داد.

پلتفرم موبایل اسنپدراگون 4 نسل 1
اولین پلتفرم 6 نانومتری سری 4، اسنپدراگون 4 نسل 1 عملکرد چشمگیر و عمر باتری چند روزه را ارائه می دهد. این پلتفرم تا 15 درصد CPU و تا 10 درصد GPU بهبود یافته را نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد به راحتی چند کار را انجام دهند و از سرگرمی های همه جانبه لذت ببرند. اسنپدراگون 4 با استفاده از فناوری دوربین ممتاز، دارای سه ISP و کاهش نویز چند فریمی برای عکس‌های واضح و دقیق است. کاربران همچنین می‌توانند عکس‌هایی تا حداکثر 108 مگاپیکسل، بهترین عکس‌های سری اسنپدراگون 4 بگیرند. موتور هوش مصنوعی Qualcomm تجربه‌های روی دستگاه را یکپارچه‌تر و بصری‌تر می‌کند. کاربران می توانند در یک لحظه با دستیارهای صوتی همیشه روشن کمک دریافت کنند یا با حذف صدای پس زمینه و اکو به وضوح ارتباط برقرار کنند. اسنپدراگون 4 از سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X51 برای سرعت دانلود فوق‌العاده سریع 5G 2.5 گیگابیت بر ثانیه و FastConnect 6200 برای Wi-Fi و بلوتوث 2×2 ممتاز استفاده می‌کند تا تمام تلاش خود را آسان کند.

انتظار می رود دستگاه های مبتنی بر اسنپدراگون 6 نسل 1 در سه ماهه اول 2023 به صورت تجاری در دسترس قرار گیرند و دستگاه های مبتنی بر نسل اول اسنپدراگون 4 در سه ماهه سوم 2022 به صورت تجاری در دسترس قرار خواهند گرفت. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به: اسنپدراگون 6 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 1 مراجعه کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران