همکاری Iceotope با اینتل و HPE برای تسریع دوام و کاهش توان مورد نیاز برای Edge و مرکز داده تا 30٪

جن هافستلر، مدیر پایداری محصول در اینتل، می‌گوید: «امروزه پایداری نیازمند راه‌حل‌های خنک‌کننده مرکز داده برای افزایش کارایی، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری است، در حالی که سطوح عملکرد مورد نیاز محاسبات امروزی را ارائه می‌دهد. محیط غوطه‌ورسازی دقیق مرکز داده جدید Ku:l، عملکرد محاسباتی قابل پیش‌بینی را با خنک‌کننده دقیق و استفاده بهتر از فضا به شکلی آشنا با امکانات حیاتی امروزی را ممکن می‌سازد.

Iceotope با همکاری اینتل و HPE، مصرف انرژی یک نمونه کامپیوتری را که به ترتیب با استفاده از خنک کننده هوا و خنک کننده غوطه وری مایع خنک شده بود، ارزیابی کرد. نتایج یک مزیت قابل توجه به نفع خنک کننده مایع، کاهش مصرف برق کلی در زیرساخت های فناوری اطلاعات و خنک کننده را نشان می دهد.

آزمایش مرکز داده Ku:l

برای درک مزایای عملیاتی سیستم خنک کننده غوطه وری دقیق Iceotope، مرکز داده Ku:l با یک سیستم خنک کننده هوای سنتی با استفاده از بار 19.6 کیلووات شامل 16 سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 در شرایط تست استرس مقایسه شد.

غلبه بر چالش های خنک کننده هوا با مرکز داده Ku:l
خنک کننده هوا را نمی توان به طور دقیق یا پایدار برای خنک کردن تراشه ها و پردازنده های پرقدرت استفاده کرد، و معمولاً پذیرفته شده است که دیگر رویکرد مناسبی برای اطمینان از یک محیط عملیاتی مناسب برای تجهیزات فناوری اطلاعات با توان فزاینده نیست.

Iceotope، پیشرو جهانی در خنک‌سازی غوطه‌وری دقیق، اعلام کرده است که سیستم خنک‌کننده سطح شاسی آن در غرفه اینتل در HPE Discover 2022، کنفرانس معتبر Edge-to-Cloud، به نمایش گذاشته شده است. Ku:l Data Center محصول همکاری نزدیک بین Iceotope، Intel و HPE است و با کاهش مصرف برق لبه و مرکز به میزان تقریباً یک سوم داده، مسیر سریع‌تری را برای عملیات خالص صفر نوید می‌دهد. هنگامی که برنامه های محاسباتی با کارایی بالا محفوظ بماند، خنک کننده مایع به طور فزاینده ای به عنوان یک فناوری ضروری برای عملیات قابل اعتماد و کارآمد در هر بار محاسباتی در هر مکانی دیده می شود. نگرانی مبرمی در مورد تأثیرات پایداری وجود دارد زیرا محیط‌های محاسباتی لبه‌های توزیع‌شده برای پاسخگویی به تقاضا برای پردازش داده‌ها نزدیک‌تر به نقطه استفاده، و همچنین افزایش مصرف توان و خنک‌کننده امکانات ناشی از افزایش هوش مصنوعی و تراشه‌های داغ‌تر افزایش می‌یابند.جیسون متسون، مدیر استراتژی محصول Iceotope، گفت: «الزامات پردازش برای هوش مصنوعی فراگیر و برنامه‌های کاربردی با عملکرد بالا در همه سطوح، در حال حاضر یک معضل پایداری را برای اپراتورها ایجاد کرده است. پذیرش افزایش سریع در قدرت تراشه در حالی که کاهش انتشار کربن در مکان های لبه توزیع شده و همچنین مراکز داده مشکل ساز است. مرکز داده Ku:l Iceotope پاسخی بسیار عملی به نیاز مبرم به تغییر پارادایم در طراحی مرکز داده را نشان می دهد.

با افزایش تقاضا برای راه حل های ذخیره سازی ابری، صرفه جویی در کالیبر ارائه شده توسط راه حل جدید مرکز داده Iceotope Ku:l به طور فزاینده ای برای کاهش تراکم رک ضروری می شود. طبق تحقیقات Uptime، میانگین تراکم رک سرور بین سال‌های 2019 تا 2020 از 7.3 کیلووات به 8.4 کیلووات 15 درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود که معرفی ریزپردازنده‌های برنامه‌ریزی شده این روند را تسریع کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

راه حل مرکز داده Ku:l Iceotope در HPE Discover به نمایش گذاشته شده است که در یک قفسه استاندارد Schneider Electric NetShelter با رد گرما به یک واحد حذف حرارت اشنایدر (HRU) قرار دارد. ادغام با سرورهای HPE ProLiant DL380، و همچنین تحویل از طریق شرکای کانال، توسط غول توزیع فناوری اطلاعات Avnet Integrated ارائه، پشتیبانی و تضمین می شود. این سه شرکت همکاری خود را برای ارائه راه حل های مرکز داده خنک کننده مایع در سال 2019 اعلام کردند.

آزمایش‌های آزمایشگاهی، با استفاده از معیارهای استاندارد صنعتی محاسباتی با توان بالا در طیف وسیعی از دمای محیط، نشان داده‌اند که سیستم خنک‌کننده غوطه‌ورسازی دقیق Iceotope، عملکرد 4 درصدی را با گلوگاه صفر در دمای محیط بالاتر در سطح سرور و مصرف 1 افزایش می‌دهد. کیلووات انرژی کمتر در سطح رک. سطح نسبت به همتای هوا خنک خود. این نشان دهنده 5 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی در فناوری اطلاعات و صرفه جویی در مقیاس کامل 30 درصد بر اساس راندمان استفاده از توان خنک کننده معمولی (pPUE) 1.4 در لیتر هوا و 1.04 در مراکز داده با خنک کننده مایع است.

فیل کوترون، معاون و مدیر کل ارائه‌دهندگان خدمات، OEM و حساب‌های بزرگ در HPE، گفت: «نیاز بیشتری به قابلیت‌های محاسبات لبه‌ای غیرتماسی برای اطمینان از قابلیت اطمینان در سایت‌های راه دور وجود دارد، زمانی که نظارت و نگهداری حضوری وجود ندارد. همیشه لازم است راه حل ترکیبی به مشتریان امکان می دهد با استفاده از غوطه وری دقیق، قفسه های خنک شونده با مایع برای استقرار فوری در هر محیطی، چه در مرکز داده یا در حومه، به برنامه های با چگالی بالا دسترسی داشته باشند.

مایع نه تنها وسیله بسیار کارآمدتری برای حذف گرما نسبت به هوا است، بلکه هر شاسی خنک‌شده با مایع 100% مهر و موم شده است و از محاسبات حیاتی در برابر جو اطراف محافظت می‌کند – آن را در برابر گرد و غبار، گاز و رطوبت غیرقابل نفوذ می‌کند – و عملکرد پایدار را ایجاد می‌کند. محیط. جداسازی فناوری اطلاعات از محیط خارجی، دنیایی از سایت‌های تأسیسات بالقوه و مکان‌های توزیع‌شده فناوری اطلاعات را باز می‌کند که تا کنون نمی‌توانستند در نظر گرفته شوند.

نیکول انرایت، رئیس Avnet Integrated، اضافه کرد: «تولید عمیق راه‌حل‌های خنک‌کننده پیشرفته برای Avnet Integrated یک اولویت بوده است، زیرا مشتریان لبه به ابر در تلاش برای ارائه کارآمد، با کارایی بالا و بسیار قابل اعتماد هستند. همراه با Iceotope، Schneider و HPE به ما این امکان را می دهد که به راحتی راه حل های خنک کننده دقیق را در مقیاس جهانی ادغام، نصب، تضمین و نگهداری کنیم.”

بر خلاف زیرساخت‌های خنک‌کننده هوا، خنک‌سازی غوطه‌وری دقیق نیازی به کاهش جمعیت رک در تراکم‌های بالاتر ندارد، و به رک‌ها اجازه می‌دهد تا به طور کامل کار کنند تا سرورها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی بیشتر و/یا بارهای محاسباتی متراکم‌تری را در خود جای دهند.

مزایای دیگر از حذف فن های سرور و نیاز به سایر تجهیزات انتقال هوا در فضای مرکز داده ناشی می شود. مصرف انرژی به شدت کاهش می‌یابد، مصرف آب عملا حذف می‌شود و سروصدا متعلق به گذشته است.

علاوه بر این، محفظه شاسی خنک‌شده با مایع Iceotope به سادگی سرورهای خنک‌کننده هوای خارج از جعبه را با چند تغییر جزئی، از جمله حذف فن‌ها، به سرورهای خنک‌کننده مایع تبدیل می‌کند. این بدان معناست که فاکتورهای فرم استاندارد صنعتی، از جمله لبه‌ها و قفسه‌های مرکز داده، می‌توانند برای تطبیق محاسبات با مایع خنک‌شونده، با تعمیر و نگهداری و تعویض داغ در محل با سهولت آشنا و بدون آشفتگی، بدون نیاز به کارهای سنگین استفاده شوند. وسایل بالابر یا تخلیه کیت ها

تحریریه Techpowerup