نام قطعات و اجزای تشکیل دهنده‌ی مادربرد به همراه تصویر همیار آی‌تی | techpowerup

با وجود اینکه تراشه اینتل دارای یک آداپتور شبکه‌ی داخلی است، اما ایسوس ترجیح داده که از اتصالات پرسرعت ارزشمند دیگری استفاده کند و تراشه‌ی دیگری از اینتل به‌نام به آن افزوده است. این تراشه سوکت اترنت‌قرمز را که در مجموعه‌ی I/O وجود داشت، مدیریت می‌کند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید فلزی نقره‌ای استادیومی شکل، نوعی نوسان‌ساز کریستالی کوارتز است که سیگنال زمان‌بندی فرکانس پایینی را فراهم می‌کنم تا تراشه‌ی شبکه بتواند همگام‌سازی شود.

  • تمام این نکات شما را برای خرید بهتر و دقیق تر یک مادربرد آماده تر مي‌كند.
  • این نوع مادربرد نسبت به مادربردهای Mini-ITX نسبتاً بزرگ‌تر هستند و پورت‌ها و درگاه بیشتری نیز دارند.
  • در ادامه این مقاله در سایت گلکسی پیکسل به توضیح و توصیف بیشتری در مورد خرید مادربورد می پردازیم.
  • اگر به‌طور دقیق بخواهیم به آن اشاره کنیم، ریست سوئیچ، کانکتورهای LED و بلندگوها ضروروی نیستند.
  • دوم اینکه با انتخاب بهترین مادربرد بعدها بتوان پردازنده و کارت گرافیک را ارتقا دهیم.

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر شرکت اینتل با مدل core i7 جزو ششمین نسل از پردازنده های این شرکت است که با به کارگیری معماری اسکای لیک ساخته شده است. این سری از پردازنده های این شرکت با فناوری ساخت 14 نانومتری طراحی شده اند که منجر به مصرف توان کمتر و بازدهی بیشتر می شود. توجه داشته باشید که برای نصب این پردازنده، همانند دیگر پردازنده های سری اسکای لیک، شما احتیاج به مادربردی با مدل LGA 1151 اینتل و چیپ ست Z170 دارید و هر مادربردی برطرف کننده نیاز شما نخواهدبود.

بررسی انواع مادربرد ایسوس

این نکته را باید مد نظر داشته باشید که باتوجه به موارد ذکر شده در بالا مادر بورد ها قیمت های متفاوتی نیز دارند و هر کدام از موارد فوق در قیمت مادر برد تاثیر گذار است. مهمترین چیزی که در خرید مادربرد قیمت را تایین می کند پیشتیبانی بیشتر از اسلات ها و درگاه های بیشتر است. اگر تصمیم به خرید مادبرد دارید می توانید پیش از خرید مادربرد لیست قیمت مادربرد ها از برندهای مختلف را از سایت های معتبر دریافت کنید همینطور داشتن قیمت روز مادربرد کامپیوتر یک روش مناسب برای صرفه جویی در هزینه هاست.

http://asanbehbar.ir

این امر مستلزم مطالعه دقیق مشخصات مادربرد کامپیوتر است تا اطمینان حاصل شود که می تواند تمام فضای ذخیره سازی که ممکن است روزی به آن نیاز داشته باشید را به هم متصل کند. مادربرد های AT یکی از قدیمی ترین انواع مادربرد های کامپیوتر می باشند که امروزه دیگر با توجه به پیشرفت بسیار تکنولوژی و قطعات کامپیوتر نمی توانند بسیاری از قطعات از جمله پردازنده ها نسل جدید با سوکت های جدید را پشتیبانی کنند. شرکت دوم مطرح در زمینه تولید این محصول شرکتی با نام گیگابایت است که تخصص آن بر روی قطعات سخت‌افزاری رایانه ها است.

اما اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید یا می‌خواهید در آینده نیاز به تعویض سیستم خود نداشته باشید بهتر است مادربردهای ATX خریداری کنید. این مادربرد با دارا بودن 4 عدد اسلات‌های RAM حداقل می‌تواند 32 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی کند. به طور کلی مادربرد مانند ستون فقراتی است که اجزای کامپیوتر را در یک نقطه به هم متصل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط داشته باشند. مادربرد قطعاتی مانند سی پی یو، رم، هارد دیسک، درایوهای نوری، کارت گرافیک، کارت صدا و سایر پورت‌ها و کارت‌ها را به صورت مستقیم یا از طریق کابل به هم متصل می‌کند.

مادربرد مادربورد Afox G41 ddr3 با فن و Cpu E8400

تحریریه Techpowerup