مقررات صادرات برنامه های چین برای پردازنده های سفارشی مبتنی بر ARM را مختل می کند


ایالات متحده اخیراً چندین تحریم بر صادرات فناوری به چین اعمال کرده است. این تحریم ها برای محدود کردن انتقال فناوری های خاص و اطلاعات حساس به نهادهای چینی، به ویژه آنهایی که با ارتش یا دولت چین ارتباط دارند، طراحی شده است. انگیزه اصلی پشت این تحریم‌ها حفاظت از منافع امنیت ملی ایالات متحده و همچنین محافظت از کسب‌وکارهای آمریکایی در برابر رقابت ناعادلانه است. طبق گزارش فایننشال تایمز، ما گزارش هایی داریم مبنی بر اینکه غول فناوری چینی علی بابا نمی تواند به مجوزهای Arm برای فناوری Neoverse V1 دسترسی پیدا کند. به طور کلی، گروه فناوری که Neoverse Series V به آن تعلق دارد Wassenaar – رژیم کنترل صادرات چندجانبه (MECR) با 42 کشور شرکت کننده نام دارد. این قرارداد فروش فناوری هایی را که می تواند برای مقاصد نظامی استفاده شود ممنوع می کند.

ایالات متحده استدلال می کند که Arm’s Neoverse V1 IP نه تنها محصول بریتانیا از Arm است، بلکه یک طراحی ساخت ایالات متحده است، به این معنی که یک فناوری آمریکایی است. از آنجایی که گروه T-Head علی‌بابا که مسئول طراحی پردازنده‌هایی هستند که به سرویس‌های ابری علی‌بابا می‌روند، نمی‌توانند از Neoverse V1 استفاده کنند، باید به دنبال راه‌حل‌های جایگزین باشد. Neoverse V1 و V2 را نمی توان در چین فروخت، در حالی که Neoverse N1 و N2 می توانند. مهندس T-Head علی بابا گفت: “ما فکر می کنیم دنیای غرب ما را افراد درجه دو می داند. آنها حتی اگر پول داشته باشیم محصولات خوب را به ما نمی فروشند.”

این تحریم های جدید همچنین بر دیگر شرکت های طراحی تراشه مستقر در شنژن تأثیر می گذارد. یکی اشاره کرد که حرکت از Neoverse V1 به Neoverse N2 برای دستیابی به اهدافشان زمان بیشتری می برد، زیرا “عملکرد کلی V1 N2 را در همه زمینه ها از بین می برد.” یک منبع نزدیک به FT گفت که آرم با مشتریان خود در چین برای غلبه بر این موانع و دستیابی به اهداف خود در چارچوب محدودیت های اعمال شده توسط تحریم ها همکاری می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران