معماری AMD RDNA4 برای تکیه بر ویژگی‌های مرتبط با عملکرد بازی، نمی‌خواهد طعمه رقابت ویژگی‌های هوش مصنوعی با NVIDIA شود.

AMD طبیعتاً چیزی در مورد “زمان”، “چه” و “چگونه” RDNA4 نگفته است، زیرا آخرین معماری RDNA3 آن به تازگی شروع شده است و انتظار دارد محصول را تا سال 2023 در بخش های مختلف بازار افزایش دهد. iGPU ها به پردازنده‌های گرافیکی موبایل و پردازنده‌های گرافیکی اصلی دسکتاپ. RDNA3 در حال حاضر به کارت‌های گرافیکی پیشرفته سری Radeon RX 7900 و آخرین پردازنده‌های iGPU موبایل 5 نانومتری «Phoenix Point» سری Ryzen 7000 این شرکت مجهز است. می توانید مصاحبه 4Gamer را در لینک منبع زیر مشاهده کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

معماری گرافیکی نسل بعدی RDNA4 AMD، طراحی متمرکز بر عملکرد بازی را حفظ خواهد کرد، بدون اینکه در رقابت ویژگی های هوش مصنوعی با رقیب NVIDIA کشیده شود. دیوید وانگ، معاون ارشد گروه فناوری های Radeon؛ و ریک برگمن، EVP تجارت کامپیوتر و گرافیک در AMD. مصاحبه ای با نشریه فناوری ژاپنی 4Gamers انجام داد و در آن اولین نکات در مورد اینکه معماری گرافیکی نسل بعدی این شرکت به کجا می رود را ارائه کردند.

در حالی که AMD حرکت NVIDIA به فضای هوش مصنوعی با شتاب GPU را تایید کرد، گفت که معتقد نیست که پردازش تصویر و افزایش عملکرد بهترین استفاده از منابع محاسباتی است. شتاب هوش مصنوعی (یا حتی شتاب هوش مصنوعی مبتنی بر CPU). فناوری پردازش تصویر خود AMD، FSR، از شتاب هوش مصنوعی بهره نمی برد. وانگ گفت که با معرفی سخت‌افزار شتاب‌دهنده هوش مصنوعی توسط شرکت با معماری RDNA3، او امیدوار است که هوش مصنوعی برای بهبود گیم‌پلی، مانند نسل‌های رویه‌ای جهان، NPC، بازی‌ها و غیره استفاده شود. هوش مصنوعی ربات و غیره. برای افزودن سطح بعدی پیچیدگی؛ به جای صرف منابع سخت افزاری برای پردازش تصویر.

AMD همچنین بر نیاز به مستقل کردن GPU از CPU در رندر گرافیکی تأکید کرد. این شرکت در چند نسل گذشته چندین گام در این راستا برداشته است که جدیدترین آنها شتاب دهنده غیر مستقیم Multi-Draw (MDIA) است که با RDNA3 معرفی شد. به لطف این، نرم افزار می تواند چندین دستور ترسیمی را ارسال کند که می تواند روی GPU صادر شود، که به طور قابل توجهی هزینه های اضافی را بر روی CPU کاهش می دهد. RDNA3 تا 2.3 برابر موثرتر از RDNA2 است. با RDNA4 منتظر نوآوری های بیشتری در این راستا باشید.