معرفی قانونی برای بازگرداندن صنعت برد مدار آمریکا پس از دو دهه افول

قانون حفاظت از تخته مدار و بستر دو طرفه در سال 2023 که توسط نمایندگان بلیک مور (R-UT-1) و آنا اشو (D-CA-16) معرفی شد، کاری را که قانون تراشه ها با تشویق سرمایه گذاری در مدار چاپی داخلی آغاز کرده بود، تکمیل می کند. صنعت برد (PCB) این لایحه دنباله ضروری قانون چیپس است: بدون منبع ملی قابل اعتماد و قابل اعتماد PCBها و بسترها، تراشه های کامپیوتری به دستگاه های الکترونیکی مورد استفاده متصل نمی شوند.

“به یاد داشته باشید، تراشه ها شناور نیستند. آنها برای اتصال به هر وسیله الکترونیکی به PCB نیاز دارند. با افزایش تولید نیمه هادی های ساخت ایالات متحده، PCB ها کلیدی در احیای اکوسیستم میکروالکترونیک کشور هستند، ما تقریباً به طور کامل به تامین کنندگان خارجی وابسته شده ایم. تراویس کلی، رئیس انجمن برد مدار چاپی آمریکا گفت: PCBهایی که ما نیاز داریم.

بردهای مدار چاپی (PCB) اجزای ضروری تقریباً هر دستگاه الکترونیکی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، در طول دو دهه گذشته، اکثر تولیدات PCB به خارج از کشور منتقل شده‌اند که باعث می‌شود PCB‌ها در برابر دستکاری دشمنان خارجی آسیب‌پذیر باشند و تنها 4 مورد نماینده اشو گفت: درصد PCB ها در ایالات متحده تولید می شوند. اگر می خواهیم برتری فناوری را در صحنه جهانی تضمین کنیم و امنیت ملی را تقویت کنیم، باید تولید PCB را در آمریکا بازگردانیم، این دقیقاً همان کاری است که لایحه دو حزبی من انجام می دهد.

ویل مارش، رئیس PCBAA گفت: «صنعت ما از این حمایت دوجانبه از میکروالکترونیک ساخت آمریکا سپاسگزار است. این پاسخ درست به سال ها برون سپاری و اتکای خطرناک به منابع خارجی است.

تولید داخلی PCB طی 20 سال گذشته از 30 درصد به تنها 4 درصد عرضه جهانی کاهش یافته است. 90 درصد عرضه جهان اکنون از آسیا می آید… 56 درصد فقط از چین.

مفاد اصلی لایحه:

  • 3 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه، توسعه نیروی کار و تحقیق و توسعه
  • 25% اعتبار مالیاتی برای خریداران PCBها و بسترهای ساخت ایالات متحده

بلیک مور، عضو کنگره، گفت: «اکنون زمان آن است که کنگره با پیشبرد قوانین قوی برای تغییر مکان تولید، تقویت زنجیره تامین و اولویت دادن به امنیت ملی، اقدام قاطعانه ای انجام دهد. «قانون حفاظت از بردهای مدار و بسترها رویکردی اثبات شده برای تشویق شرکت‌های آمریکایی برای تولید بردهای مدار در اینجا در خانه ارائه می‌کند، که یکپارچگی مواد نظامی تجاری و امنیت ملی را حفظ می‌کند، اقتصاد و نیروی کار ما را تقویت می‌کند. عصر جدیدی از تولید آمریکا. پیشرفتی که ما در زمینه نیمه هادی ها داشته ایم گام مهمی در مسیر درست است، اما حمایت کنگره از کل اکوسیستم میکروالکترونیک مورد نیاز است. برای کاهش وابستگی به چین. من متشکرم که این لایحه را با خانم کنگره ارائه می کنم. من و اشو امیدواریم که این تلاش دو حزبی بتواند آن را از طریق روند قانونگذاری طی کند.”

مدیر اجرایی PCBAA دیوید شیلد گفت: “از F-35 تا F-150، دنیای مدرن بر روی بردهای مدار ساخته شده است و ما باید تعداد بیشتری از آنها را در آمریکا تولید کنیم. این لایحه باعث ایجاد کارخانه های جدید، مشاغل پردرآمد و یک اکوسیستم برای حمایت از کارهای انجام شده توسط همکارانمان در صنعت نیمه هادی.”



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران