مدیاتک Dimensity 7200 را برای تقویت تجربه بازی و عکاسی با گوشی های هوشمند معرفی کرد

مدیاتک امروز Dimensity 7200 را معرفی کرد، چیپست افتتاحیه خود در سری جدید Dimensity 7000. Dimensity 7200 ویژگی های تصویربرداری هوش مصنوعی پیشرفته، بهینه سازی های قدرتمند بازی و سرعت های چشمگیر 5G را ارائه می دهد که همگی با صرفه جویی در هزینه هستند. انرژی عمیق برای عمر باتری بیشتر .

Dimensity 7200 همان فرآیند نسل دوم TSMC 4 نانومتری موجود در Dimensity 9200 را ارائه می‌کند و برای طراحی‌های بسیار نازک در فرم‌های مختلف ایده‌آل است. پردازنده هشت هسته ای دو هسته Arm Cortex-A715 با سرعت عملیاتی تا 2.8 گیگاهرتز را با شش هسته Cortex-A510 ادغام می کند، بنابراین کاربران می توانند بدون زحمت چند کار را انجام دهند و از اوج عملکرد در هر برنامه لذت ببرند. برای بهینه‌سازی بیشتر قدرت و عملکرد، واحد پردازش هوش مصنوعی داخلی (APU) مدیاتک کارایی وظایف هوش مصنوعی و پردازش ترکیبی هوش مصنوعی را به حداکثر می‌رساند.

CH Chen، معاون مدیر کل تجارت ارتباطات بی سیم مدیاتک گفت: «مجموعه MediaTek Dimensity 7000 برای گیمرهای موبایل و علاقه مندان به عکاسی که به دنبال راهی مقرون به صرفه برای به حداکثر رساندن عمر باتری گوشی های خود بدون صرفه جویی در عملکرد هستند، حیاتی خواهد بود. واحد.

ویژگی های اضافی Dimensity 7200 عبارتند از:

  • فرکانس حافظه تا 6400 مگابیت بر ثانیه و UFS 3.1 برای حداکثر ذخیره سازی.
  • MediaTek MiraVision Display با HDR از آخرین استانداردها از جمله HDR10+، CUVA HDR و Dolby HDR پشتیبانی می کند.
  • تا Full HD+ و 144Hz برای نمایشگرهای درخشان.
  • پخش ویدیوی AI SDR به HDR برای تجارب چند رسانه ای پیشرفته.
  • Bluetooth LE Audio و Dual-Link True Wireless Stereo Audio برای پشتیبانی از هدفون بی سیم.

Dimensity 7200 دستگاه های 5G را تامین می کند که در سه ماهه اول سال 2023 در بازار جهانی راه اندازی شده اند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

برای گیمرها، فناوری MediaTek HyperEngine 5.0 سایه‌زنی با نرخ متغیر مبتنی بر هوش مصنوعی (VRS) را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بهینه‌سازی منابع CPU و GPU هوشمند برای عمر باتری بهتر و سایر ارتقاءها ارائه می‌کند. برای گیم‌پلی روان، سطح بالاتری را افزایش می‌دهد. این چیپست همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی قدرتمند Arm Mali G610 است که از زمان پاسخگویی سریع پشتیبانی می کند و نرخ فریم بالایی را حفظ می کند.

Dimensity 7200 با استفاده از Imagiq 765 مدیاتک و HDR-ISP 14 بیتی، از دوربین های اصلی 200 مگاپیکسلی برای عکاسی حماسی پشتیبانی می کند. این چیپست فیلمبرداری چشمگیر با ویدیوی 4K HDR را امکان پذیر می کند و حتی به کاربران امکان می دهد همزمان از دو دوربین با وضوح Full HD و در عین حال که همه چیز را در فوکوس با فناوری فوکوس خودکار All-Pixel در فوکوس نگه می دارند، از محتوای دو دوربین به طور همزمان عکس بگیرند. برای اطمینان از اینکه کاربران می توانند تصاویر خیره کننده ای در شب و در محیط های کم نور بگیرند، چیپست از کاهش نویز جبران شده با حرکت استفاده می کند. علاوه بر این، APU از پیشرفت های قدرتمند AI-Camera مانند زیباسازی پرتره در زمان واقعی پشتیبانی می کند.

Dimensity 7200 دارای یک مودم استاندارد 3GPP Release-16 زیر 6 گیگاهرتز 5G با حداکثر سرعت 4.7 گیگابیت بر ثانیه است و از اتصال سه باند Wi-Fi 6E و نسل بعدی بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند. مودم 5G کاملاً یکپارچه و مجموعه فناوری 5G UltraSave 2.0 مدیاتک بهترین بهره وری انرژی سلولی را در کلاس خود تضمین می کند. برای پوشش مطمئن در همه جا، چیپست از تجمع حامل 2CC و دو سیم کارت 5G با VoNR دوگانه پشتیبانی می کند. قابلیت دو سیم کارت همچنین به کاربران اجازه می دهد تا دو اتصال داشته باشند و تماس های کاری و شخصی را از یک گوشی هوشمند آسان کند.