مدیاتک از استک پلتفرم جدید AIoT رونمایی کرد و تراشه Genio 1200 AIoT را معرفی کرد

مدیاتک از استک پلتفرم جدید AIoT رونمایی کرد و تراشه Genio 1200 AIoT را معرفی کرد

مشتریان می توانند از میان طیف وسیعی از تراشه های Genio بر اساس نیاز محصول خود انتخاب کنند، سپس از منابع توسعه MediaTek و SDK پلتفرم باز Yocto Linux برای سفارشی کردن طرح های خود استفاده کنند. مدیاتک همچنین مشتریان را قادر می سازد تا به راحتی به سخت افزار و نرم افزار سیستم شریک دسترسی داشته باشند و از شبکه های شریک و کانال های فروش استفاده کنند. MediaTek Genio با ارائه یک پلت فرم یکپارچه و با کاربری آسان، هزینه های توسعه را کاهش می دهد و زمان ورود به بازار را سرعت می بخشد، در حالی که پشتیبانی طولانی مدت از به روز رسانی سیستم عامل و وصله های امنیتی را ارائه می دهد که چرخه عمر محصول را افزایش می دهد. جری یو گفت: “امروز، مدیاتک محبوب ترین دستگاه های AIoT در بازار را تامین می کند. همانطور که صنعت وارد دوره بعدی نوآوری می شود، پلتفرم Genio مدیاتک انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و پشتیبانی توسعه ای را که برندها برای برآورده کردن آخرین نیازهای بازار به آن نیاز دارند، فراهم می کند.” ، معاون ارشد شرکت مدیاتک و مدیر کل گروه تجاری محاسبات، اتصال و متاورس مدیاتک. ما مشتاقانه منتظریم تا تجربه‌های کاربری جدیدی را ببینیم که برندها را با Genio 1200 و قابلیت هوش مصنوعی قدرتمند آن، پشتیبانی از نمایشگرهای 4K و ویژگی‌های تصویربرداری پیشرفته زنده می‌کند.»

پلتفرم AIoT SDK را باز کنید

پلتفرم باز Genio AIoT SDK به طراحان اجازه می دهد تا چندین محصول را با بسته نرم افزاری یکسانی که از Yocto Linux پشتیبانی می کند سفارشی کنند. با ساده کردن نوشتن و کدگذاری هر لایه برنامه نرم افزاری، مشتریان می توانند بدون توجه به نوع برنامه، محصولات خود را با حداقل کمک توسعه دهند.

چیپست های با کارایی بالا
چیپست‌های MediaTek Genio عملکرد سریع چند هسته‌ای را با راندمان انرژی فوق‌العاده ارائه می‌کنند و تجربه کاربر را حتی برای محاسباتی‌ترین برنامه‌های هوش مصنوعی بهینه می‌کنند. CPU، GPU و واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) هر چیپست Genio با هم کار می کنند تا قابلیت های خودکار هوشمند را در لبه افزایش دهند و از نمایشگرها، دوربین ها و موارد دیگر با کیفیت بالا پشتیبانی کنند. بعلاوه، هر چیپست از آخرین پروتکل‌های Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می‌کند تا اتصال یکپارچه را ارائه دهد.

Genio 1200 جدید ترکیبی از بهترین عملکرد در کلاس، پشتیبانی از آخرین استانداردهای چند رسانه ای و نمایشگرهای 4K، و بهره وری انرژی استثنایی در یک تراشه کلاس 6 نانومتری است. این پلت فرم بسیار یکپارچه، قدرتمند و قابل ارتقا از چندین رابط پرسرعت مانند PCI-Express، USB 3.1 و GbE MAC پشتیبانی می کند و همچنین از مدیاتک Wi-Fi 6E و sub-6 5G ماژول ها برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازهای اتصال شما پشتیبانی می کند. .

منابع برای توسعه دهندگان و اکوسیستم شریک
پورتال توسعه دهنده Genio مدیاتک به مشتریان امکان دسترسی به طیف گسترده ای از ابزارهای توسعه و همچنین دسترسی به سخت افزار و نرم افزار سیستمی شرکا را می دهد. علاوه بر این، برندها می توانند از پورتال برای استفاده از شبکه های شریک و کانال های فروش استفاده کنند. این مجموعه از ابزارهای توسعه و پشتیبانی شریک، طراحی محصول AIoT و سرعت بخشیدن به بازار را برای برندها در هر اندازه آسان می کند.

سری Genio شامل SoCها و ماژول های سطح بالا، سطح متوسط ​​و ابتدایی است تا نیازهای بازار و برنامه های مختلف را برآورده کند، مانند:

  • Genio 1200 برای برنامه های پیشرفته AIoT که به بهترین عملکرد در کلاس نیاز دارند، پشتیبانی از آخرین استانداردهای چند رسانه ای و نمایشگرهای 4K، شتاب دهنده هوش مصنوعی 4.8 TOPs، و بهره وری انرژی استثنایی
  • Genio 500 برای برنامه‌های خرده‌فروشی و تجاری IoT که به پردازش پیشرفته، با کارایی بالا و قابلیت‌های چندرسانه‌ای پیشرفته نیاز دارند.
  • Genio 350 برای هاب ها در محیط های قابل حمل و خانگی که به دید سبک تر و پردازش لبه صدا نیاز دارند.
  • Genio 130 برای دستیارهای صوتی سبک وزن با پشتیبانی از ابر که به پلتفرم صوتی و میکروفون محور نیاز دارند.

Genio 1200 با یک پردازنده هشت هسته ای با کارایی بالا، گرافیک پنج هسته ای، پردازنده هوش مصنوعی دو هسته ای و موتورهای رسانه ای پیشرفته، برای لوازم خانگی هوشمند پیشرفته، برنامه های صنعتی IoT و سایر دستگاه های سختگیر که فناوری را یکپارچه می کنند، ایده آل است. . Genio 1200 همچنین می تواند نمایشگر و ورودی دوربین با وضوح فوق العاده بالا را از طیف وسیعی از برنامه های بینایی کامپیوتر (CV) دریافت و پردازش کند.

Genio 1200 از H2 2022 به صورت تجاری در دسترس خواهد بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

مدیاتک امروز از پلتفرم جدید Genio خود برای دستگاه های AIoT رونمایی کرد و اولین تراشه از خانواده Genio را معرفی کرد، Genio 1200 که برای محصولات پیشرفته AIoT طراحی شده است. MediaTek Genio یک پشته پلتفرم کامل برای AIoT با چیپست های قدرتمند و فوق کارآمد، کیت های توسعه نرم افزار پلت فرم باز (SDK) و یک پورتال توسعه دهنده با منابع و ابزار جامع است. این پلتفرم یکپارچه، توسعه اپلیکیشن‌های هوشمند نوآورانه برای مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها و صنعت را در سطوح بالا، میان‌رده و ابتدایی برای برندها آسان می‌کند و این دستگاه‌ها را سریع‌تر به بازار عرضه می‌کند. با MediaTek Genio، مشتریان به تمام سخت افزار، نرم افزار و منابع مورد نیاز برای حرکت از مفهوم به طراحی و ساخت دسترسی دارند.