سامسونگ دیسپلی 3.1 میلیارد دلار در تولید OLED در کره جنوبی سرمایه گذاری کرده است

Samsung Electronics اعلام کرده است که زیرمجموعه‌اش، Samsung Display، قصد دارد تا سال 2026، 3.1 میلیارد دلار در Asan، کره جنوبی، برای تولید پنل‌های صفحه‌نمایش دیود ساطع نور آلی پیشرفته (OLED) سرمایه‌گذاری کند. وزارت این کشور گفت که نسل بعدی پنل های صفحه نمایش OLED سامسونگ در تبلت ها و لپ تاپ ها ادغام خواهد شد. در حال حاضر شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه اپل با سامسونگ دیسپلی برای تولید قطعاتی برای به‌روزرسانی خط مک‌بوک پرو که انتظار می‌رود در مقطعی قبل از سال 2026 عرضه شود، قرارداد بسته است.

صاحبان صنعت می گویند که سرمایه گذاری قابل توجه در کارخانه این شرکت در آسان، جنوب Chungcheong، به برآورده ساختن سفارشات اپل برای نمایشگرهای OLED iPad و MacBook کمک می کند – شرکت n آمریکای شمالی به طور رسمی پذیرش این نوع فناوری صفحه نمایش را برای این محصول تایید نکرده است. خطوط . سامسونگ احتمالاً در تلاش است تا با غول سیلیکون ولی رابطه بلندمدت برقرار کند و در عین حال از رقبای خود در کره جنوبی و همچنین کشورهای همسایه پیشی بگیرد. گزارش شده است که رقیب داخلی ال جی در حال حاضر قادر به پذیرش سفارشات جدید نیست زیرا کارخانه های نمایشگر آن با حداکثر ظرفیت تولید کار می کنند.

سامسونگ دیسپلی اعلام کرد که قصد دارد تولید LCD را تا پایان سال 2020 متوقف کند، اما تاخیرها باعث شد تولید دو سال بعد متوقف شود. این شرکت بسیاری از امکانات تولید LCD سابق خود را به رقبای بین‌المللی فروخت و از آن زمان بر روی فناوری صفحه نمایش QD-OLED خود برای تلویزیون‌ها تمرکز کرده است و اکنون به نظر می‌رسد که در حال دو برابر شدن بر روی راه‌حل‌های برتر OLED برای مشتریانی خوش‌بین است. سازنده نمایشگرهای OLED ژاپنی JOLED هفته گذشته اعلام کرد که پس از انجام سفارشات برای چندین مشتری تعطیل می شود. یکی از شرکت‌های عقب مانده اپل، اپل است، بنابراین اعلام ناگهانی صفحه نمایش سامسونگ امروز به خوبی زمان‌بندی شده بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران