روتر Wi-Fi 7 Cryptomining – یک کلاهبرداری جدید (Ab) با استفاده از یک نام دوستانه


نهادی که خود را “TP-Link ASIC” می نامد اخیراً یک ماینر ارز دیجیتال ASIC سازگار با Wi-Fi 7 را با ادعای نرخ هش برتر حتی از RTX 4090 قدرتمند … در یک الگوریتم خاص سازگار با ASIC معرفی کرد. اگر مفهوم روتری که از رمزنگاری بهره برداری می کند برای شما عجیب، ناراحت کننده یا کاملاً مشکوک به نظر می رسد، شما تنها نیستید. بازار مصرف برای ماینینگ کریپتو در چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته است، که عمدتاً به دلیل تغییر اتریوم به Proof of Stake در سپتامبر گذشته است که باعث ناکارآمدی پردازنده‌های گرافیکی در استخراج کوین سودآور قبلی می‌شود. با این حال، استخراج ASIC در سراسر دریای الگوریتم‌های مختلف و سکه‌های جایگزین رایج باقی می‌ماند. یکی از این ارزهای جایگزین Kadena است، یک ارز دیجیتال اثبات کار کوچکتر که به نظر می رسد در محدوده 1 دلار قرار دارد. اینجاست که “TP-Link ASIC” تلاش های مهندسی خود را با “TP-Link NX31 31.2 THS Router Miner” به کار گرفته است، که همانطور که از نامش پیداست، 31.2 TH/s قدرت استخراج را ارائه می دهد. هش Kadena با قیمت پایین 1990 دلار (قبلاً 1440 دلار).

اگر به اندازه کافی در اطراف بوده اید تا شکست و شکست آزمایشگاه های پروانه را به یاد بیاورید، احتمالاً در حال حاضر ناله می کنید و سر خود را در دستان خود گرفته اید. خرید ASIC از فروشندگان جدید و اثبات نشده ای که قول ماه را می دهند هرگز ایده خوبی نیست. اما TP-Link یک شرکت اثبات نشده نیست، آنها تجارت موفقی دارند و محصولات قانونی را می فروشند. مطمئناً با آن به درستی برخورد می شود زیرا یک برند معتبر است، درست است؟ خب، پیچش اینجاست. “TP-Link ASIC” است نه لینک تی پی. وقتی از Tom’s Hardware در مورد این راه اندازی جدید پرسیده شد، یکی از نمایندگان TP-Link پاسخ داد که “TP-Link ASIC” هیچ وابستگی به TP-Link و روتر استخراج NX31 آنها ندارد.

حتی بدون تایید TP-Link واقعی، ما به راحتی می توانیم این کلاهبرداری را با جستجوی ساده در سایت آنها تشخیص دهیم. برای یک چیز، تنها محصول دیگری که توسط “TP-Link ASIC” منتشر شد، جعبه استخراج دوج کوین است که همین چند روز پیش منتشر شد و تمام صفحات انتشار مطبوعاتی “رسمی” با خطای 404 پایان می یابد و هیچ کدام توسط TP- پست نشده است. خود را در صفحه خبری خود پیوند دهند. سرنخ دوم در تصویر دستگاه است که بدون ویرایش، روتر موجود TP-Link Archer BE900 Wi-Fi 7 را با نام دقیق در URL تصویر نشان می دهد. شاید عجیب به نظر نرسد که “TP-Link ASIC” از شاسی TP-Link در صورتی که یک شرکت تابعه یا بخش قانونی این دومی بود استفاده کند، اما پوشش آن با میزبانی مجدد تصویر بدون تغییر ابرداده آن منفجر می شود. . سومین سرنخ که در واقع یک تخم مرغ عید پاک بسیار سرگرم کننده است این است که شناور کردن روی لوگوی TP-Link در گوشه سمت چپ بالا نشان می دهد که آنها اشتباه تایپی داشته اند و به طور تصادفی آن را به عنوان “آرم TPLink ASIC” آپلود کرده اند. آخرین سرنخ در پایین صفحه است که مکان TP-Link در ایالات متحده در کالیفرنیا را لیست می کند، اما اگر پیوند پشتیبانی آنها را دنبال کنید، یک دفتر خدمات پستی ایالات متحده در تنسی، یک شماره تصادفی 800 و یک پیوند چت تلگرام را به جای لیست می کند. شما را به پورتال رسمی پشتیبانی TP-Link می برد.

به طور خلاصه، این کلاهبرداری‌های سخت‌افزاری چیز جدیدی نیستند، و ما می‌توانیم این را به انبوه کلاهبرداری‌های رمزنگاری اضافه کنیم که در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند تا با سکه‌های به‌سخت به‌دست‌آمده (یا استخراج‌شده) از کسانی که به‌دنبال فرصت سرمایه‌گذاری هستند کلاهبرداری کنند. اگر شوخی می‌کنید، می‌توانید «TP-Link NX31 Kadena 31.2 THS Kadena Miner Router» را در اینجا در وب‌سایت آنها پیدا کنید که احتمالاً به زودی C&D’d خواهد شد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup