دی وی دی رایتر یا درایو نوری اینترنال مخصوص کامپیوتر در فروشگاه نیک نام تِک | techpowerup

اگر شما هم بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود DVD Writer دارید حتماً تا به حال با مشکلات آن روبرو شده اید. یک بار دی وی دی میخونه سی دی نمیخونه یا درش باز نمیشه یا باز میشه ولی به سرعت بسته میشه به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم دلایل بروز این ایرادات و تا حد امکان روش‌هایی برای رفع مشکل را بیان کنیم. ما در این مقاله از تیم تعمیرات کامپیوتر کرج رایان کمک گرفته ایم. بعضی از لپ تاپ های امروزی دی وی رایتر ندارند و فقط شامل پورت های مختلف هستند.و لپ تاپ ها سبک وزن می شوند .

آموزش گام به گام ترکیب یک تصویر با متن در ایندیزاین

است.محصولات شرکت پایونیر از کيفيت بسيار بالايی برخوردار بوده و در بيش از 100 کشور دنيا عرضه می‌شود و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده و توانسته رضایت حداکثری کاربران را جلب کند. برای درک آسان و سریع مفهوم ” درایو نوری اکسترنال ” نیاز است که ابتدا دو مفهوم ” درایو نوری ” و ” درایو اکسترنال ” را به صورت جداگانه توضیح دهیم. که از آن برای خواندن و نوشتن یا پاک کردن اطلاعات ازدیسک‌های نوری استفاده می‌شود. زمانی که به درستی از دی وی دی رایتراکسترنال محافظت کنید و آن را داخل محفظه ای پلاستیکی یا درون جعبه ای و .. نگهداری کنید تا گرد و غبار موقع حمل ، داخل آن نفوذ نکند، با این شرایط می توانید تا مدت زمان طولانی ازآن استفاده کنید. میزان عمر بالای آنها می باشد ، به این صورت که برای اتصال آن به سیستم توسط اتصالات سخت افزاری یو اس بی استفاده می شود و این امر موجب می شود که هیچ آلودگی و گرد و غباری وارد دی وی دی پلیر نمی شود ، مگر اینکه دچار یک ضربه فیزیکی شود.

درایو DVD اکسترنال مدل Power 2 Go (جعبه طرح قدیم)

برای رفع این مشکلات، اجزای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض می شوند. لنز، موتور و درب دی وی دی رام را می توان اجزای اصلی به شمار آورد که اختلال در عملکرد هریک از این اجزا، باعث اختلال در عملکرد کل DVD ROM خواهد شد. این محصول یکی دیگر از محصولات برند ایسوس به شمار می رود که از طراحی شیک و چشمگیری بهره مند است. این درایو را می توان به عنوان یک محصول حرفه ای معرفی نمود زیرا سرعت خواندن و نوشتن بالایی دارد. در دیسک های سی دی زمان دسترسی تصادفی به اطلاعات به وسیله ی این محصول از سرعت 140 میلی ثانیه ای بهره مند است و در دیسک های دی وی دی نیز دارای سرعتی برابر با 160 میلی ثانیه می باشد.

DVD ROM SATA

دو دلیل عمده و شایع که برای این مجله خبری سخت افزار کامپیوتر وجود دارد اولی کثیفی لنز دی وی دی رایتر است و دومی موتور چرخنده دی وی دی یا سی دی. بهتر است پيش از خريد بودجه خود را مشخص کنيد و بر اساس آن به بازار خريد قدم بگذاريد. در هنگام خريد به بافر و سرعت دي وي دي رايتر توجه کنيد و دی وی دی رایتری با سرعت و بافر مطابق با نيازتان انتخاب کنيد.

http://asanbehbar.ir

اندازی دی وی دی درایو؛ اندازه و ابعاد این قطعه می‌تواند متفاوت باشد. پس در زمان خرید توجه داشته باشید که اندازه این درایور مناسب لپ تاپ شما باشد. دی وی دی رایتر هم مانند دیگر دستگاه های رایانه، از اجزای مختلف تشکیل شده است. تمامی این اجزا، در مدل های مختلف این دستگاه وجود داشته و کارایی یکسانی دارند. قسمت پشتی درایو نوری اینترنال شامل درگاهی برای کابل است که به مادربرد متصل می‌شود. نوع کابل استفاده شده به نوع درایو بستگی دارد اما تقریباً همیشه هنگام خرید درایو نوری کابل آن هم همراهش است.

  • این درایوDVD به کمک درگاه USB به لب‌تاپ شما متصل می‌شود و امکان خواندن و نوشتن روی لوح‌های فشرده DVD را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • یک نمونه بسیار شفاف و واضح درباره بافر و نحوه انجام کار آن را می توان در زمان ارسال دستورات پیاپی چاپ به پرینتر شاهد بود.
  • برای ایراد دوم که عنوان شد ابتدا توضیحی را نسبت به وظیفه موتور چرخنده بیان می‌کنیم تا با مکانیزم آن آشنا شوید.
  • سامسونگ ، اچ پی ، پایونیر ، سونی و ترنسند از جمله شرکت هایی هستند که محصولات خود را در بازار عرضه کرده اند.
  • یا بلوری رایترDVR-XD11Tبرند پایونیراین توانایی را دارد که تمامی دیسک‌های رایج موجود در بازار را بخواند و برروی آن‌ها رایت کند.