دارندگان NVIDIA RTX 3080 Ti از خرابی کارت ها در طول جلسات بسته بازی بتا Diablo IV خبر می دهند

عضو انجمن بلیزارد، ForANge تجربه خود را به اشتراک گذاشت: “کارت گرافیک من نیز سوخت. در حین پخش، فن های کارت گرافیک گیگابایت GeForce RTX 3080 Ti ناگهان با حداکثر سرعت شروع به کار کردند. در همان زمان، سیگنال مانیتور ناپدید شد. پس از چرخاندن. برق را خاموش کردم و سعی کردم دوباره آن را روشن کنم، نتوانستم آن را به کار بیاندازم. کارت کمی کمتر از یک سال از عمرش گذشته است. این اتفاق در یک صحنه با گل ها رخ داد که منظره ای برفی را نشان دادند.”

سولفات برخورد مشابهی با کارت آنها داشت، اما با یک اثر انفجاری تر: «به کلیسایی رسیدم که صحنه فلش بک در آن پخش می شود، سپس طرفداران پردازنده گرافیکی من به حداکثر رسید، هر سه مانیتور سیاه شدند و سپس برق را خاموش کردند. بوی لوازم الکترونیکی سوخته را استشمام کردم، کمی صبر کردم، سپس سعی کردم دوباره آن را روشن کنم و مانیتورها سیاه ماندند. مادربرد دارای چراغ‌های خطا است و سفید ثابت را نشان می‌دهد، که به معنای خطا در کارت گرافیک است. GeForce RTX 3080 Ti گیگابایتی من در آب مرده است.”تیم بلیزارد پیامی را در تاپیک ارسال کرده و توصیه هایی را برای افراد آسیب دیده ارائه می دهد:

“اگر کارت شما هنوز کار نمی کند، این مراحل عیب یابی را امتحان کنید:

  • یک چرخه کامل برق (AC OFF->AC ON) را انجام دهید و ببینید آیا GPU در ویندوز قابل شناسایی است یا خیر.
  • اگر پردازنده گرافیکی در ویندوز یافت می شود، درایور را به طور کامل نصب کنید.
  • اگر جواب نداد، لطفاً پاسخ دهید و اطلاعات یا گزارش‌های زیر را وارد کنید:

1) فروشنده کارت گرافیک و شماره مدل
2) نمایش وضوح هنگام اجرای Diablo IV
3) حالت نمایش (پنجره/پنجره تمام صفحه/تمام صفحه)
4) حداکثر FPS در پیش زمینه، حداکثر FPS در پس زمینه
5) تنظیمات کیفیت گرافیکی Diablo IV، از پیش تنظیم شده با Low/Medium/High. یا جزئیات بیشتر با تنظیمات سفارشی. “The New World، یک MMO تولید شده توسط آمازون گیمز، به دلیل توانایی ظاهری خود در از بین بردن قدرتمند RTX 3090 در اواسط سال 2021 به بدنامی ناخواسته دست یافت. طرفداران بلیزارد با خاطرات طولانی همچنین به یاد دارند که طبق شایعات، Starcraft 2 یک قاتل GPU است. تقریباً در زمانی که بازی عرضه می‌شود، صحبت‌هایی در مورد پیش‌فرض Diablo IV بتا به تنظیم نرخ فریم بدون محدودیت وجود دارد، که می‌تواند کارت گرافیک را در حالت اوج عملکرد ارسال کند و حجم غیرعادی بالایی از قدرت را جذب کند اعضای انجمن پیشنهاد می‌کنند که بهتر است نرخ فریم را محدود کنید. از طریق منوی بازی، بررسی کنید که آیا تنظیمات Max Frame Rate در کنترل پنل NVIDIA غیرفعال است یا خیر.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

ترکیبی از نسخه بتای بسته Diablo IV و کارت گرافیک NVIDIA RTX 3080 Ti برای دومی کشنده است – بازخورد جامعه به بلیزارد هشدار داده است که در روزهای آینده این مشکل را با کمک NVIDIA بررسی خواهند کرد. اعتقاد بر این است که بازی نقص‌های سخت‌افزاری را در کارت آسیب‌دیده آشکار می‌کند، اما عجیب است که یک مدل خاص بیشترین مشکلات را ایجاد کند. گفته می شود که دارندگان بدشانس 3080 Ti که در نسخه بتای بسته شرکت می کنند، در بهترین حالت عملکرد بد یا متناقض در بازی را تجربه می کنند و در بدترین حالت، BSOD ها با پردازنده های گرافیکی غیر کاربردی همراه هستند.