جوامع Reddit برای اعتراض به اصلاح سیاست‌ها خصوصی می‌شوند

هزاران انجمن گفتگو در Reddit اکنون درهای خود را به روی دسترسی عمومی بسته اند – علائم هشداردهنده در هفته های اخیر به صورت آنلاین ظاهر شده است، با رهبران جامعه از اعتراضی علیه تغییرات سیاست سایت خبری اجتماعی، از جمله استراتژی برای کسب درآمد از دسترسی به مجموعه بزرگی از داده های کاربر برای مثال، subreddit بسیار محبوب r/hardware اکنون به “یک جامعه خصوصی” تبدیل شده است – کاربران ثبت نام نشده با یک پیام مختصر در صفحه اول استقبال می شوند: “این subreddit در اعتراض به اینکه Reddit برنامه های شخص ثالث را می کشد موقتا بسته شده است، به /r مراجعه کنید. /ModCoord و /r/Save3rdPartyApps برای اطلاعات بیشتر.” سایت های خبری گزارش می دهند که در مجموع نزدیک به 3500 subreddit به تلاش “تجزیه” پیوسته اند. به گفته بی بی سی، این شامل “پنج انجمن از 10 انجمن محبوب سایت – r/gaming، r/aww، r/Music، r/todayilearned و r/pics) می شود که هر کدام بیش از 30 میلیون عضو دارند.

تغییرات خط‌مشی Reddit هزینه‌های هنگفتی را برای «دسترسی ممتاز» ایجاد می‌کند، که عملاً نیاز به برنامه‌های محبوب شخص ثالث Reddit – مانند Apollo، Reddit is Fun، Sync و ReddPlanet – را که به کاربران امکان می‌دهد سایت را از طریق یک رابط قابل تنظیم مرور کنند، از بین می‌برد. کریستین سلیگ، توسعه‌دهنده آپولو، هفته گذشته ادعا کرد که مدل پریمیوم جدید می‌تواند او را ملزم به پرداخت 20 میلیون دلار برای اجرای برنامه‌اش کند: «رفتن از یک API رایگان به مدت 8 سال به هزینه‌های هنگفت ناگهانی چیزی نیست که بتوانم آن را انجام دهم». او از آن زمان برنامه‌های خود را برای تعطیل کردن این سرویس بیان کرده است: “Apollo در 30 ژوئن تعطیل خواهد شد. تصمیمات و اقدامات اخیر در Reddit متأسفانه ادامه آپولو را غیرممکن کرده است. از شما برای همه حمایت‌های شما در طول سال‌ها سپاسگزاریم.”



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

هفته گذشته یک پست گروهی توسط یک گروه تعدیل کننده به اشتراک گذاشته شد: «در 12 ژوئن، بسیاری از زیر ردیت ها در اعتراض به این سیاست بسته خواهند شد. برخی پس از 48 ساعت برمی‌گردند: برخی دیگر برای همیشه ناپدید می‌شوند مگر اینکه با مشکل به‌اندازه کافی برخورد شود، زیرا بسیاری از گردانندگان قادر به انجام کار خود با ابزارهای بد موجود از طریق برنامه رسمی نیستند. این کاری نیست که هیچ یک از ما ساده انجام دهیم: ما کاری را که انجام می دهیم انجام می دهیم زیرا عاشق Reddit هستیم و واقعاً معتقدیم که این تغییر ادامه انجام کاری را که انجام می دهیم غیرممکن می کند. اعتراض به دلیل «قدرت در اعداد» مؤثر خواهد بود، که احتمالاً توجه تیم رهبری Reddit را جلب خواهد کرد.

آنها روند پشت این راهپیمایی مجازی را توضیح دادند: “اگر یک ساب ردیت خصوصی بود، ممکن است ردیت وارد شود. اما اگر نصف کل وب سایت باشد، آنگاه شما بیشتر تحت فشار هستید. این یک موقعیت کاملاً داوطلبانه است، ما انجام می دهیم. هیچ گونه غرامت مالی دریافت نمی کنیم، و با وجود این، ما دوست داریم آن را بسیار جدی بگیریم. کل جامعه ما از ما در برابر این تغییر حمایت می کنند… احساس خوبی است که بتوانیم بگوییم: “اگر شما به تعدیل جوامع خود ادامه دهید، ما احساس خوبی نمی کنیم. این تغییرات را فشار دهید… اگر تقریباً کل وب سایت باشد، آیا آنها آنچه را که در همه این جوامع ساخته اند را نابود می کنند، فقط برای انجام این تغییر بسیار نامطلوب که مدها و کاربران Reddit به شدت با آن مخالف هستند؟

تحریریه Techpowerup