اینتل 2022 و استراتژی رشد بلندمدت را در نشست سرمایه گذاران ترسیم می کند

اینتل 2022 و استراتژی رشد بلندمدت را در نشست سرمایه گذاران ترسیم می کند

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل گفت: “تکثیر مداوم فناوری باعث افزایش تقاضای پایدار و بلندمدت برای نیمه هادی ها می شود و تا سال 2030 یک فرصت بازار 1 تریلیون دلاری ایجاد می کند.” با در نظر گرفتن این فرصت، امروز استراتژی و نقشه راه خود را برای تسریع رشد درآمد سالانه 10 تا 12 درصدی تا سال 2026 از طریق دو برابر کردن نوآوری، تقویت بیشتر همکاری با مشتریان و شرکای خود و استفاده از قدرت های اصلی خود ارائه کردیم. با موفقیت بازارهای سنتی را گسترش داده و بازارهای جدید را مختل می کند. اهداف ما بلندپروازانه هستند، اما من مطمئن هستم که استراتژی درست و تیم مناسب برای دستیابی به آنها و ایجاد ارزش بلندمدت برای سهامداران خود داریم.

چشم انداز سال 2022

در رویداد امروز، اینتل چشم انداز خود را برای سال 2022 ارائه کرد. برای سال 2022، اینتل درآمد 76 میلیارد دلاری را پیش بینی کرد. 52% حاشیه ناخالص غیر GAAP؛ EPS غیر GAAP 3.50 دلار؛ و مخارج سرمایه خالص تقریباً 27 میلیارد دلار. انتظار می رود جریان نقد آزاد تعدیل شده منفی 1 تا 2 میلیارد دلار باشد زیرا شرکت سرمایه گذاری های خود را برای تسریع رشد بلندمدت افزایش می دهد.

اینتل میزبان نشست سرمایه گذاران 2022 خود در روز پنجشنبه (17/2/22) بود و عناصر کلیدی استراتژی شرکت و مسیر رشد بلندمدت را در زمان تقاضای بی سابقه برای نیمه هادی ها تشریح کرد. این رویداد شامل مجموعه‌ای از اعلامیه‌های سطح واحد تجاری شرکتی و فردی، از جمله جزئیات بیشتر در مورد استراتژی سرمایه هوشمند شرکت، نقشه‌های راه محصول در بخش‌های گزارش جدید و مراحل اصلی اجرا بود.

دیوید زیننر، مدیر ارشد مالی اینتل گفت: “ما قصد داریم از طریق تمرکز مجدد خود بر بازارهای بزرگ و رو به رشد، سرمایه گذاری در نقشه راه فناوری و رویکرد منضبط به بودجه بندی، به اهداف رشد تعیین شده امروز دست یابیم.” در عین حال، ما نظم مالی را با تمرکز مداوم بر رشد درآمد، افزایش حاشیه ناخالص و جریان نقدی قوی ترکیب خواهیم کرد. این رویکرد به ما در توانایی خود برای اجرای برنامه و ارائه بازدهی جذاب به سهامداران اطمینان می دهد.

از آنجایی که سرمایه گذاری های اینتل شروع به ایجاد رشد سریع تر می کند، انتظار می رود که حاشیه ناخالص از 51% به 53% طی سه سال آینده به 54% تا 58% در سال های 2025 و 2026 افزایش یابد. علاوه بر رشد سریعتر درآمد، این شرکت شاهد چندین مورد است فرصت هایی برای افزایش حاشیه ناخالص تا سال 2025. اینها شامل اجرای سرمایه گذاری های شرکت برای ارائه پنج گره در چهار سال برای به دست آوردن مجدد رهبری فناوری، فروش ترکیبی بهتر از محصولات پیشرو و مقیاس پذیری کسب و کارهای نوظهور و با رشد بالاتر است. اینتل همچنین قصد دارد نظم و انضباط هزینه ای قوی را حفظ کند تا صرفه جویی در هزینه بیشتر را شناسایی کند تا باعث افزایش حاشیه ناخالص شود و محصولات پیشرو را با بهترین هزینه در کلاس ارائه دهد.

استراتژی سرمایه هوشمند اینتل

برنامه رشد بلندمدت اینتل مبتنی بر استراتژی سرمایه هوشمند آن است که هدف آن کمک به رشد سرمایه در عین ایجاد انعطاف‌پذیری و بازدهی بالاتر از سرمایه‌گذاری است. به عنوان بخشی از استراتژی سرمایه هوشمند، اینتل قصد دارد از یک رویکرد منضبط برای سرمایه گذاری های خود استفاده کند و از مشوق های دولتی، مشارکت مشتری و سایر مشارکت های خلاقانه برای جبران هزینه های سرمایه استفاده کند. این به شرکت این امکان را می دهد که به سرعت خود را با فرصت های بازار وفق دهد و سهم بازار را به دست آورد و در عین حال ساختار حاشیه و مخارج سرمایه خود را مدیریت کند. عناصر کلیدی سرمایه هوشمند عبارتند از:

  • سرمایه‌گذاری هوشمند در ظرفیت: اینتل به شدت «پوسته‌ها» را می‌سازد که نشان‌دهنده کوچک‌ترین بخش از هزینه کلی یک کارخانه هستند، اما طولانی‌ترین زمان تولید را دارند. وجود فضای پوسته در دسترس به کسب‌وکار انعطاف‌پذیری در نحوه و زمان ارائه ظرفیت اضافی آنلاین بر اساس محرک‌های مرحله مانند آمادگی محصول، شرایط بازار و تعهدات مشتری می‌دهد.
  • مشوق های دولتی: اینتل به همکاری با دولت های ایالات متحده و اروپا برای ارتقای مشوق ها برای ظرفیت تولید داخلی نیمه هادی های پیشرفته ادامه می دهد، در حالی که کارخانه های پیشرفته ای را ایجاد می کند که عرضه داخلی را تضمین می کند و فرصت هایی را برای افزایش رشد اقتصادی در جوامع محلی فراهم می کند. .
  • تعهدات مشتری: خدمات ریخته‌گری اینتل از نزدیک با مشتریان بالقوه کار می‌کند و برخی تمایل به پرداخت پیش‌پرداخت برای تضمین ظرفیت دارند. این به اینتل مزیت حجم متعهد را می دهد و ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد و در عین حال راهروهای ظرفیتی را برای مشتریان ریخته گری ما فراهم می کند.
  • قراردادهای زیرساختی: اینتل همچنین در حال بررسی راه های نوآورانه برای بهینه سازی سرمایه گذاری های خود در پروژه های تولیدی جدید است. امروز، اینتل تفاهم نامه ای را با Brookfield Asset Management (بروکفیلد)، یکی از بزرگترین سرمایه گذاران جهان در دارایی های واقعی، اعلام کرد که به موجب آن اینتل و بروکفیلد گزینه های تامین مالی پروژه را برای کمک به تامین مالی سایت های تولیدی جدید اینتل و برخی فرصت های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر بررسی خواهند کرد. . این امر انعطاف پذیری سرمایه اینتل را افزایش می دهد و به تسریع توسعه تولید اینتل کمک می کند. این یک مدل خلاقانه و بی‌نظیر برای صنعت است که به اینتل اجازه می‌دهد تا از مزایای یک موسسه مالی پیشرو برای مقیاس‌بندی ظرفیت خود به شیوه‌ای کارآمد سرمایه استفاده کند. این قرارداد همچنین نشان می دهد که چگونه مشوق های دولتی می تواند به افزایش سرمایه خصوصی برای توسعه تولید نیمه هادی کمک کند.
  • ریخته گری خارجی: در نهایت، اینتل قصد دارد از ریخته گری خارجی به طور موثر استفاده کند و از برخی از قابلیت های منحصر به فرد آنها برای کمک به ارائه محصولات پیشرو در صنعت استفاده کند.

اقدامات سرمایه هوشمند اینتل با هم انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند، سرمایه ناخالص مورد نیاز کلی آن را کاهش می‌دهد و به‌عنوان مانعی برای سود ناخالص عمل می‌کند.برنامه هایی برای رهبری در بازارهای سنتی و اختلال در بازارهای نوظهور با رشد بالا
اینتل امروز به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی را در مورد شش واحد تجاری متمایز اما مکمل خود ارائه کرد که این شرکت را قادر می‌سازد هم در بازارهای بزرگ سنتی خود و هم در بازارهای نوظهور با رشد بالا، رشد کند. این شامل رشد برنامه ریزی شده در بازارهای مشتری، مرکز داده، شبکه و لبه بر اساس نقشه راه های رقابتی فزاینده، و توانایی ایجاد اختلال در بازارهای نوظهور مهم با سرمایه گذاری های هدفمند در محاسبات و گرافیک شتابان، ریخته گری، تحرک و خودرو است. در بازار خودرو، این شرکت همچنان در مسیر عرضه Mobileye در ایالات متحده در اواسط سال 2022 از طریق عرضه اولیه عمومی است، جایی که اینتل مالک اکثریت Mobileye باقی خواهد ماند. این ساختار به اینتل موتورهای رشد متعدد و انعطاف ذاتی در نحوه سرمایه گذاری می دهد. بخش‌های گزارش‌دهی جدید اینتل، که از نتایج سه‌ماهه اول آن در سال 2022 گزارش می‌شود، همچنین شفافیت بیشتری را برای سهامداران فراهم می‌کند و به آنها امکان مشاهده مستقیم پیشرفت شرکت در هر زمینه را می‌دهد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

پیش بینی های این شرکت شامل تخمین های GAAP و غیر GAAP است. تطابق کامل بین این اقدامات GAAP و غیر GAAP در زیر آمده است.

رشد سودآور بلند مدت

در بلندمدت، اینتل انتظار دارد که رشد درآمد سال به سال به رقم متوسط ​​به بالا در سال‌های 2023 و 2024 برسد و رشد سال به سال به 10 تا 12 درصد تا سال 2026 برسد.