اینتل با محصولات جدید به رهبری خود در 5G سرعت می بخشد

اکنون، اپراتورها به دنبال جهش در شکاف بعدی با ارائه قابلیت‌های بومی ابری برای خودکارسازی، مدیریت و پاسخگویی به مجموعه‌ای متنوع از داده‌ها و خدمات هستند و اطلاعات مورد نیاز سازمان‌ها را در لبه عملیات خود فراهم می‌کنند. امروز، اینتل مجموعه‌ای از محصولات و راه‌حل‌هایی را معرفی کرد که این انتقال و پشتیبانی صنعتی گسترده را از اپراتورهای بزرگ، تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) و فروشندگان مستقل نرم‌افزار (ISV) ممکن می‌سازد.

Sachin Katti، معاون ارشد شرکت، گفت: «اینتل به ابرها، شبکه‌ها و شرکت‌ها در سرتاسر جهان قدرت می‌دهد و به ما بینشی منحصربه‌فرد در مورد مکان قرار دادن محاسبات و شتاب در سراسر پیوستار از ابر تا لبه می‌دهد و به مشتریان ما کمک می‌کند تا برای برآورده کردن درخواست‌های کاربران مقیاس کنند.» اینتل. و مدیر عامل گروه شبکه و اج. پیشرفت‌هایی که ما در پلت‌فرم‌های نسل چهارم Intel Xeon خود انجام داده‌ایم تا عملکرد vRAN را دوبرابر کند و در عین حال در همان محدوده قدرت باقی بماند، تقریباً دو برابر توان عملیاتی UPF هسته 5G و تسریع در استقرار مجموعه گسترده‌ای از شبکه‌ها، امنیت و سازمانی پیشرو در صنعت. خدمات، اینتل را به پلتفرمی برای مشتریان ما تبدیل می کند تا شبکه های آینده خود را امروز مدرن سازی کرده و کسب درآمد کنند.”

از غرفه اینتل در نمایشگاه MWC 2023 دیدن کنید و نمایش های فناوری آن را در زمینه ساخت شبکه های 5G و ارائه خدمات 5G، با صدای شرکای صنعتی از جمله دل، اریکسون، مایکروسافت، و ورایزون و غیره از دست ندهید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

با ادغام کامل شتاب vRAN در سیستم روی تراشه (SoC) زئون اینتل و حذف نیاز به کارت شتاب دهنده خارجی، اینتل 2 برابر ظرفیت نسل به نسل را در همان بسته انرژی و تا 20 درصد توان بیشتر ارائه می دهد. صرفه جویی در هزینه از طریق شتاب داخلی، که فراتر از افزایش عملکرد استثنایی در حال حاضر در هر وات پلت فرم نسل چهارم Intel Xeon است. با این ترکیب از نوآوری‌های پردازشی و یکپارچه‌سازی ویژگی‌ها، اینتل انتظار دارد که پردازنده‌های نسل چهارم Xeon Scalable با Intel vRAN Boost با عملکرد هر وات بهترین کارت‌های شتاب‌دهنده SoC لایه 1 موجود در بازار امروز مطابقت داشته باشند یا بهتر باشند، در حالی که مزایای نرم‌افزار را ارائه می‌کنند. . شبکه های مجازی تعریف شده

انتخاب مشتری را در شتاب ارائه دهید
همراه با شتاب شبکه یکپارچه که در پردازنده‌های نسل چهارم اینتل Xeon Scalable تعبیه شده است، اینتل در حال توسعه Agilex 7 FPGA و N5X eASIC پارچه‌ای ASIC برای برنامه‌های ابری، ارتباطات و برنامه‌های جاسازی شده است.

همانطور که ارائه دهندگان خدمات ابری (CSP) در سال 2023 شروع به انتقال از شبکه های 200G به 400G کردند و انتظار می رود CoSP ها در سال 2024 دنبال شوند، دستگاه های Intel Agilex 7 FPGA AGI 041 راه حل های شتاب زیرساخت 400G را فعال خواهند کرد. دستگاه‌های AGI 041 توازن مناسبی از ظرفیت، بهره‌وری انرژی و عملکرد را برای واحد پردازش زیرساخت 400G (IPU) و راه‌حل‌های شبکه ارائه می‌کنند.

علاوه بر این، اینتل توانایی منحصربه‌فردی را برای بهینه‌سازی بیشتر هزینه و قدرت راه‌حل‌های زیرساختی 400G مشتریان از طریق ASIC‌های ساخت‌یافته اینتل eASIC ارائه می‌دهد. برای بار کاری شبکه، دستگاه‌های N5X080 می‌توانند قدرت هسته را تا 60 درصد در مقایسه با FPGA کاهش دهند، در حالی که زمان نمونه‌سازی را تا 50 درصد در مقایسه با ASIC سنتی کاهش می‌دهند.

اینتل همراه با شرکای Broadpeak، China Mobile، Cloudsky، Thundersoft و ZTE، پلتفرم رسانه ای Intel Converged Edge را معرفی کرد که چندین سرویس ویدئویی را از یک معماری چند مستاجر مشترک ارائه می دهد و از مقیاس پذیری بومی ابر برای پاسخگویی هوشمندانه به نیازهای متغیر بهره می برد.

شبکه‌های اصلی 5G بر روی نرم‌افزار اجرا می‌شوند و چابکی بومی ابر را ارائه می‌کنند
در قلب شبکه، اینتل به سمت معماری‌های مبتنی بر سرویس و مبتنی بر خدمات ابری با راه‌حل‌های باز برای مقابله با چالش‌هایی مانند عملکرد، هزینه کل مالکیت، بهره‌وری انرژی، امنیت و عدم مشاهده در پشته شبکه هدایت می‌شود. راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اینتل، شبکه‌های اصلی 5G را قادر می‌سازد تا سخت‌تر و هوشمندانه‌تر کار کنند تا به تعادلی بین نیازهای حیاتی شرکت و مشتری برای بهره‌وری، عملکرد و تأخیر انرژی دست یابند.

علاوه بر این، نرم‌افزار بنچمارک جدید Intel Infrastructure Power Manager برای 5G Core به صورت پویا مصرف انرژی سرور زمان اجرا را با ترافیک داده مطابقت می‌دهد بدون اینکه شاخص‌های عملکرد کلیدی مانند توان عملیاتی، تأخیر و از دست دادن بسته‌ها را به خطر بیندازد.

اینتل لحن را در لبه تنظیم می کند
رشد عظیم در لبه شبکه، در درجه اول در خدمات ویدئویی، بسیاری از چشم انداز رقابتی این دهه را برای ارائه دهندگان خدمات مشخص خواهد کرد. امکانات لبه شبکه اپراتورها آنها را برای ایجاد مزیت رقابتی برای این رشد قرار می‌دهد، اما پیش‌بینی اینکه کدام سرویس‌های ویدیویی خاص شروع به کار خواهند کرد دشوار است.

vRAN اینجاست و تقریباً همه استقرارها روی اینتل اجرا می شوند
نیاز به سیستم‌های با کارایی بالا، مقیاس‌پذیر، انعطاف‌پذیر و کم‌مصرف انرژی، تبدیل شبکه‌های تلفن همراه را از زیرساخت‌های مبتنی بر عملکرد ثابت، سیلیکونی و سخت‌افزاری به پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری کاملا مجازی‌سازی‌شده که بر روی پردازنده‌های همه منظوره اجرا می‌شوند، هدایت می‌کند. تسریع در مجازی‌سازی RAN، ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی (CoSP) را قادر می‌سازد تا ضمن بهبود بهره‌وری انرژی RAN و کاهش کل هزینه مالکیت (TCO) نیازمندی‌های آینده را برآورده کنند.

سرویس‌های ویدیویی – مانند CDN (شبکه‌های تحویل محتوا)، بازی‌های ابری، واقعیت ترکیبی و رندر سه بعدی – می‌توانند در یک محیط ابری واحد ارائه شوند که توسط برنامه‌های شتاب‌دهنده CPU و GPU پشتیبانی می‌شود. اپراتورها دیگر نیازی به سرمایه گذاری در منابع اختصاصی برای خدماتی ندارند که ممکن است پیشرفت نکنند. در عوض، آن‌ها می‌توانند به یک معماری همه‌منظوره تکیه کنند که در آن سرویس‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و می‌توانند از مقیاس‌پذیری بومی ابری برای تغییر خودکار یا مقیاس‌بندی خدمات با تغییر نیازها استفاده کنند.

این نرم افزار که با Casa Systems، NEC و Nokia آزمایش شده است، با ساده کردن دسترسی به ویژگی های کلیدی پردازنده های Xeon Scalable نسل سوم و چهارم اینتل، از جمله تله متری توان، حالت های کنترل توان دانه ای، و تاخیر کم، زمان عرضه به بازار برای ISV ها و اپراتورها را به طور چشمگیری کاهش می دهد. تغییر فرکانس اپراتورها می‌توانند از نرم‌افزار معیار برای کاهش هزینه کل مالکیت شبکه و سرعت بخشیدن به پیشرفت به سمت اهداف انتشار خالص صفر استفاده کنند و میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی بالقوه و مقدار قابل توجهی از انتشار CO2 جبران کنند.

اینتل برای کمک بیشتر به اپراتورهای شبکه برای مدرن‌سازی شبکه‌های خود، کاهش هزینه کل مالکیت (TCO) خود در قلب 5G، نشان داده است که پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable اکنون اولین قدرت عملکرد 1 ترابایت بر ثانیه را برای حجم کاری UPF 5G در یک واحد دوگانه فعال می‌کنند. سرور سوکت، بیشتر توسط سامسونگ تایید شده است.

با پشتیبانی صنعتی گسترده از Advantech، Capgemini، Canonical، Dell Technologies، Ericsson، Hewlett Packard Enterprise، Mavenir، Quanta Cloud Technology، Rakuten Mobile، Red Hat، SuperMicro، Telefonica، Verizon، VMware، Vodafone و Wind River و غیره، اینتل راه اندازی شد. پردازنده های مقیاس پذیر نسل چهارم Intel Xeon با اینتل vRAN Boost.

برای بیش از یک دهه، اینتل و شرکای آن در ماموریت مجازی سازی شبکه های جهانی، از هسته تا RAN (شبکه دسترسی رادیویی) و خارج از لبه، آنها را از سخت افزار با عملکرد ثابت به نرم افزار قابل برنامه ریزی انتقال داده اند. پلتفرم های تعریف شده، شبکه ها را چابک تر می کند و در عین حال پیچیدگی و هزینه را کاهش می دهد.

تحریریه Techpowerup