آموزش صرافی کوکوین با موبایل به صورت تصویری

تحریم صورت گرفته در خصوص صرافی کوینکس از سوی این صرافی برای ایرانیان اعمال نشده است بلکه علت فیلتر شدن این صرافی در ایران، دولت ایران است زیرا دولت ایران استفاده از این صرافی و همکاری ایرانیان با آن را مورد اعتماد نمی دانست و تصمیم گرفت که با تحریم کردن ایرانیان در استفاده از صرافی کوینکس، آنها را به سوی صرافی های داخلی ارز دیجیتال بکشاند. کوکوین یک صرافی متمرکز آنلاین است که در آن خرید و فروش رمز ارزهای دیجیتالی انجام میشود. لازم به ذکر است که در کنار کردیت کارت، میتوانید پرداختهای خود را از طریق پی پال در کوکوین نیز انجام دهید.

شماره ۷: در آخر برای انتقال روی Submit کلیک کنید.

جزئیات بیشتر به این صورت است که ریسک بالای ۹۷ درصد منجر به Liquid شدن کل سرمایه میشود و با عبور نرخ بدهی از ۶۰ درصد، انتقال دارائیهای Margin محدود میشود. آقای لو همچنین معتقد است که این حادثه در نهایت به «افزایش قدرت جامعه ارزهای دیجیتال» منجر خواهد شد. پس به طور کل ممو مثل آدرس ارز که از یکسری اعداد و حروف تشکیل شده، فقط از یکسری اعداد تشکیل شده که نشون دهنده خاص بودن آدرس واریز اون ارز است و باید حتما موقع واریز و برداشت حواستون به این تگ ها باشه، چرا که اگر اشتباه بنویسید منجر به از دست دادن ارزهاتون میشه. به طور کلی منظور از احراز هویت کردن در این صرافی این است که کاربران در صرافی کوینکس یک حساب کاربری ایجاد کنند و برای فعالیت در این صرافی از طریق حساب کاربری ساخته شده وارد کوینکس شوند. و بعد در کادر فارسی، مشکل خود را بنویسید؛ به طور اتومات، ترجمه ساز گوگل، آن را به انگلیسی ترجمه می کند و شما راحت آن را کپی می کنید و سپس وارد قسمت توضیحات در کوینکس می کنید.

در وب سایت کوینکس ایران، بررسی کردیم که آیا صرافی کوینکس فیلتر است؟ خب حالا پس ما باید از یه صرافی ایرانی بریم یکی از این ۵ ارز را بخریم و بفرستیم کوینکس تا در COINEX بتونیم باهاش معامله انجام بدهیم. جفت ارز در همه جا کاربرد داره، مثلا شما در ایران داخل یه مغازه میری بستنی بخری، خب شما پول میدی و بستنی می گیری؛ پس در این خرید شما، جفت ارزتون، پول-بستنی است. چون همانطور که در عکس زیر می بینید خود COINEX این جفت ارزها را تعیین کرده است. معامله Stop-Limit: در قسمت خرید، «Stop-Limit» را انتخاب کنید، قیمت «Stop» ،«Limit» و «Amount» را تعیین کرده و سپس روی «Buy CET» کلیک کنید تا سفارش دهید. سفارش Limit: در این نوع سفارش شما باید حجم معامله و قیمت مورد نظر خود را وارد کنید و سپس ثبت سفارش نمایید. توجه: برای هر بار عبور باید به قسمت log in رفته و ایمیل و رمز عبور خود را وارد نمایید تا بتوانید وارد اکانت خودتان شوید.

پس از نوار بالای صفحه به روی دایره که مخفف آی دیم هست کلیک میکنم. توجه کنید عابرکارتها حتما باید به نام خودتون باشند وگرنه صرافی نوبیتکس، کارت شما را تأیید نمی کند. بعد از وارد شدن به حساب کاربری تون در نوبیتکس، باید حسابتون را شارژ کنید، یعنی از عابربانکتون، پول بریزید به حساب کاربری تون در نوبیتکس. وارد حساب کاربری خود در کوکوین شوید. در این مقاله به آموزش صرافی کوکوین پرداختیم. اما ممکن است اطلاعات زیادی درمورد این صرافی نداشته باشید و نحوه ثبت نام و ترید در صرافی کوکوین را بلد نباشید. صرافی کوکوین چه ارزهایی دارد؟ در صرافی کوینکس هم شما باید به جای پول: USDT، یا USDC، یا BTC، یا BCH و یا ETH بدهی تا بتونی ارز بخری.(چون از عابرکارت های ایرانی پشتیبانی نمیکنه).

در کادر بعدی باید آدرس کیف پول مقصد را وارد نماییم که این آدرس را باید از کوینکس بریم برداریم. به محض اینکه رمزارز مورد نظر را انتخاب کردید؛ لازم است آدرس کیف پول مقصد را وارد کرده و مقدار رمزارزی که قصد انتقال آن را دارید مشخص کنید. و بعد در قسمت Attachments باید فایل یا مدارک لازم یا عکس از اطاعات بیشتر را آپلود می کنید و در نهایت روی سابمیت submit کلیک می کنید. مثلا من baby doge را می خواستم بخرم، پس بیبی دوج را در قسمت سرچ وارد کردم، بعد جفت ارز baby doge/ usdt را انتخاب می کنید. ضریب X جفت ارز انتخابی برای معامله مارجین چه مقدار می باشد.

وقتی بخواهید با صرافی های آنلاین یا سایت های مختلف در ارتباط باشید، خود سایت های مربوطه یکسری راههای ارتباطی برای شما عزیزان قرار داده اند، مثلا اگر از سایت فروش بلیط، بلیط هواپیما خریدید و ساعت ۳ نصف شب یه مشکلی برای شما ایجاد شد که باید آن را کنسل کنید، چون در آن ساعت کسی نیست که تلفنی پاسخ دهد، باید از طریق سایت، مشکل خود را عنوان نمایید، این پیام دادن به داخل سایت ها را بهش تیکت زدن می گویند. البته شما اول باید داخل یه صرافی ایرانی ثبت نام و احراز هویت کرده باشید تا بتونید از اونها تتر بخرید.

در زمان ثبت معاملات مارجین در مقابل نام جفت ارز معاملاتی نماد X به همراه یک عدد نوشته میشود. بیش از ۵۰ دارایی مارجین وجود دارد که با BTC، ETH و USTD جفت میشوند. از این رو می توانید جفت ارز معاملاتی خود را بفروشید و به ارزی که از صرافی قرض گرفته اید تبدیل کنید. از میان جفت ارزهایی که در صرافی کوینکس لیست شده اند می توان جفت ارز مد نظر خود را برگزینید. توجه کنید که شناسه یا لیبل یا برچسب یا ممو یا تگ Memo/Tag/Payment ID یعنی اینکه شما وقتی یه ارزی را دارید به یه صرافی واریز می کنید، یک شناسه پرداخت مختص به اون ارز داره که حتما باید این شناسه را وارد کنید؛ چون در اون صرافی، خیلی از آدرس واریز ارزها مثل هم هست و برای اینکه بدونه این ارزی که شما واریز کردید، مثلا cet هست، بایننس کوین هست، اتریوم هست و …

با این تفاسیر باز هم احتیاط شرط عقل است و منطقی است که به هنگام استفاده از این صرافی از ابزار های تغییر آی پی مانند VPS (سرور مجازی) یا VPN استفاده کنید. تا جایی که بنده در جریان هستم و طبق تجربه شخصی خودم، طی 2 سال استفاده از این پلتفرم بدون احراز هویت باید بگویم که تابحال با تغییرات آی پی مختلفی که انجام داده ام به مشکلی برنخورده ام. وارد حساب شخصی خودتان در کوینکس شوید. ابتدا وارد حساب کاربری احراز هویت شده خود در نوبیتکس می شوید.

همچنین لازم به ذکر است که با انجام احراز هویت در این صرافی می توانید از امنیت بیشتری در خصوص کیف پول خود و سرمایه گذاری تان داشته باشید. در آخر از طریق گزینه “Copy address” یا “Show QR code” به آدرس کیف پول USDT در صرافی کوینکس دسترسی پیدا میکنید. شماره ۷: در آخر برای انتقال روی Submit کلیک کنید. در ادامه، آدرس، شبکه انتقال ارز دیجیتال مدنظر، میزان برداشت مدنظر (با درنظر داشتن محدودیت ارزش ۵ بیتکوین در ۲۴ ساعت) و توضیحات شخصی (اختیاری) از فرد خواسته میشود. قسمت تیکت زدن: که شما اگر سوالی داشته باشید از این طریق می توانید به طور خصوصی و شخصی با کارشناسان در ارتباط باشید. نکته: برای برداشت از صرافی شما باید Google Verification و Trading Password را فعال نمایید که در قسمت افزایش امنیت حساب در ارتباط با تنظیم آنها به طور کامل صحبت کردیم.

در قسمت بعدی بر روی send code کلیک کنید تا یک کد تایید به ایمیل شما ارسال iranarzdigital شود. و در نهایت کادر تأیید نهایی را باید کامل کنید که نوبیتکس برای شما به شماره موبایلی که در آن ثبت نام انجام دادید یک کد ۶ رقمی پیامک می کند(یا به ایمیل ثبت نامی شما ایمیل می کند) که باید آن کد را برداشته و در جایی که گفته لطفا کد تأیید ارسال شده از طریق ایمیل یا پیامک را وارد کنید و در نهایت روی دکمه سبز رنگ “تأیید برداشت” کلیک می کنید. بدین ترتیب کار خرید تتر از نوبیتکس و ارسال اون به کوینکس تموم میشه و حالا میریم برای خرید ارز با تتر. برای این کار ابتدا وارد حساب خود شوید و در پایین صفحه قسمت Account Settings را انتخاب کنید. Deposit: برای واریز ارز دیجیتال به حساب کاربری باید از این گزینه استفاده کنید.

وارد اکانت کاربری تون در نوبیتکس می شوید. پس برای اینکه بتونی در حساب کاربری تون در کوینکس، ارز بخری، حتما باید یکی از ارزهای usdc یا تتر یا اتریوم یا بیت کوین و یا بیت کوین کش داشته باشی تا بتونی ارزهایی که مدنظرته را بخری. برای انجام این کار کافی است که وارد حساب کاربری خود در کوینکس شوید. افراد تازه کار لازم است از لوریج های کمتر مثل 3 ، 5، و ماکزیمم 10 استفاده نمایند. برای اینکه بتوان در بازار ارز دیجیتال و رمز ارز به استخراج ارز دیجیتالی پرداخت و آنها را به پول نقد تبدیل کرد، لازم است که با یکی از صرافی ها در انواع مختلف وارد همکاری شد تا بتوان این امور را انجام داد. محتملترین دلیل افزایش فعالیت کیف پولهای صرافی کوکوین، برداشتهای بزرگ سرمایهگذارانی است که در معرض FUD ایجادشده پیرامون این صرافی و جامعه آن قرار گرفتهاند.

خب اکنون که تتر را خریداری کردید، باید آن را به کوینکس، انتقال دهید تا بتوانید ارزهای دیگر را با آن خریداری بفرمایید. اکنون در جلوی تتر، دکمه “برداشت” که قرمز رنگ است را پیدا کرده و روی آن کلیک می کنید. قسمت خرید تتر را که سبز رنگ است را پیدا کرده و اطلاعات درخواست شده را کامل کنید. شبکهBEP20 (BSC) با نماد BSC: شبکه Binance Smart Chain یا همان شبکه هوشمند بایننس شبکه های بسیار سریع تر است دیگر شبکه صرافی بوده و همچنین علاوه بر سرعت بالا کارمزد کمتری را نیز دریافت می کند. همچنین از آنجایی که صرافی نیاز به یک آی پی آدرس ثابت دارد، وی پی اس انتخاب مناسبی است، زیرا علاوه بر پوشاندن آی پی کاربر، یک آی پی آدرس ثابت ایجاد می کند و از این بابت مشکلی برای کاربر به وجود نمی آید.

پس از تنظیم تمام مواردی که در بخشهای مختلف توضیح داده شد، کافی است روی گزینه Buy/Long یا Sell/Short کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود. در کادر سمت راست بالا، می تونید زبان انگلیسی را به فارسی تغییر دهید، که البته تغییر هم ندهید مهم نیست، چون اگر زبان فارسی را هم انتخاب کنید، بازم تیترهای انتخابی اون به زبان انگلیسی است ولی نگران این موضوع نباشید، چون من به طور کامل قسمت های مختلفش را واستون به زبان شیرین فارسی توضیح میدهم. به گفته یک تحلیل گر رمزارزها در زبان فارسی، اگر چنین اتفاقی برای صرافی کوینکس هم در آینده رخ دهد، بدون تردید، ابعاد آن بسیار بزرگ تر از صرافی بیترکس خواهد بود زیرا در حال حاضر و نسبت به چند سال قبل، درصد بالایی از مردم وارد بازار کریپتوکارنسی شده اند و همچنین کاربران ایرانی کوینکس بسیار بیشتر از بیترکس میباشند؛ پس احتیاط کنید داستان بیترکس دیروز، فردا در ابعاد وسیع تر توسط کوینکس تکرار نشود!

به همین دلیل اشخاص زیادی تمایل دارند تا بدانند که آیا صرافی کوینکس احراز هویت میخواد؟ به همین دلیل توصیه ما این است که حتما مراحل احراز هویت را انجام دهید علاوه بر آن با احراز هویت در این وب سایت می توانید از شرایط امنیتی بیشتری برخوردار شوید. پشتیبانی زبان فارسی: علاوه بر پشتیبانی زبان فارسی، گروه تلگرامی نیز به زبان فارسی وجود دارد که این صرافی با تشکیل این گروه به کاربران خود راحت تر خدمات ارائه می کند. همانطور که در بالا می بینید، تصویر به زبان انگلیسی است و اگر شما بخواهید مطالب آن را استفاده نمایید باید زبان سایت را مثل شکل زیر به فارسی برگردانید.

علیرغم بیانیه مدیرعامل صرافی کوکوین، هنوز هیچ توضیح رسمی در خصوص اقدامات غیرمعمولی که توسط جامعه رصد شده، ارائه نشده است. در همان صفحه، زیر سرچ هم راهنمای مبتدیان را می توانید ببینید و قسمت های مختلفی که در این باره برای شما توضیح داده شده است. این بررسی کوینکس جنبه های مختلفی را تجزیه و تحلیل می کند تا یک نمای کلی و جامع از مبادله و خدمات آن به شما ارائه دهد. بیایید تعدیل اینتروالی (Interval Rebalance) را به عنوان مثال بررسی کنیم. کاربران همچنین می توانند با استفاده نمودار ها هر یک از 200 رمز ارز را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و نرخ سود و ضرر تمام معاملات خود را ببینند. امکان اتصال به تریدینگ ویو: امکان اتصال پنل معاملاتی به تریدینگ ویو باعث میشود که سرعت انجام و دقت معاملات بیشتر شود.

تحریریه Techpowerup