ناسا SiFive را انتخاب می کند و RISC-V را به اکوسیستم مورد استفاده برای ماموریت های فضایی آینده تبدیل می کند.

انتظار می‌رود پردازنده HPSC و زیرسیستم محاسباتی X280 برای سایر سازمان‌های دولتی در کاربردهای مختلف از جمله اتوماسیون صنعتی، محاسبات لبه، هوشمندی تأیید و برنامه‌های هوافضا مفید باشند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نمونه کارها RISC-V IP SiFive پیشرو در بازار و مناسب بودن آن برای کاربردهای هوافضا و دفاعی، لطفاً به SiFive.com مراجعه کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

جک کانگ، SVP Business Development، SiFive گفت: “به عنوان یک رهبر نیمه هادی RISC-V مستقر در ایالات متحده، ما بسیار مفتخریم که توسط آژانس فضایی برتر جهان برای تامین انرژی حیاتی ترین برنامه های آنها انتخاب شده ایم.” X280 نسبت به فناوری پردازنده‌های رقیب پیشرفت‌های عملکردی بزرگی را نشان می‌دهد و SiFive RISC-V IP ما به ناسا این امکان را می‌دهد تا از پشتیبانی، انعطاف‌پذیری و دوام طولانی‌مدت X280 استفاده کند. اکوسیستم جهانی RISC-V به سرعت در حال رشد است. ما همیشه گفته‌ایم که با SiFive، آینده هیچ محدودیتی ندارد و ما از دیدن تأثیر نوآوری‌هایمان بسیار فراتر از سیاره‌مان هیجان‌زده هستیم.”

SiFive X280 یک پردازنده RISC-V چند هسته ای با پسوندهای برداری و پسوندهای هوش SiFive است و برای محاسبات AI/ML در لبه بهینه شده است. X280 برای برنامه‌هایی که نیاز به عملکرد تک رشته‌ای با سرعت بالا دارند، در حالی که تحت محدودیت‌های قدرت شدید هستند، ایده‌آل است. X280 افزایش 100 برابری در قابلیت های محاسباتی را نسبت به رایانه های فعلی فضایی نشان داده است. در حجم کاری علمی و فضایی، X280 چندین مرتبه پیشرفت را نسبت به راه حل های CPU رقیب ارائه می دهد.ماهیت باز و مشارکتی RISC-V به جامعه گسترده دانشگاهی و علمی توسعه نرم افزار اجازه می دهد تا برنامه ها و الگوریتم های علمی را توسعه دهند و همچنین بسیاری از توابع ریاضی، فیلترها، تبدیل ها، کتابخانه های شبکه عصبی و کتابخانه های نرم افزاری دیگر را بهینه کنند. بخشی از یک اکوسیستم نرم افزاری قوی و مقاوم در برابر آینده.

شرکت SiFive، بنیانگذار و رهبر محاسبات RISC-V، امروز اعلام کرد که توسط ناسا برای تامین پردازنده اصلی نسل بعدی پردازنده فضایی با کارایی بالا (HPSC) ناسا انتخاب شده است. انتظار می‌رود که HPSC تقریباً در تمام مأموریت‌های فضایی آینده، از اکتشاف سیاره‌ای گرفته تا مأموریت‌های سطح ماه و مریخ، مورد استفاده قرار گیرد. HPSC از یک هسته برداری 8 هسته ای SiFive Intelligence X280 RISC-V به اضافه چهار هسته SiFive RISC-V اضافی برای ارائه 100 برابر ظرفیت محاسباتی فضاپیمای فعلی استفاده خواهد کرد. این افزایش عظیم در عملکرد محاسباتی، امکانات جدیدی را برای عناصر مختلف ماموریت مانند مریخ نوردهای مستقل، پردازش بینایی، پروازهای فضایی، سیستم های هدایت، ارتباطات و سایر کاربردها باز خواهد کرد.