مادربرد کامپیوتر چیست و کجا قرار دارد؟ | techpowerup

در این مادربرد، سوکت‌های حافظه به گونه‌ای رنگی شده‌اند تا به کاربر اطلاع دهند که کدام یک توسط کدام کنترلر مدیریت می‌شوند. آن‌ها معمولاً کانال‌های حافظه نامیده می‌شوند؛ بنابراین کانال شماره یک، دو شکاف را کنترل می‌کند و کانال شماره‌ی دو، کنترل دو مورد دیگر را به عهده دارد. مادربردهای ایسونیک کامپیوتر امروزه با چیپ های قدرتمند صدا و گرافیک وارد بازار عرضه می شوند و کیفیت مورد نظر کاربر را به او ارائه می دهند. زمانی که قصد خرید مادربرد دارید، باید به اندازه آن، سوکت، مقدار و نوع رم پشتیبانی شده، تعداد درگاه‌های توسعه و… بسیاری از انواع اتصالات دیگر نیز وجود دارد که امروزه مادربردها می توانند از آن ها پشتیبانی کنند، و یک بار دیگر زمانی که می خواهید مادربرد خود را خریداری کنید نیازهای خود را با دقت در نظر بگیرید.

بررسی انواع مادربرد ایسوس

سلام باید دقیقا بررسی کنید، اگر احتمال میدید مشکل سخت‌افزاری باشه یکبار کیس رو باز کنید و اتصال کابل‌های هارد به مادربرد رو بررسی کنید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، با یک هارد و کابل دیگه تست کنید. سلام، باید مدل مادربردتون رو پیدا کنید و داخل سایتش چک کنید که با چه نوع از پردازنده‌هایی سازگاری داره. یکی از ویژگی‌های مهم رم DDR4 این است که دامنه سرعت و زمان بندی زیادی داشته. که از انرژی کمتری استفاده می‌کند و به طور کلی در تأخیر کاهش پیدا می‌کند.

اسلات‌های پی‌سی‌آی (PCI)

مادربردهای ساده و ارزان‌قیمت تنها ممکن است دارای ۴ لایه باشند؛ اما امروزه اکثر آن‌ها دارای ۶ تا ۸ لایه هستند. البته اضافه‌کردن لایه‌های بیشتر خودبه‌خود همه چیز را بهتر نمی‌کند. مهم این است که چه تعداد اثر در کل مجموعه به‌کاررفته‌است و اینکه که آن‌ها چقدر از هم جدا و عایق هستند؛ وجود عایق از تداخل آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند. حافظه‌ی فلش مادربرد مورد بررسی تراشه‌ی Winbond است که ۸ مگابایت اندازه دارد. این نوع از حافظه‌های فلش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از قدرت بسیار کمی استفاده می‌کنند و می‌توانند برای چندین دهه داده‌ها را در خود حفظ می‌کنند. هنگام روشن کردن کامیپوتر محتویات حافظه فلش به‌طورمستقیم در حافظه‌ی نهان پردازنده مرکزی یا حافظه‌ی سیستم کپی می‌شود و سپس با بالاترین کارایی از آنجا اجرای می‌شوند.

http://asanbehbar.ir

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر یا Mainboard در حقیقت برد اصلی کامپیوتر است که قطعات داخلی مانند رم کامپیوتر، سی پی یو و کارت گرافیک بر روی آن قرار گرفته و بین آنها ارتباط شکل می گیرد. مین بردها دارای باس، بایوس، چیپست، انواع پورت های ورودی و خروجی و سوکت پردازنده می باشند. در سایت آی تی بازار که آخرین قیمت کالاهای دیجیتال و فروشندگان فعال را در اختیار کاربران قرار می دهد، می توانید اطلاعات کافی و دقیقی در مورد انواع مادربرد گیمینگ ایسوس، مین برد گیگابایت، مادربرد بایوستار و مادربرد ام اس آیکسب نمایید. در انتخاب و خرید مادربرد کامپیوتر ایسونیک بهتر است ابتدا نیاز کاربر درنظر گرفته شود، چرا که خرید مادربرد قطعه بسیار پیچیده ای است که همه اطلاعات سیستم در آن جریان می یابند، به همین دلیل است که انتخاب و خرید مادربرد مناسب بسیار با اهمیت است.

مادربورد ایسوس PRIME Z790-A WIFI D5

اصلی ترین بخش مادربرد گیمینگ، کارت گرافیک آن است؛ به همین علت نصب چندین کارت گرافیک حرفه ای روی این مادربردها امکان پذیر است. فشار وارد شده به این مادربردها معمولا بیش از حد معمول است و همین امر سازندگان را ملزم می کند تا از قطعات باکیفیت تر و بادوام تر استفاده کنند. مادربردهای گیمینگ معمولا قیمت بیشتری نسبت به مادربردهای عادی دارند. چیدمان قطعات و رنگ بندی آن ها در این مادربردها بسیار زیباست؛ البته دلایل دیگری نیز برای این تفاوت قیمت ها وجود دارند.

  • هنگام بوت شدن سیستم و قبل از نمایش لوگوی ویندوز، اطلاعات مادربورد نمایش داده می‌شود.
  • گرچه خیلی کم پیش میاید که یکی از اجزای کامپیوتر حرفه ای را ارتقا بدهیم و تا قطعه خراب نشود اقدام به خرید قطعه نمی شود.
  • وظیفه اصلی مادربرد ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف رایانه و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر قطعات است.
  • این نوع سوکت در سال 2009 معرفی شد ، جالب است بدانید که این نوع از سوکت ها که روی مادربرد های جدیدتر نصب می شدند محصوص پردازنده های نسل اول Core I یعنی نسل قبلی Sandy Bridge بودند.
  • برای خرید مادربرد که بزرگ‌ترین برد الکترونیکی داخل کیس است، بهتر است موارد زیر را هم مدنظر داشته باشید.