فناوری محاسبات تطبیقی ​​AMD سیستم DENSO LiDAR نسل بعدی را فعال می کند

AMD اعلام کرده است که فناوری محاسبات تطبیقی ​​آن، پلتفرم نسل بعدی LiDAR شرکت DENSO را تامین می‌کند. پلت فرم جدید بهبود وضوح بیش از 20X1 با تاخیر بسیار کم را برای افزایش دقت در تشخیص عابران پیاده، وسایل نقلیه، فضای باز و موارد دیگر امکان پذیر می کند. پلتفرم DENSO LiDAR که برای تحویل در سال 2025 برنامه ریزی شده است، از SoC تطبیقی ​​Zynq UltraScale+ AMD Xilinx Automotive (XA) و مجموعه ابزارهای توسعه ایمنی عملکردی آن برای فعال کردن گواهینامه ISO 26262 ASIL-B استفاده می کند.

DENSO یک سیستم LiDAR بسیار دقیق را توسعه داده است. مارک وادلینگتون، معاون ارشد و مدیر کل Core Markets Group، AMD گفت: همانطور که LiDAR به تکامل خود ادامه می‌دهد، الزامات فناوری جدیدی وجود دارد که نیاز به حساسیت، تراکم و عملکرد بهبود یافته را ایجاد می‌کند. با استفاده از فناوری محاسبات تطبیقی ​​AMD، ما به کاهش اندازه و فضای سیستم کمک می‌کنیم، در حالی که وضوح را برای افزایش دقت در تشخیص اشیا بهبود می‌بخشیم، همگی با تأخیر بسیار کم. ضعیف.»



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

خودروهایی که در حال حاضر تولید می شوند ممکن است تنها یک LiDAR رو به جلو داشته باشند، اما خودروهای نسل بعدی دارای سیستم های متعددی از جمله LiDAR های رو به جلو، رو به عقب و رو به پهلو خواهند بود. سیستم‌های اضافی برای فراتر رفتن از کمک راننده و رسیدن به استقلال کامل مورد نیاز است. DENSO LiDAR همچنین می تواند برای نظارت بر زیرساخت، اتوماسیون کارخانه و سایر برنامه های رانندگی غیر خودکار استفاده شود.

DENSO از پلتفرم MPSoC (سیستم روی تراشه) چند پردازنده AMD XA Zynq UltraScale+ در سیستم LiDAR دیود بهمن تک فوتونی (SPAD) خود استفاده می‌کند که بالاترین سطح چگالی ابر نقطه‌ای را در بین سیستم‌های LiDAR موجود در بازار امروز ایجاد می‌کند. چگالی ابر نقطه ای تعداد نقاط را در یک منطقه مشخص توصیف می کند و مشابه وضوح تصویر است، جایی که داده های غنی تر تضمین می کند که جزئیات تصمیم گیری مهم ثبت می شوند.

به طور کلی، سیستم های مبتنی بر SPAD به دلیل صرفه جویی در فضایی که می توان به دست آورد، توسط سازندگان خودرو پذیرفته می شود. Zynq UltraScale+ MPSoC XA بسیار سازگار، سیستم‌های DENSO LiDAR را قادر می‌سازد تا پیاده‌سازی‌های فعلی LiDAR را کاهش دهند و به چندین LiDAR اجازه می‌دهد تا برای نمای جلو و نمای جانبی خودرو به صورت پشت سر هم عمل کنند. یک دستگاه را می توان برای چندین سیستم DENSO LiDAR، از جمله نسل های آینده، کاهش هزینه های سیستم و کمک به طراحی های آماده برای آینده استفاده کرد.SPAD LiDAR DENSO می تواند بیش از سه میلیون امتیاز در ثانیه با سرعت 10 فریم در ثانیه ایجاد کند. این سیستم LiDAR میان رده از Zynq UltraScale + XA MPSoCs برای عملکرد نظارت بر سیستم استفاده می کند تا دما و سیستم کلی را به خوبی اجرا کند. از آنجایی که سیستم از تبدیل زمان به دیجیتال به جای مبدل های آنالوگ به دیجیتال استفاده می کند، اندازه و هزینه کلی سیستم را می توان در حالی که داده های با کارایی بالا و چگالی بالا ارائه می دهد، بهینه کرد.

Eiichi Kurokawa، مدیر واحد تجاری Sensing System، شرکت DENSO، گفت: “ما از گسترش همکاری خود با AMD با معرفی نسل بعدی سیستم LiDAR خود هیجان زده هستیم.” عملکرد بالا و سیلیکون قابل برنامه ریزی بسیار مقیاس پذیر AMD مزایای مشخصی را برای الزامات پردازش تصویر بسیار پیچیده معماری حسگر LiDAR ما ارائه می دهد. انعطاف پذیری و قابلیت های پلت فرم Zynq UltraScale+ MPSoC و توانایی آن در برآوردن الزامات ایمنی عملکردی سختگیرانه ما را به کار با AMD سوق داد. “