عرضه بیش از حد در بازار NAND: قیمت SSD ممکن است 30 تا 35 درصد کاهش یابد و 20 درصد دیگر در سه ماهه چهارم کاهش یابد.

منتظر قیمت‌های ویفر NAND Flash در سه‌ماهه چهارم سال 22 هستیم، در حالی که سازندگان از قبل استراتژی‌ای را برای حفظ سهم بازار به هر قیمتی اجرا کرده‌اند، قیمت‌های ویفر در قرارداد و بازار نقدی با خطر سقوط مواجه است. بنابراین، TrendForce تخمین می‌زند که قیمت ویفرهای NAND Flash می‌تواند 20 درصد دیگر در سه‌ماهه چهارم 22 کاهش یابد و از آنجایی که صنعت تمایل به مذاکره در مورد قیمت‌ها در سه ماهه چهارم و سه ماهه اول بعد دارد، این کاهش باید در سایه افزایش سهام ادامه یابد. و تقاضای یخی



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

طی دو سال گذشته، همه‌گیری باعث تحول دیجیتالی شده است و لپ‌تاپ‌ها و سرورها باعث رشد سریع مصرف NAND Flash شده‌اند. به منظور پاسخگویی به تقاضا، تولیدکنندگان به شدت گسترش یافته اند و فرآیندهای آنها تولید محصولات با بیش از 128 لایه را سرعت می بخشد. با این حال، وضعیت بازار NAND Flash در 2H22 با اصلاح شدید تقاضا برای سفارشات خرید گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ که نشان‌دهنده عرضه بیش از حد بازار بود، به شدت بدتر شد. در انتظار سال 2023، نگرش محافظه‌کارانه برندهای مختلف لوازم الکترونیکی مصرفی می‌تواند منجر به مشکلاتی در بهبود شرایط بازار در سال آینده شود و باعث شود فروشندگان برای تصاحب سهم بازار سخت‌تر تلاش کنند.

TrendForce نشان می‌دهد که با توجه به هجوم قیمت‌ها در نیمه دوم نیمه دوم، اگر برخی از تولیدکنندگان تولید را کاهش ندهند، احتمال افزایش موج دیگری از ادغام در بازار وجود دارد. به ویژه، تعداد تامین کنندگان کاهش نیافته است و قیمت NAND Flash در دراز مدت نوسانات زیادی خواهد داشت. در عین حال، برخی از تولیدکنندگان ممکن است برای همگام شدن با مهاجرت فناوری مشکل پیدا کنند، زیرا انتقال به تولید در سطح فناوری بالاتر، هزینه‌های سرمایه‌ای را افزایش می‌دهد. بنابراین، TrendForce معتقد است که این موج سقوط قیمت می تواند شروع یکپارچگی بازار باشد.

طبق آخرین نظرسنجی های TrendForce، با نزدیک شدن به نیمه دوم سه ماهه 22، فقدان فصل اوج منجر به تاخیر در ذخیره سازی شده است. تجارت در بازار NAND Flash سرد بوده است. خریداران منفعلانه نگاه می کنند و تمایلی به مذاکره در مورد قیمت ها ندارند. فشار بر موجودی های کارخانه به نقطه شکست رسیده است و تولیدکنندگان برای دستیابی به یک معامله قیمت ها را کاهش می دهند. این تصمیم منجر به کاهش بیشتر قیمت تولید کنندگان خواهد شد. TrendForce مجدداً قیمت قرارداد ویفر NAND Flash در سه‌ماهه سوم سال 22 را کاهش می‌دهد و انتظار می‌رود این کاهش قیمت از برآورد اولیه 15 تا 20 درصد به 30 تا 35 درصد برسد.