راندمان پردازنده Intel Sapphire Rapids کم است، تولید انبوه در 1H2023 آغاز می شود

این تصمیم بسیاری از OEM ها و ارائه دهندگان خدمات ابری (CSP) را از استقرار محصولات بر اساس طرح Sapphire Rapids جلوگیری می کند و باید آن را تا تولید انبوه سال آینده به تعویق بیاندازد. برعکس، انتظار می‌رود AMD از مزایای تاخیر اینتل بهره‌مند شود و سهم بازار سرورهای x86 AMD از 15 درصد در سال 2022 به 23 درصد در سال 2023 افزایش یابد. برای راه حل های AMD در مراکز داده خود. از آنجایی که شرکت‌های بیشتری در مورد اقدامات TCO خود با افزایش هزینه‌های انرژی نگران هستند، امتیازات در دست سرورهای تک سوکتی قرار می‌گیرد.

منبع همچنین اشاره می‌کند که اینتل با دستگاه‌های FPGA پایین‌رده تولید شده توسط بخش Altera خود دچار مشکلاتی در عرضه است که بر محموله‌های سیستم‌های دو سوکتی تأثیر می‌گذارد. به عنوان جایگزین، این سیستم‌های دو سوکتی از CPLD‌های شبکه‌ای استفاده می‌کنند که آن‌ها نیز کمبود دارند. به همین دلیل است که بسیاری از CSP ها و OEM ها اکنون به AMD و راه حل های آن روی می آورند که کارکرد آن آسان تر است و هزینه کل مالکیت کمتری دارند. TrendForce پیش بینی می کند که CPU های AMD در سه ماهه چهارم سال 2023 به سهم بازار 25٪ با نرخ رشد سالانه 7٪ خواهند رسید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

پردازنده‌های Sapphire Rapids آینده اینتل در چند سال گذشته با تاخیرهای متعددی مواجه شده‌اند. این پردازنده که بر اساس فرآیند تولید Intel 7 ساخته شده است، انتظار می رود پیشرفت های جدیدی را برای مشتریان اینتل به ارمغان بیاورد و عملکرد قابل توجهی را بهبود بخشد. با این حال، TrendForce گزارش می دهد که تولید انبوه پردازنده های Sapphire Rapids از سه ماهه چهارم 2022 تا نیمه اول 2023 به تعویق خواهد افتاد. دلیل این تاخیر (یکی دیگر از اینها) این است که قالب Sapphire Rapids MCC با عملکرد ناچیز در فناوری ساخت اینتل 7 مواجه است. فقط 50-60٪ در زمان نوشتن. از نظر اقتصادی، این درصد از بازده تراشه برای اینتل سودآور نیست زیرا بسیاری از تراشه‌ها معیوب هستند.