خرید اینترنتی مادربرد کامپیوتر کالاوما | techpowerup

یکی از درگاه‌های اتصال متداول در مادربردها محسوب می‌شود که کاربرد آن در استفاده از هاردهای HDD، حافظه‌های جامد 2.5 اینچی، درایوهای نوری و … است و معمولا در مادربردهای مختلف بین 4 تا 10 عدد از این پورت وجود دارد. امکان استفادۀ همزمان از دو یا چند کارت گرافیک را فراهم می‌کند که استفاده از این قابلیت به مدل مادربرد و کارت گرافیک بستگی دارد. برای اتصال مادربرد به بخش منبع تغذیه مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کانکتور 24پین مادربرد و 8پین پردازنده اشاره کرد.

مادربرد ایسوس مدل ROG STRIX Z590-A GAMING Wi-Fi

دارای 4 اسلات DIMM هستند و مدل های بالاتر و گران ترشان، قابلیت هایی مثلVRM قوی، هیت سینک های بزرگ، هدر های فن بیشتر و … داشته باشند. چیپ‌ست و پل های مادربرد مانند مغز این قطعه عمل میکنند، این قطعات وظیفه کنترل و ایجاد هماهنگی بین سایر قطعات روی برد اصلی را بر عهده دارند. اگر به پنل جلویی کیس خود دقت کنید احتمالا چند پورت یو‌اس‌بی را آنجا خواهید یافت، این پورت‌ها توسط این قسمت به برد اصلی متصل می‌شوند. مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند. از تکنولوژی چند لایه استفاده شده تا بدین طریق برخی از لایه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حالیکه لایه های دیگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمایند. در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد.

فروشگاه اینترنتی دیجی همکار ، بررسی، انتخاب و خرید به قیمت همکار

گیگابایت از آن ابتدا با هدف تولید سخت افزارهای کامپیوتری با کیفیت به میدان آمد. می‌توان گفت که این شرکت را با مادربردهای قوی و پیشرفته می‌شناسند، اما جالب است که بدانید این شرکت تنها در این زمینه فعال نیست و در سال‌های گذشته به تولید محصولات زیادی پرداخته است. از جمله می‌توان به مادربرد ایسوس (مادربرد asus) و مادربرد گیگابایت (مادربرد Gigabyte) اشاره نمود. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید گفت این شما هستید که مشخص می‌کنید چه مادربردی برای شما بهترین است. دستگاه کوچک Pm25LD512 درکنار آن، که با رنگ آبی مشخص شده است، تراشه‌ی حافظه فلش است که در هنگام خاموش شدن مادربرد، تنظیمات ساعت و ولتاژ را ذخیره می‌کند،؛ ازاین‌رو لازم نیست هر بار که کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کنید، آن‌ها را دوباره تنظیم کنید. هر مادربرد تنها دارای حداقل یک دستگاه حافظه فلش است و برای ذخیره‌سازی بایوس مادربرد لازم ضروری است.

http://asanbehbar.ir

بسیاری از چیپست‌های امروزی به صورت دو چیپ اصلی با نام‌ها پل شمالی و پل جنوبی (Southbridge و Northbridge) ساخته می‌شوند. محل نصب پردازنده بر روی مادربرد است که از یک پایه و قفل فلزی و تعداد زیادی پین تشکیل شده که آرایش و تعداد این پین‌ها در هر سوکت متفاوت است. از جدیدترین سوکت‌های ارائه شده می‌توان به سوکت Intel LGA1700 و AMD AM5 اشاره کرد.

تشخیص مدل مادر بورد با استفاده از نرم افزار

اگر مجله خبری سخت افزار کامپیوتر کامپیوتر خود را باز کرده و نگاهی به داخل آن بیاندازید، یک قطعه الکترونیکی بزرگ را مشاهده می­کنید که بقیه قطعات سخت افزاری را به یکدیگر متصل کرده است. این قطعه بزرگ،که اصلی­ ترین بورد کامپیوتر نیز هست مادربورد نام دارد. بُردِ مادر یا مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی و… بر روی آن سوار می‌شوند و قطعه‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس در آن قرار گرفته‌اند.

  • مادربرد کامپیوتر (مادربرد) نقش سیستم عصبی کامپیوتر را ایفا می کند که اگر وجود نداشته باشد هیچ قطعه ای کار نمی کند، یعنی اینکه اگر بخواهید از کارت گرافیک استفاده کنید حتما آن باید بر روی مادربرد کامپیوتر سوار شده باشد تا بتوانید از کامپیوتر استفاده کنید.
  • باید در نظر داشت که انتخاب مادربرد و سی پی یو به صورت مکمل انجام می‌شود یعنی با انتخاب هریک از آنها، تکلیف قطعۀ دوم نیز مشخص می‌شود.
  • هنگام باز کردن درب کیس حتما برق کیس را قطع کنید و از دست زدن به قطعات روی آن خودداری کنید.
  • یکی از درگاه‌های اتصال متداول در مادربردها محسوب می‌شود که کاربرد آن در استفاده از هاردهای HDD، حافظه‌های جامد 2.5 اینچی، درایوهای نوری و …
  • مادربرد یکی از ضروری‌ترین بخش‌های کامپیوتر بوده که تخصیص نیرو به سایر اجزاء، باعث می‌شود سیستم شما به خوبی کار کند.
تحریریه Techpowerup