حالت Overdrive Cyberpunk 2077 RTX Path Tracing در 11 آوریل عرضه می شود

CD Projekt RED در GDC 2023 فاش کرد که حالت RTX Path Tracing Overdrive برای Cyberpunk 2077 در 11 آوریل عرضه خواهد شد. این بخشی از به روز رسانی 1.62 Cyberpunk 2077 خواهد بود و چندین پیشرفت از جمله RTX Path Tracing، بهبود عملکرد ray tracing و به احتمال زیاد بهبودهای کلی در گیم پلی را به همراه خواهد داشت.

SER، همراه با پشتیبانی اخیر DLSS 3 که هر دو فقط در پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA Ada Lovelace در دسترس هستند، چنین مواردی را همچنان ممکن می‌سازد.

همانطور که اشاره شد، انتظار می‌رود به‌روزرسانی 1.62 Cyberpunk 2077 بهبودهای بیشتری در گیم‌پلی به همراه داشته باشد، اما همه نگاه‌ها به حالت RT Overdrive با RTX Path Tracing است. متأسفانه CD Projekt RED یا NVIDIA هیچ تریلر جدیدی برای نشان دادن RTX Path Tracing منتشر نکرده‌اند، اما امیدواریم 11 آوریل نزدیک باشد.

اگرچه جزئیات دقیق به‌روزرسانی 1.62 Cyberpunk 2077 اعلام نشده است، CD Projekt RED در جلسه “Cyberpunk 2077″ RT: Overdrive – Bringing Path Tracing into the Night City (ارائه شده توسط NVIDIA)” در مورد ویژگی‌های ردیابی مسیر صحبت کرد که در جلسه GDC 2023 برگزار شد. زودتر پیش از این، CD Projekt RED همچنین در مورد پشتیبانی Shader Execution Ordering به همراه چند پیشرفت دیگر برای بازی صحبت کرده بود.

CD Projekt RED و NVIDIA قبلاً برخی از به‌روزرسانی‌هایی را که با حالت RT Overdrive ارائه می‌شوند فاش کرده‌اند، از جمله:

  • NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) به هر تابلوی نئونی، چراغ خیابان، چراغ جلوی خودرو، بیلبورد LED و تلویزیون، نور و سایه های دقیق ردیابی اشعه، اشیاء حمام، دیوارها، اتومبیل های عبوری و عابران پیاده را با نورپردازی رنگی دقیق می دهد.
  • نور غیرمستقیم و انعکاس‌های ردیابی پرتو در مقایسه با جهش منفرد از راه‌حل قبلی، اکنون چندین بار جهش می‌کنند. نتیجه، روشنایی، بازتاب ها و بازتاب های خود دقیق تر، واقعی تر و همه جانبه تر است.
  • انعکاس های ردیابی اشعه اکنون با وضوح کامل ارائه می شوند و کیفیت آنها را بیشتر بهبود می بخشد.
  • روشنایی فیزیکی بهتر، نیاز به سایر تکنیک های انسداد را از بین می برد.

CD Projekt RED و NVIDIA همچنین در مورد پشتیبانی از Shader Execution Ordering (SER) صحبت کردند که باید با به‌روزرسانی بعدی ارائه شود. با فعال کردن روشنایی ردیابی مسیر کارآمد، بارهای کاری GPU را بهینه می کند و به گفته NVIDIA، با گروه بندی رشته های سایه زن که وظایف مشابهی را انجام می دهند و استفاده از SER برای بهینه سازی تماس های DispatchRays در Cyberpunk 2077، زمان کلی GPU را تا حدود 42 درصد افزایش داده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران