بایدو کامپیوتر کوانتومی ابررسانا و اولین راه حل یکپارچه سازی تمام پلتفرم جهان را راه اندازی کرد که محاسبات کوانتومی را در دسترس قرار می دهد

دکتر Runyao Duan، مدیر مؤسسه تحقیقاتی محاسبات کوانتومی بایدو گفت: «با Qian Shi و Liang Xi، کاربران می‌توانند الگوریتم‌های کوانتومی ایجاد کنند و از قدرت محاسبات کوانتومی بدون توسعه سخت‌افزار کوانتومی، سیستم‌های کنترل یا زبان‌های برنامه‌نویسی خود استفاده کنند.» نوآوری های Baidu امکان دسترسی به محاسبات کوانتومی را در هر زمان و هر مکان، حتی از طریق تلفن هوشمند فراهم می کند. پلتفرم Baidu همچنین فوراً با طیف گسترده ای از تراشه های کوانتومی سازگار است، به این معنی که دسترسی پلاگین و بازی اکنون یک واقعیت است.

این جدیدترین نوآوری ها توسط موسسه محاسبات کوانتومی Baidu Research پشتیبانی می شود که ردپای فناوری آن طیف گسترده ای از حوزه ها را شامل می شود، از جمله الگوریتم ها و برنامه های کوانتومی، ارتباطات و شبکه، رمزگذاری و امنیت، خطاهای اصلاح، معماری، اندازه گیری و کنترل، و طراحی تراشه. بایدو در طی بیش از چهار سال تحقیق و توسعه، بیش از 200 درخواست ثبت اختراع فناوری هسته ای را در زمینه فناوری کوانتومی ثبت کرده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

بایدو، یک شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی با پایگاه اینترنتی قوی، امروز اولین کامپیوتر کوانتومی ابررسانا خود را معرفی کرد که به طور کامل سخت افزار، نرم افزار و برنامه های کاربردی را یکپارچه می کند. علاوه بر این، بایدو همچنین اولین راه حل ادغام سخت افزار و نرم افزار کوانتومی تمام پلتفرم جهان را معرفی کرد که دسترسی به تراشه های کوانتومی مختلف را از طریق برنامه تلفن همراه، رایانه شخصی و فضای ابری فراهم می کند. این پیشنهاد جدید که در Quantum Create 2022، یک کنفرانس توسعه دهندگان کوانتومی که در پکن برگزار شد، راه اندازی شد، راه را برای صنعتی شدن محاسبات کوانتومی که مدت ها در انتظار آن بودیم هموار می کند.

Qian Shi یک سرویس محاسبات کوانتومی پایدار و قابل توجه با قدرت 10 بیت کوانتومی با کیفیت بالا (کیوبیت) در اختیار عموم قرار می دهد. علاوه بر این، بایدو اخیراً طراحی یک تراشه کوانتومی ابررسانا 36 کیوبیتی با جفت‌کننده‌ها را تکمیل کرده است که نتایج شبیه‌سازی امیدوارکننده‌ای را در اندازه‌گیری‌های کلیدی نشان می‌دهد.

از آنجایی که محاسبات کوانتومی همچنان پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه می‌کند، بسیاری از شرکت‌ها در حال بررسی این هستند که چگونه محاسبات کوانتومی به کسب‌وکارهای دنیای واقعی آنها کمک می‌کند. این منجر به توسعه “Liang Xi” شد، اولین راه حل ادغام سخت افزار و نرم افزار کوانتومی تمام پلتفرم در جهان که خدمات کوانتومی همه کاره را از طریق استقرار خصوصی، خدمات ابری و دسترسی سخت افزاری ارائه می دهد. لیانگ شی قادر به اتصال به کیان شی و سایر کامپیوترهای کوانتومی شخص ثالث، از جمله یک دستگاه کوانتومی ابررسانا 10 کیوبیتی و یک دستگاه کوانتومی یونی به دام افتاده که توسط آکادمی علوم چین ساخته شده است. کاربران به راحتی می توانند از طریق اپلیکیشن موبایل، رایانه شخصی و ابر از این منابع محاسباتی کوانتومی بازدید کنند.

انتظار می‌رود محاسبات کوانتومی، یک فناوری پیشرفت‌کننده که قوانین مکانیک کوانتومی را برای حل مشکلات فراتر از دسترس رایانه‌های کلاسیک حل کند، دگرگونی‌هایی را در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI)، زیست‌شناسی محاسباتی، شبیه‌سازی رایانه‌ای، مواد و فین‌تک ایجاد کند. با این حال، شکاف قابل توجهی بین دستگاه‌های کوانتومی و خدمات باقی مانده است.

“Qian Shi”، کامپیوتر کوانتومی ابررسانا درجه صنعتی بایدو، پلتفرم سخت افزاری خود را با پشته نرم افزار داخلی Baidu یکپارچه می کند. در بالای این زیرساخت، بسیاری از کاربردهای کوانتومی عملی مانند الگوریتم‌های کوانتومی مورد استفاده برای طراحی مواد جدید برای باتری‌های لیتیومی جدید یا شبیه‌سازی تا شدن پروتئین قرار دارند.