اینتل، Arm و NVIDIA با فرمت FP 8 بیتی جدید برای افزایش سرعت هوش مصنوعی می‌آیند

نیازهای محاسباتی برای هوش مصنوعی با سرعتی تصاعدی افزایش یافته است. نوآوری های جدیدی در سخت افزار و نرم افزار برای ارائه توان محاسباتی مورد نیاز برای پیشرفت هوش مصنوعی مورد نیاز است. یکی از زمینه های تحقیقاتی امیدوارکننده برای پر کردن این شکاف محاسباتی رو به رشد، کاهش الزامات دقت عددی برای یادگیری عمیق برای بهبود حافظه و کارایی محاسباتی است. روش‌های با دقت کاهش‌یافته از ویژگی‌های ذاتی مقاوم در برابر نویز شبکه‌های عصبی عمیق برای بهبود کارایی محاسباتی استفاده می‌کنند.

اینتل قصد دارد از این مشخصات فرمت در نقشه راه محصول هوش مصنوعی خود برای پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی و دیگر شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی، از جمله شتاب‌دهنده‌های یادگیری عمیق Habana Gaudi پشتیبانی کند.

اصل راهنمای این فرمت پیشنهادی Arm، Intel و NVIDIA استفاده از قراردادها، مفاهیم و الگوریتم‌های مبتنی بر استانداردسازی IEEE است. این اجازه می دهد تا بیشترین عرض جغرافیایی را برای نوآوری های هوش مصنوعی آینده در حالی که به کنوانسیون های فعلی صنعت پایبند باشد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

Arm، اینتل و NVIDIA به طور مشترک مقاله ای را نوشتند که مشخصات ممیز شناور 8 بیتی (FP8) و دو نوع آن E5M2 و E4M3 را برای ارائه یک قالب مشترک قابل تعویض که برای آموزش هوش و استنتاج مصنوعی (AI) کار می کند، ارائه کردند. این همسویی از مشخصات بین‌صنعتی به مدل‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا به طور مداوم در تمام پلتفرم‌های سخت‌افزاری کار کرده و کار کنند و توسعه نرم‌افزار هوش مصنوعی را تسریع بخشد.FP8 انحراف از فرمت‌های ممیز شناور موجود IEEE 754 را با تعادل خوبی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار به حداقل می‌رساند تا از پیاده‌سازی‌های موجود، تسریع در پذیرش و بهبود بهره‌وری توسعه‌دهندگان استفاده کند.