اگر سی دی.رام یا درایو دی.وی.دی بیرون نیامد چه کار کنیم؟ | techpowerup

درایو نوری از قسمت پشتی خود و تا انتها وارد مکان تعبیه شده روی کیس می‌شود. همانطور که گفته شد، درایو نوری داده‌های دیسک‌های نوری را از طریق فناوری پرتوی لیزر می‌خواند و رایت می‌کند. سلام خیر ، فقط می تونید به پورت USB لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید. DVD رایترها اکثرا به دو گروه اکسترنال و اینترنال تقسیم بندی می شوند. کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت شهر قطعات کامپیوتر محفوظ می باشد. نرم افزارهای لازم به صورت خودکار نصب می گردند و سپس کافیست از درایو خود بهره گیرید.

انواع دی وی دی لپ تاپ

این مدل از درایو نوری اکسترنال پایونربا وزنی بسیار سبک و طراحی باریک ، مناسب برای حمل و نقل آسان طراحی و تولید شده است. این محصول انرژی مورد نیاز خود را از طریق کابلUSB تامینمی‌کند و نیازی به کابل برق اضافه برای تغذیه ندارد. به این معنی که بعد از متصل کردن کابلUSB، لپ‌تاپ یا کامپیوتربه‌طور اتوماتیکآن را شناساییمی‌کند و برای استفاده از آننیازی به نصب درایور و یا نرم افزاری خاص نخواهید داشت. این محصول از جنس پلاستیک و با ضخامتیبسیار کم و به اصطلاح به‌صورت اسلیم ساخته شده است که علاوه بر ظاهر زیبا، وزنیبسیار پایین و سبک (220 گرم) رابه آن داده است.

  • همانگونه که بیان شد درایوهای اپتیکال یا نوری به صورت اینترنال و اکسترنال( موجود هستند ) .
  • در این بخش مین برد وظیفه کنترل دور موتور و تنظیم حرکت اپتیک بر روی دیسک را دارد.
  • اما انواع CD-Writer و DVD-Writer هم قادر به خواندن اطلاعات و هم قادر به نوشتن آن بودند.

بنابراین می توانید CD های موسیقی مورد علاقه خود را بسازید و یا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم ایجاد کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از تعمیرکاران، تعمیر دی وی دی رام را تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نمی دانند و اقدام به تعویض آن می کنند. در نمایندگی تعمیر کامپیوتر لنوو جهت کاهش هزینه های مشتریان در ابتدا تلاش می شود با تعمیر دستگاه، مشکل را برطرف کرد تا نیازی به تعویض کامل DVD رام نباشد. بافر ، حافظه ای موقت است که وظیفه نگهداری اطلاعات پردازش شده را بر عهده دارد .

چگونه می‌توان مرکز مناسبی برای تعمیر دی وی دی رایتر اکسترنال یا اینترنال پیدا کرد؟

علاوه بر این همان طور که می دانید در دنیای مجله خبری سخت افزار کامپیوتر هم درایو نوری وجود ندارد. البته اولترابوک‌ ها فعلاً درصد کمی از بازار نوت ‌بوک را در بر گرفته اند؛ هنوز هم اغلب نوت ‌بوک‌ هایی که فروخته شده اند درایو نوری دارند. دی وی دی رایترها یکی از قطعات مهم کامپیوتری محسوب می‌شوند که وجود آن برای بسیاری از مشاغل و افراد می‌تواند مهم باشد‌. از این جهت انتخاب تعمیرکاری که بتواند به خوبی از پس تعمیرات این بخش بربیاید، اهمیت دارد.

باکس هارد 3.5 اینچ USB 3.0 ساتا 3 اوریکو

مورد بیشتر به لنز یا سرعت گردش دیسک مربوط است و برای چک کردن آن ابتدا کافیست یک گوش پاک کن تهیه کرده و با نفس خود روی لنز را کمی مرطوب کنید سپس با گوش پاک کن به آرامی روی لنز را تمیز کنید. برخی از کاربران از وجود یک سوراخ به اندازه پین ​​در درایو DVD بی اطلاع هستند. بر روی درایو نوری کلیک راست کرده و Update Driver را انتخاب کنید. به روز نگه داشتن سیستم به عملکرد سخت افزار آنگونه که باید کمک می کند. گزارش هایی منتشر شده است که ارتقا به ویندوز 10 باعث می شود درایوهای CD به درستی کار نکنند.

http://asanbehbar.ir