اپل و اینتل به مشتریان آلفا برای گره تولید 2 نانومتری TSMC تبدیل می شوند

اپل و اینتل به مشتریان آلفا برای گره تولید 2 نانومتری TSMC تبدیل می شوند

در حالی که پذیرش اپل از آخرین فناوری تولید TSMC در این مرحله کاملاً مشخص است، پذیرش اینتل از Node N2 TSMC نیز تاکتیک های تجاری تکامل یافته شرکت را پس از معرفی استراتژی خود به نمایش می گذارد. همچنین تراشه ها را مطابق با مشخصات مشتری تولید کنید). در حالی که ظاهراً از دست زدن به محصولات دیگر ریخته‌گری‌های قبل از پت می‌ترسید – عمدتاً به این دلیل که اینتل توانایی‌های تولید و تحقیق و توسعه قابل توجه خود را دارد، اما اینتل جدید به وضوح با افزایش درآمد رقیب خود راحت‌تر است.

از آنجایی که پذیرش یک گره تولیدی جدید هزینه قابل توجهی دارد، اپل به ویژه آماده است تا از نوآوری‌های تکنولوژیک استفاده کند زیرا سیستم‌های کاملی را به فروش می‌رساند و به آن اجازه می‌دهد حاشیه‌های سایر اقلام سخت‌افزاری را افزایش دهد تا تولید تراشه‌های بزرگ را جبران کند. هزینه ها اگرچه خود اینتل از این مزیت بهره نمی‌برد، انتظار می‌رود که این شرکت از حالت N2 TSMC برای پردازنده گرافیکی خود و صفحات Lunar Lake خود استفاده کند، که این شرکت با قصد روشن برای استفاده از فناوری تولید پس از N3 در نقشه راه خود قرار داده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

گزارش های صنعت و منابع در جامعه مالی، اپل و اینتل را به عنوان دو مشتری برتر برای نود N2 آینده TSMC قرار داده اند. N2 که انتظار می رود تا پایان سال 2025 وارد تولید حجمی شود، اولین فرآیند تولید TSMC با استفاده از طراحی Gate-All-Around Field-Effect Transistor (GAAFET) خواهد بود. اگر تحولات قابل توجهی در بازار یا سکسکه‌های غیرمنتظره در انتقال فناوری وجود نداشته باشد، TSMC بعد از گره 3GAE 2023 سامسونگ و اولین فرآیند اینتل در آن دوره، دیر به مهمانی GAAFET می‌رود. Angstrom، Intel 20A، در سال 2024.